Egen vs. Legens termin?

LeCarpeDiem

Flørter med forumet
Jeg liter bare på hva dere synes og har erfart selv i forhold til dette med termindato. I forhold til siste mens er jeg en uke mindre gravid enn det jeg vet at jeg er i forhold til befruktning.. Jeg tenker at jeg ikke vil fortelle legen når siste mens var, at jeg 'ikke husker', slik at han ikke henger seg opp i denne datoen til utregning. Dette fordi jeg ikke ønsker å gå en ekstra uke over tiden på slutten av svangerskapet. Opplevde akkurat det samme i forrige svangerskap, at befruktning hadde skjedd en uke etter mens, og legen mente at jeg var en uke kortere på vei. Hva burde jeg opplyse til legen tror dere?

Sent from my iPhone using BV Forum

Hos meg er det motsatt. Er 2.5 uke kortere på vei enn legen og jordmor mener. Og de henger seg virkerlig opp i det.. nekter å høre på meg når jeg sier noe annet..

Så vet egentlig ikke helt hva som er lurt..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det spiller ingen rolle det altså. OUL har fus i alt uansett ;)

De bryr seg ikke særlig om siste mens uansett når du kommer på ordinær ultralyd.
Jeg ble flytta 13 dager bakover sist gang, enda jeg var helt sikker på når jeg hadde hatt eggløsning. Men det nektet de å høre. Jeg fikk positiv test, så si før de mente at jeg i det hele tatt hadde blitt gravid. Men når ungen kom til, så fant de ut at min termin hadde stemt bedre enn deres.
Men jeg kjenner flere som har fått satt inn egg og vet når befruktningen har skjedd, likevel har den som har tatt ordinær ultralyd nekta for at det var mulig.

Sniker fra februar.. den terminen du får satt nå vil ikke ha betydning for hvor lenge du må gå på overtid. Det blir satt ny og mye mer nøyaktig termin på ordinær ultralyd.

Jeg har lang syklus. Legene styrer med sine tall, men jeg vet nøyaktig når jeg hadde eggløsning og regner på min måte. Ultralydfunn stemmer selvfølgelig også mye bedre overens med min dato.

Okey, takk! Da regner jeg med at OUL blir retningsgivende for termin, så får de bare styre som de vil ellers.. :p

Grunnen til at det er nøye er jo hvis man skal ha ekstra undersøkelser, duo-test og fostervannsprøve, da må det jo være "tidlig nok" og i rette ukene av svangerskapet!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg regner fra el og befruktning som jeg vet når var ift. At jeg tempet denne gangen. Kommer til å justere mens dagen så den stemmer med det også før jeg sier det til legen. Jeg fikk ikke el før cd 22. Har ingen skrumpler med å gjøre det sånn. Ønsker ikke at ul blir satt for tidlig. :p

Jeg oppga siste dag i mens og fikk akkurat samme termin som legen.. Foreløpig.. :)

Back
Topp