Egenandel hos lege

Igloo

Elsker forumet
Himmelbarn
❤ Aprilbarna19 ❤
Når dere går til legen for svangerskapsrelaterte ting, men som ikke er en formell svangerskapskontroll, betaler dere egenandel da?

Hos min gamle lege tror jeg ikke jeg betalte noen ting så lenge jeg var gravid. Men da jeg var hos legen pga kvalmen denne gangen måtte jeg betale...

Ja, jeg betalte egenandel da jeg var inne hos en turnuslege pga kvalme.

De ordinære timene blir dekket

Jeg betalte ingenting når jeg var inne for kvalme. Har aldri betalt noe så lenge jeg har vært gravid selv om jeg har vært der pga sykdom

Så lenge det har vært gravidrelaterte ting så har jeg sluppet å betale, men andre ting så har jeg måttet betale

Nei du skal ikke betale for noe som er svangerskapsrelatert! Hverken for timen, for utstyr eller for prøver, selvom det ikke er de ordinære svangerskapskontrollene. Legen får refundert dette av trygdekontoret. Ring til fastlegen å si at du skal ha tilbakebetalt.

Så lenge det er graviditetsrelatert, så skal du ikke betale. Det kan ha skjedd en feil hos legen. Bare å spørre i resepsjonen! Jeg betalte ingen ting sist, og har ikke betalt noen ting nå heller.

Har aldri betalt for noe som er svangerskapsrelatert og det fikk jeg beskjed om også at hvis det skjedde er det en feil. Skulle ta kontakt så de sletta det :)

Jeg betalte ingenting nå sist da jeg var innom for henvisning til tidlig ultralyd grunnet problemer i forrige svangerskap.

Back
Topp