Egenanndel

Litt på siden, men har du 10 blasto på frys fra et uttak? Wow! Håper du slipper å bruke alle 10 for å få baby :)

og ja, ivf er svindyrt. Det tror jeg alle her inne er enig i. Vi har brukt 150 000 før den endelig satt. Gikk privat vel å merke.

Har 10 blasto fra første uttak ja xsmile9 håper at jeg ikke må bruke alle før det sitter men vet nå aldri

Har 10 blasto fra første uttak ja xsmile9 håper at jeg ikke må bruke alle før det sitter men vet nå aldri

Der er sant, men uansett er veldig bra resultat! Lykke til! Håper den sitter snart :)

Med 10 blasto på frys så er du absolutt blant de mer heldige blant oss her inne! Skjønner at det høres ut som mye penger, men for oss som går privat så er det latterlig lave summer. Til sammenligning må jeg ut med ca 140 000,- for tre egguttak med donorsæd og medisiner (opp til egenandelstaket). Får jeg embryo på frys vil det koste ca 12 000,- for ett innsett, men jeg har ikke fått noen på frys selv med to uttak. Da blir det fort dyrt!

Husk også at du har rett til tre forsøk i det offentlige og du har faktisk 10 sjanser på første forsøk! Det er jo fantastisk! :Heartred

Ivf uttak, innsett og medisiner går ikke inn på frikortet desverre:) jeg har hatt 6 forsøk og måttet betale egenandel på alt:)
Men du kan søke refusjon hos helfo for medisinene, da får du igjen for 3 fullførte forsøk(så lenge det er innsett), alle forsøkene som bli avbrutt før innsett får du også full refusjon for:)

Redigert: vi kunne også søke om refusjon for kjøring, reise og hotellopphold for hver gang vi måtte reise frem og tilbake :p
:)
Er det kun medisiner vi får dekket?! Når det overstiger 18k? Kan ikke legge inn for eks utgifter for ul, uttak og innsett?

Back
Topp