Egen mobil

ORIGINAL: Fru H

Hehe, dette ble en morsom diskusjon- virkelig noe å hisse seg opp for [8D]
Je har ikke tenkt tanken engang jeg altså, men jeg skjønner På en måte at besteforeldrene tenker tanken. Jeg ser bare pÅ svigermor hvor sårt det er å bo langt unna.. Men vi bruker Skype endel med hun, så får de sett hverandre også, og litt på våre og hennes premisser, ikke i tide og utide og når Teodor har lyst.
Når det er sagt ser vi godt hvor mye mer teknisk han er ift hva vi var da vi var små.
Han elsker å spille på iPod'ene våre. Skyver av tastelåsen og finner "talking tom" selv og begynner å prate med katta på spillet [:D]
Jeg tror forresten også det hadde vært fare for endel nødnummer-ringing om han skulle hatt tilgang på telefon med sim-kort i (forsåvidt holder det jo at det er batteri i), for han er ekstremt opptatt av å ringe brannmann sam og overfallet alle telefonkiosker han kommer over [:-]

Jepp, jepp, du vet aldri når det treffer en nerve.[:D] Eller denne gangen visste jeg det godt, for min første reaksjon på forslaget var også "hahaha, NEI!".

Å ringe brannmann sam hørtes ut som et skummelt ønske ja, den må du nok passe på. Jeg er veldig usikker på om det går an å ringe nødnummer fra den gamle telefonen Felix har fått til å spille på. I tillegg til at den er uten sim-kort, så har jeg satt den i flymodus. Det står i bruksanvisningen at da kan den ikke ringe eller motta samtaler, men jeg ville likt det bedre om de også presiserte at det inkluderte nødanrop. Ikke akkurat noe jeg kan prøve ut, så jeg bare krysser fingrene.[:-]

ORIGINAL: SistemannIMagen

hehe siden Linus ikke kan si hei engang er ikke akkurat det noe vi vurderer. Men han har en ipod som han spiller på(egentlig sambo sin men Linus har overtatt den[8D])
Eldste fikk mobil da hun var 7 år for hun gikk ikke på sfo og var defor alene når hun kom hjem fra skolen og jeg var på jobb.
Mellomste fikk mobil i sommer. han er snart 10 år.

Du som har store barn, er det ca mellom 7 og 10 år de fleste bruker å få telefon?

På ipod kan han vel spille samme spill som det Felix spiller på sin iphone? Genialt hvor enkle babyspill de har, og hvor lett det er for små barn å lære med det.[:D] De spillene har reddet dagen for oss både på togtur, flytur og i bryllup.

ORIGINAL: Sukkertopp

Hehe, dette ble en morsom diskusjon- virkelig noe å hisse seg opp for [8D]
Je har ikke tenkt tanken engang jeg altså, men jeg skjønner På en måte at besteforeldrene tenker tanken. Jeg ser bare pÅ svigermor hvor sårt det er å bo langt unna.. Men vi bruker Skype endel med hun, så får de sett hverandre også, og litt på våre og hennes premisser, ikke i tide og utide og når Teodor har lyst.
Når det er sagt ser vi godt hvor mye mer teknisk han er ift hva vi var da vi var små.
Han elsker å spille på iPod'ene våre. Skyver av tastelåsen og finner "talking tom" selv og begynner å prate med katta på spillet [:D]
Jeg tror forresten også det hadde vært fare for endel nødnummer-ringing om han skulle hatt tilgang på telefon med sim-kort i (forsåvidt holder det jo at det er batteri i), for han er ekstremt opptatt av å ringe brannmann sam og overfallet alle telefonkiosker han kommer over [:-]

Jepp, jepp, du vet aldri når det treffer en nerve.[:D] Eller denne gangen visste jeg det godt, for min første reaksjon på forslaget var også "hahaha, NEI!".

Å ringe brannmann sam hørtes ut som et skummelt ønske ja, den må du nok passe på. Jeg er veldig usikker på om det går an å ringe nødnummer fra den gamle telefonen Felix har fått til å spille på. I tillegg til at den er uten sim-kort, så har jeg satt den i flymodus. Det står i bruksanvisningen at da kan den ikke ringe eller motta samtaler, men jeg ville likt det bedre om de også presiserte at det inkluderte nødanrop. Ikke akkurat noe jeg kan prøve ut, så jeg bare krysser fingrene.[:-]

Hvordan vet du at noen har hissa seg opp??? ikke rart det er lite liv her inne når en ikke kan skrive hva en vil uten at en får sånne kommentarer. Og siden du visste det ville bli reaksjoner, hvorfor lage sånne tråder da?[8|]

Er ikke noe som kommer til å skje hos oss på maaaaange år. Hun låner min og snakker via høytaler når hun spør om å få snakke med familie, men egen telefon får hun ikke på mange år.

