efendrin

x1xTwGirly88

Gift med forumet
det er hoste saft sant?? lillegutten er blirr forkjølet[:(] så husker jeg ikkje om efendrin var hoste saft... er så lenge siden vi brukte det på han at eg kan ikkje huske HVA vi brukte det til liksom.. men er det noen som isåfall vet hvor mye eg skal gi han?? har sånn "sprøyte" eller hva det er eg skal ta det i, men hvor mye? der det står 1 eller 2? hehe, er kanskje litt dum men[:D] stakkars lillegutten, er kjempe trøtt. men tett i nesten og halsen!!![:(] gitt han nese spray, men han hoster også...

liam tar efedrin nå...han tar 2ml kveld ,og 2 ml på dagen etter behov...

det er hostesaft ja, men han kan bli litt "hyper" av den så lønner seg å ta tidligere på dagen. På min står det at den er mot tetthet. legg hodet hans høyt med bøker under sengen, gi saltvannsspray i nesen, det hjelper..:)

vi har fått det på resept altså... fra legen[:D] hehe nei er ikkje noe tull her i gården.. er en "mild type" efendrin.. for barn... så tror no ikkje det ska være farlig siden det var legen vi fikk den av...??[&:]

ORIGINAL: Minimeg

Efedrin er hostesaft ja, men MEGET sterk hostesaft!!!
Hadde ikke turt å gi han det, uten å ha kontaktet lege først.

Ang dosering; det kommer ann på vekta hans.
Andreas veier 11,5 kg, og han fikk 3 ml.

liam veier vel litt over 12kg....han tar 2ml

vi fikk den av legen, men er en stund siden nå(sist han var forskjølett) hun sa at vi kunne bruke den neste gang vis han ble forkjøllet også, og hvor mye vi skulle gi han, men husker ikkje hvor mye...[&:]

ORIGINAL: silona

det er hostesaft ja, men han kan bli litt "hyper" av den så lønner seg å ta tidligere på dagen. På min står det at den er mot tetthet. legg hodet hans høyt med bøker under sengen, gi saltvannsspray i nesen, det hjelper..:)

ja har gidd han saltvanns spray[;)] det hjalp...[:)]

ORIGINAL: betty

jeg har et lite kjerring råd i fra min svigermor i egypt.
kut en halv sitron i ca. 1 liter vann,kok opp,avkjøl så,tilsett litt sukker ved eget ønske,og drikk.
Bør tilsettes sukker da det kan være litt surt[:)][;)]

takk takk!!![:)] skal jeg prøve... men hvor mye sånn skal jeg gi han av gangen da??

ORIGINAL: twgirly88

vi fikk den av legen, men er en stund siden nå(sist han var forskjølett) hun sa at vi kunne bruke den neste gang vis han ble forkjøllet også, og hvor mye vi skulle gi han, men husker ikkje hvor mye...[&:]

Hvor tung er han da? Tror det står angitt på vedlegget, hvordan man regner det iforhold til vekta jeg

finner ikkje den lappen der det står[&:] han veier 9,5 kg

ORIGINAL: *~Tammis~*

God bedrig!

Takk Takk!!![:)]

ORIGINAL: dÅllface©

ring legevakta og si du har sånn og sånn efedrinmikstur.. hva barnet veier.. og spør hvor mye og hvor ofte du kan gi..
så er du helt sikker [:)]

jepp skal gjøre det!![;)]

ORIGINAL: twgirly88

jeg har et lite kjerring råd i fra min svigermor i egypt.
kut en halv sitron i ca. 1 liter vann,kok opp,avkjøl så,tilsett litt sukker ved eget ønske,og drikk.
Bør tilsettes sukker da det kan være litt surt[:)][;)]

takk takk!!![:)] skal jeg prøve... men hvor mye sånn skal jeg gi han av gangen da??

Det kan du egentlig bestemme selv,men ville ikke gitt for mye første gangen,kanskje en halv desiliter på flasken.

okei[:)] 50 ml altså??[:D]

Back
Topp