Eg har mista : (

VeronicaK

Blir kjent med forumet
Hei!
Eg skreiv her ein dag at eg hadde blødd litt på fredag, og va hos legen å sjekka, og etter at han såg blodet i trusa, meinte han at det ikkje var så mykje. Å siden eg ikkje hadde vondt meinte han at eg kunne
gå heim å slappe av. Måtte komme tilbake viss eg fortsatte å blø, eller fekk smerter..

Lørdag morgon var det nokre dråpar i trusa, men då eg va satt meg på do, blei det lyserødt i do skåla. Eg tørka meg,og det var blod....
Måtte tørke nokre ganger før det va tomt. Men så var det ikkje meir. Fortsatt ingen smerter, men eg ringte legevakta. Ho sa at eg måtte vente
litt på legetime , blei kanskje ikkje før 9 - halv 10 ( då var klokka ca 7...)

Eg dusja no og åt frukost og sånn, blødde ikkje meir, men eg begynte såvidt å føle litt mensmurring. Men eg tenkte at det sikkert berre var fordi eg tenkte så masse på det...

Legen ringte heldigvis, og eg fekk komme til i 10 tida... Han tok GU og såg at livmora ikkje hadde åpna seg (eller noko
sånt), så var ikkje så altfor negativt... Men han ville sende meg på UL for å sjekke kva det kunne være. Eg fekk meg ein taxi, og etter 1,5 times
kjøretid kom eg endelig til sjukehuset. Heilt aleine og nervøs... Tok evigheter før eg kom inn til legen.... Var innom toalettet, og det var kommet enda meir blod. Ingen klumper, berre rødt "utvanna" blod.... eindel...

Så kom legen, han sjekka meg og slikt, så tok han innvendig UL...... Ikkje noko levande foster... :( Han meinte at det sikkert hadde skjedd for eit par veker siden, men at kroppen ikkje hadde reagert før no....  
Eg har ikkje ord for det eg følte....  Mannen min var vekkreist,og eg fekk ikkje tak i han med det samme, og guten min var heime med søster mi... Eg var heilt aleine på sjukehuset... Fekk litt aleinetid, før dei gav meg masse tabletter og styr som eg skulle ta heime.... Så var det nok ein 1,5 times taxi tur før eg kom meg heim.....

Godt å komme heim til sønnen min , og kose litt med han! Eg bestemte meg for å vente til kl 7 med å ta tablettene, slik at han fekk komme seg iseng...
Eg tok tablettene, og hadde ganske så vondt i nokre tima. Klarte ikkje være i stua med dei andre, låg berre i senga og vrei meg.... Eg tok enda ein pinex forte, og til slutt sovna eg... Trur eg sov bra om natta.

Men vertfall; eg er så usikker på om eg har hatt rett respons på tablettene? Kor vondt skal ein ha, og kor mykje skal ein blø? lure spesielt på det siste.... Eg blør litt, men eg vil ikkje kalle det kraftig mens...... Idag har eg følt meg passe bra. Tatt 3 pinex forte, men ikkje så altfor sterke smerter. Kun no for 1/2 time time sidan, men no har sikkert tabletten virka! Men eg treng å vite kor mykje eg skal/ måblø!? Og masse klompa? føle ikkje eg har da....

Off, så trist å lese.. Sender en god klem til deg og dine.. Jeg har ingen erfaringer med å miste, men håper du finner ut av det..

Uff, jeg føler med deg! Jeg vet åssen du har det. Jeg har også vært på sykehustur av samme grunn som deg. Da hadde jeg blødd i 3 uker allerede, og til sammen endte jeg med å blø i 1 og en halv måned. Ikke for å skremme deg, men så forskjellig kan altså kroppene våre reagere. Noen blør ett par dager, noen en uke, og andre 6 uker. Og det er ingenting av det som er unormalt. Du må bare ta litt av gangen, det kan ta litt tid. Og er du usikker så drar du på kontroll igjen, kanskje får du flere tabletter. Og at det ikke er kjempevondt skal du ikke tenke å mye på. Det har ingenting å si for hvor "riktig" aborten din går for seg. Jeg håper det går bra med deg! Husk at du har lov å sørge, og det å få ut følelsene sine er faktisk ganske viktig. Jeg ville anbefalt deg å ta det litt med ro ei stund, få deg sykemelding på ett par uker. Hvis du blir gående å blø hele tiden er det jo ikke noe morsomt å gå på jobb, og du trenger kanskje litt tid på å omstille deg. Mange klemmer!!!