Vi har familie som sitter både høyt i politietaten og på amk i trøndelag, og de ergrer seg grønne over foreldre som gir ungene gamle mobiltelefoner. I og med at man kan ringe amk uten simkort, så får de uanstendig mange barn på tråden. Så mulig det ikke er et problem her, men både på sunmøre og i trøndelag er det et stort problem.

ORIGINAL: beibi08og11

Hvordan vet du at noen har hissa seg opp??? ikke rart det er lite liv her inne når en ikke kan skrive hva en vil uten at en får sånne kommentarer. Og siden du visste det ville bli reaksjoner, hvorfor lage sånne tråder da?[8|]

Må jo være lov å lage tråder om ting man lurer på selvom man vet det blir liv i leiren? [8|]

det virker ikke som det er så mange som har tenkt å gi noe annet enn leketlf til barna enda, men at noen av barna liker å snakke med familiemedlemmer i foreldrenes tlf.. sebastian liker det.
tidene forandrer seg...barn nå til dags har sikkert tlf i alle aldre, og det får være opp til hver enkelt forelder hva de velger, og det gjelder alt annet også.

det er viktig å skille på hissig og det å si sin mening.

detta forumet er bærre sååå morrosamt [:D]

[:D][:D][:D][:D]

bringt it on

ORIGINAL: Heffa og Go`ungen

det virker ikke som det er så mange som har tenkt å gi noe annet enn leketlf til barna enda, men at noen av barna liker å snakke med familiemedlemmer i foreldrenes tlf.. sebastian liker det.
tidene forandrer seg...barn nå til dags har sikkert tlf i alle aldre, og det får være opp til hver enkelt forelder hva de velger, og det gjelder alt annet også.

bringt it on

hehe ja må le jeg og[:D][:D][:D] de er noen få som får lov å si sin mening her inne, prøver noen andre, er de på med en gang. [:D]

Det var nå jeg som påsto at noen hisset seg opp da, og det var selvsagt en overdrivelse og absolutt ikke ment mot enkeltpersoner. Faktisk så var det like mye ment mot disse besteforeldrene til Felix som virker å bli fornærmet fordi deres 2 år gamle barnebarn ikke får ha sin egen mobil.
Synes folk virkelig at man bør la vær å lage tråder om man vet at det vil bli diskusjon?
Skal man aldri kunne ta opp ting med mindre man vet helt sikkert at alle er enige?
Da mener jeg helt ærlig at "diskusjonen" i "diskusjonsforum" forsvinner helt.
TS lurte vel i grunn på hva vi andre her mente om mobil til barn, pga at besteforeldrene hadde forespurt det.
Det lå veldig i innlegget hennes at hun stusset veldig over dette selv, synes hvertfall jeg [:)]

Tør vi ikke lage tråder som det blir diskusjoner av her, så kommer hele forumet vårt til å forsvinne mer og mer. Her må vi kunne ta opp alt mulig, folk må få være uenige uten at man ikke skal tørre skrive det. Vi er da voksne mennesker. Egentlig ikke opplevd tråden som opphisset heller, noen er sterkt motstandere bare (og det er jo ikke så rart) og det må de jo få være [:D]

bringt it on

hehe ja må le jeg og[:D][:D][:D] de er noen få som får lov å si sin mening her inne, prøver noen andre, er de på med en gang. [:D]

Hæ?

