Var på min første svangerskapskontroll for en uke siden, og nå i dag fikk jeg faktura i posten på 350kr...
Jeg var under den oppfatning at svangerskapskontroller var gratis, og uten egenandel. Det er det jeg finner informasjon om på nett hvert fall.
Er det de på legekontoret som har bomma her eller har jeg misforstått fullstendig?
Jeg var under den oppfatning at svangerskapskontroller var gratis, og uten egenandel. Det er det jeg finner informasjon om på nett hvert fall.
Er det de på legekontoret som har bomma her eller har jeg misforstått fullstendig?

De mener at jeg må betale timen fordi Helfo ikke definerer timen som første svangerskapskontroll. Noe som er helt sinnsykt med tanke på at da jeg bestilte time så ba jeg spesifikt om første svangerskapskontroll. Ikke min feil at fastlegen heller ville ha 20 minutter der han satt å snakket om sin tid som lege i Danmark, i stedet for å faktisk gjøre det jeg hadde spurt om... Er vel også derfor jeg ikke fikk helsekortet mitt.
måtte ta kontakt på nytt og be dem sende inn til inkasso at det ikke var riktig og så ta kontakt med inkasso og be dem pause den til legen hadde sagt i fra, det var utrolig tungvint!
Men ja, du skal ikke betale noe om det kun var svangerskapsrelatert legetime, det har ingenting å si om du har spesifisert dette på forhånd eller ikke