oi. føle me d e å... høres ut som et mareritt... veldig eni me vimsemams. ta d litt fri- håpe du ikke e aleine da. du trenge den støtten du kan få no... mange klæmma til d

Stakkars deg! Vet akkurat hvordan du har det[:(]
Vet ikke hvor mye man skal blø ved tabletter, jeg hadde utskrapning og blødde i ca. 5 dager.
To dager etter utskrapninga fikk jeg kjempevondt, og blødde ut en stor klump (som ikke var blod), måtte da rett inn på sykehuset for sjekk.
Synes det var litt rart at du bare fikk piller du skulle ta... Blør du ikke nevneverdig mye, og har vondt synes jeg du skal ta kontakt med legen... Hvis ikke alt kommer ut kan du få betennelse...
Håper dette var til litt hjelp.
Ønsker deg alt godt[;)]
Klem

Huff, det var trist å lese[&o]
Har fått utskrapning 2 ganger det har gått galt. Ene gangen spurte de vel om jeg vill ta kur hjemme, men valgte nå utskrapning.

Eg var så utav meg og ville egentlig berre heim. Var aleine på sjukehuset, for mannen min var vekkreist (Heldigvis kom han i går kveld!!) Dei snakka om utskraping,men eg følte ikkje dei spurte om eg ville. Dei anbefalte da ikkje. Men huske kanskje ikkje heilt.... Men dei sa vertfall at viss eg syns det var ekkelt heime og ville til sjukehuset etterkvart, så kunne eg ringe. Måtte berre huske å ikkje ete,ellers måtte dei vente 5-6 timar....

Men som sagt, eg var ikkje heilt meg sjølv, så klarte ikkje tenke klart....

ORIGINAL: *obaibi*

Off, så trist å lese.. Sender en god klem til deg og dine.. Jeg har ingen erfaringer med å miste, men håper du finner ut av det..

ORIGINAL: Veronique

Eg var så utav meg og ville egentlig berre heim. Var aleine på sjukehuset, for mannen min var vekkreist (Heldigvis kom han i går kveld!!) Dei snakka om utskraping,men eg følte ikkje dei spurte om eg ville. Dei anbefalte da ikkje. Men huske kanskje ikkje heilt.... Men dei sa vertfall at viss eg syns det var ekkelt heime og ville til sjukehuset etterkvart, så kunne eg ringe. Måtte berre huske å ikkje ete,ellers måtte dei vente 5-6 timar....

Men som sagt, eg var ikkje heilt meg sjølv, så klarte ikkje tenke klart....

Jeg ble anbefalt utskraping og det var pga at de ville forsikre seg om at livmora ble skikkelig tømt. Kroppen bruker som oftest å fikse dette selv, men om det blir liggende igjen rester kan dette skape problemer ved nestes graviditet.
Utskraping skjer under full narkose, og det var så godt å sovne inn. var veldig sliten etter ei helg med blødninger og en dag med venting på legekontor.

Føler veldig med deg, jeg har mistet to ganger og det er bare forferdelig. Trist å lese at du måtte igjennom dette alene. Håper du kommer deg raskt på beina og har folk rundt deg du kan prate med. Det hjelper veldig å ha muligheter å få tømt hjertet sitt. Blir fort fullt og svart om du låser alt inne.

Herregud... Noe så trist å lese! Og jeg beklager så inderlig inderlig at du mistet.
Hulket meg gjennom halvparten av innlegget ditt og kjenner det langt inn i meg. At du var alene gjør det enda verre. Singerer ellers det Varia sier om folk rundt deg.

Ta godt vare på deg selv nå.
KLEM!

Så trist [:(] Føler med deg. Hvordan gikk det med tablettene?

ORIGINAL: *obaibi*

[:(]

Så trist [:(]

Jeg mistet i februar, begynte å småblø litt da jeg var 10 uker, men det hadde gått galt for en stund siden.
Småblødde i en uke og hadde jevnt vondt i magen, så ble det ordentlig vondt og blødde mer. På et tidspunkt blødde det så mye at jeg ikke klarte å gå ut av dusjen, uten at det ble blod overalt..det kom også en del klumper (deriblant koagulert blod). Men jeg fikk aldri noen tabletter, så jeg vet ikke hvordan det er da..

Har du fått en oppfølgingstime?

Sender en stor klem!

uff så trist.. sender deg en god klem...

Back
Topp