Egen nøkkel til barn?

Biramar

Gift med forumet
Hvor gammelt synes dere barnet bør være før det får egen husnøkkel?
Skjønner jo at det kommer helt ann på barnet, men når begynte deres barn?

Jeg hadde egen nøkkel fra jeg var 7 år.
Da sto jeg opp og gikk på skolen og måtte låse døra før jeg gikk, siden jeg var sistemann til å forlate huset. Og når jeg kom hjem var jeg også alene frem til kvelden, så da måtte døra naturligvis låses opp...

Albert fikk etter han begynte i 1.klasse. For han kom ofte hjem etter jeg gikk for å hente Jamie i parken, så han kom til låst dør, å måtte stort sett på do med en gang.[;)]

Jeg lurer faktisk på det sjøl.... Jeg har  elsdtmann som er 7,5 år, blir 8 i august. asså opp i 3klasse. Jeg går opp i 70% stilling nå i april, og de gangene det kræsjer litt med arbeidtidene til meg og gubben, er det snakk om par timers tid. Når han kan gå hjem fra skolen alene, når han er trygg på det, så tenkte jeg at kanskje han kan være litt alene om gangen. [:)]
ellers så har jeg ikke foreldra mine langt unna, så skulle det ikke gå vet jeg at jeg har di i hvertfall[:D][&:][:D]

vi har ei på 7,5 i hus og det er ikke tenkelig med henne enda..men aner ikke når det kan bli.

Vi låser ikke, så her trengst det ikke, men kunne godt gitt guttene våre på 8 og 6 år hver sin nøkkel. Det hender de er alene hjemme etter skolen, og da hadde det vært greit at de kom seg inn. Men som sagt, så låser vi ikke her vi bor[:D]

fikk vel da jeg gikk på skolen tenker jeg, første klasse...

Hun mellomste her fikk nøkkel da hun begynnte på skolen. Hun eldste husker jeg ikke, men hun skulle nesten ikke hatt det enda, for hun vet aldri hvor hun har den. Eller så ligger den hjemme når hun er borte. Så hun har den aldri når hun trenger den[:@]
Men ellers så synes jeg det er veldig trygt å vite at den ligger i sekken når de små går på skole. Selvom den helst ikke trenges[:)]

Back
Topp