Eeeh javel

ORIGINAL: toneany

Wow! [&:]

Sånn som bilistene kjører i tyrkia/ skremmende og hjernedødt, og ulykker med døden til følge intreffer ofte... Huff.. Har sett mange rare adferd i trafikken bla: en hel familie på 5 på en motorsykkel, en far og mor ungene"pent" plassert i midten etterhverandre mellom far og mor[&:] det er enorme kontraster i tyrkia...

Blir nesten som naboen her det, har sitter i passasjersetet med guttungen på 3år i fanget [8|].....mister helt respekten for slike som ikke tenker på barns sikkerhet.

ORIGINAL: Hilly77

Sånn som bilistene kjører i tyrkia/ skremmende og hjernedødt, og ulykker med døden til følge intreffer ofte... Huff.. Har sett mange rare adferd i trafikken bla: en hel familie på 5 på en motorsykkel, en far og mor ungene"pent" plassert i midten etterhverandre mellom far og mor[&:] det er enorme kontraster i tyrkia...

ha, en del sånn. Har sagt klart i fra til U, ser jeg min sønn i nærheten av en scooter så kommer jeg til å dra fra deg. Får vondti magen av sånn!
MEN, faktisk så har trafikken blitt MYE bedre på de årene jeg har bodd her, fortsatt lang vei å gå, men de er på rett sti. Håper det stadig går fremover! Har hitill skremt 3 stk til å bruke bilstol.

ORIGINAL: Mrs Lutz

overrasker meg ikke. har vært borti noen tyrkere her i norge som hadde ungen i bilstol - men festet ikke bilstolen i selene, den stod løs i bilen. de trodde bilstolen kun var for at babyen skulle ha en "stol" i passe str og at det var praktisk å bære ungen i den.[8|]

[8|][8|][8|]

Stå på malin :)... Jeg har også drevet med propaganda for bilsikkerhet mange ganger.. 3bilstoler har jeg gitt bort der nede til bekjente som jeg hadde med ned for guttene mine i sin tid når vi var "ferdig" med ferien , tenkte at hvis jeg mener alvor av bil sikkerhet måtte jeg "ofre" noe tilbake... I år skal jeg ta med meg 2 bilstoler til gutta, må kjøpe ny bakovervendt stol lillemann , da jeg ga bort den forrige for 2 år siden.. Så lenge 3 barn der nede er safe, blir jeg glad... Hadde ønsket at flere kunne "få" bilstoler av meg, men er ikke såå rik...

Anyway håper/ ønsker det blir bedre mht bilsikkerhet og barn

Oi... Det er da man begynner å lure om de i det hele tatt visste det var en bilstol?

E da muligt?!!

Trur jammen meg eg hadde sakt noen ord til dei..

Min mor var helt sjokkert da jeg valgte å sikre babyene i bilstol fra første tur hjem fra klinikken. hun mente det var ren barnemishandling å sette dem oppreist når de var så små. Så det er ikke mer enn 30 år siden vi var like lite opplyste. Hun har fått seg noen sjokk med mine valg (ta barnevognen med inn på butikken, bakovervendt sete osv). Hun aksepterer alt med en gang altså, og tror på det jeg sier, men hun blir like overrasket hver gang. Så jeg tror det er manglende opplysninger som gjør at folk gjør noe sånt.

ORIGINAL: Fru Riskorn

Min mor var helt sjokkert da jeg valgte å sikre babyene i bilstol fra første tur hjem fra klinikken. hun mente det var ren barnemishandling å sette dem oppreist når de var så små. Så det er ikke mer enn 30 år siden vi var like lite opplyste. Hun har fått seg noen sjokk med mine valg (ta barnevognen med inn på butikken, bakovervendt sete osv). Hun aksepterer alt med en gang altså, og tror på det jeg sier, men hun blir like overrasket hver gang. Så jeg tror det er manglende opplysninger som gjør at folk gjør noe sånt.

ja, hos de fleste er det uvitenhet. De tror fast og fullt at babyen er tryggest i mammad fang og at hun kan klare å hilde både seg selv og ungen fast ved å holde i dashen om uhellet er ute. Men så har man også enkelte so faktisk ikke gidder. Enten fordi ungen gråter eller fordi det tar sååååå lang tid å feste h*n i bilstolen. Det er sløvt!
Jeg får mange stygge blikk og kommentarer her fordi jeg er så nøye på setet. De fleste sier jeg prøver å vise meg frem og briefe med at vi har masse penger (hvilket er ren løgn, vi begynte å spare til bakovervendt bilstol nr 2 da nadde var 1 mnd, man må bestille de her og de er dyre) og andre tror bare jeg ikke har lyst å kjøre de. Ble en stor krangel engang to stk skulle sitte på og spurte om de ikke kunne ta nadde på fanget å la stolen bli igjen hjemme fordi det ble så trangt i bilen. Nei sa jeg, blir det fryktelig for dere er bussen der borte. Det ble balluba det!

ORIGINAL: Galleri

Iq er en oppskrytt ting....

ORIGINAL: Jadasåneidaså

Ja, noen er mer hjernedøde enn andre. Desverre...[&o]

Back
Topp