ORIGINAL: *Carine*

Tør vi ikke lage tråder som det blir diskusjoner av her, så kommer hele forumet vårt til å forsvinne mer og mer. Her må vi kunne ta opp alt mulig, folk må få være uenige uten at man ikke skal tørre skrive det. Vi er da voksne mennesker. Egentlig ikke opplevd tråden som opphisset heller, noen er sterkt motstandere bare (og det er jo ikke så rart) og det må de jo få være [:D]

sign

vi er såpass voksne at alt bør kunne prates om.
uansett om det er mat, trening, unger, babyklær, ferier, gutter, jenter osv, så vil vi mennekser føle og mene forskjellig.
jeg syntes det bare er morsomt med diverse tråder her jeg.
det holder forumet oppe.

hvis noen vil kjøpe tlf til barnet sitt (selvom jeg ikke tror noen gjør det nå), så er det greit for meg [:D]
eller om ungen får lov til å være alene hjemme allerede. hehe....[:D][:D][:D][:D][:D]

uansett om det er mat, trening, unger, babyklær, ferier, gutter, jenter osv, så vil vi mennekser føle og mene forskjellig.
det holder forumet oppe.

hvis noen vil kjøpe tlf til barnet sitt (selvom jeg ikke tror noen gjør det nå), så er det greit for meg [:D]
eller om ungen får lov til å være alene hjemme allerede. hehe....[:D][:D][:D][:D][:D]

Kan jo lage en diskusjon om det også, se om alle er enige [:D][8D]

det holder forumet oppe.

hehe [:D]

Hehe, vi er nok bare veldig forskjellige.[:)] For meg spiller det absolutt ingen rolle hva slags reaksjoner det blir på trådene mine. Jeg er ikke så hårsår av meg.[:D] Det er vanskelig å vite om noen har hisset seg opp eller ikke når jeg bare kan se hva de skriver på nett. Dersom det er veldig viktig for deg å ikke bli oppfattet som hissig (eller ekstra engasjert kan vi sikkert kalle det her), så kanskje du skal ta en titt på tegnsettingen din.[;)]

det holder forumet oppe.

Jeg gleder meg allerede til tråden om hvor bra Sebastian har klart seg alene hjemme mens du var på Mallorca.[:D][:D][:D][8D]

det holder forumet oppe.

Jeg gleder meg allerede til tråden om hvor bra Sebastian har klart seg alene hjemme mens du var på Mallorca.[:D][:D][:D][8D]

håper huset står når jeg kommer tilbake [:D]
[:D][:D]

ORIGINAL: SistemannIMagen

hehe siden Linus ikke kan si hei engang er ikke akkurat det noe vi vurderer. Men han har en ipod som han spiller på(egentlig sambo sin men Linus har overtatt den[8D])
Eldste fikk mobil da hun var 7 år for hun gikk ikke på sfo og var defor alene når hun kom hjem fra skolen og jeg var på jobb.
Mellomste fikk mobil i sommer. han er snart 10 år.

Du som har store barn, er det ca mellom 7 og 10 år de fleste bruker å få telefon?

På ipod kan han vel spille samme spill som det Felix spiller på sin iphone? Genialt hvor enkle babyspill de har, og hvor lett det er for små barn å lære med det.[:D] De spillene har reddet dagen for oss både på togtur, flytur og i bryllup.

For å si det slik, Joakim fikk tlf nå i sommer, da var han litt over 9år, og han var en av de siste i klassen som fikk..Jeg har ett inntrykk at de fleste får mobil så snart de begynner på skolen, Og inen fjerde klasse han alle..

Jeg må innrømme at jeg ennå ikke har vært inne på tanken å gi mobiltelefon til noen av barna, og eldste har akkurat fylt 4 år.
Hvis noen av de vil ringe besteforeldre eller oldemor, får de låne mobilen min. Det eneste jeg har begynt å tenke på, er å lære de nr til AMK, spesielt nå som jeg er alene med de. [:)]

De får leke med et par gamle mobiler jeg har hatt, men da har jeg tatt ut både batteri og sim-kort, så de er helt mørke og kjedelige. Men spesielt Jonathan (minsten) bruker de mye, og bruker fantasien og later som han har samtaler med andre. Moro! [:D]

4-åringen spiller en del på dataen og litt på DSi (og iPad'en til tanta si), men jeg har ikke latt 2-åringen få begynne med det enda. Nå begynner han imidlertid å fatte litt større interesse for det, så da vil han nok få prøve seg litt etterhvert. [:)]

Her har jeg ikke tenkt på mobil til ungene. Jeg har ei på 5 også, men blir ikke aktuelt med noen mobil ennå... Tenker masse på at vi egentlig burde hatt hustelefon, som ungene etterhvert kan bruke også. Eller så må de lære å bruke våre telefoner, kan jo være at det oppstår en nødsituasjon eller noe..

Back
Topp