Eeeeer såååå kvalm og trøtt!

Bolli91

Flørter med forumet
Har en liten på 7mnd som sover dårlig og starter dagen tidlig, så blir minimalt med søvn - i tillegg til at jeg er kjempekvalm helt til jeg har spist middag! Trenger tips!

Hjelper egentlig disse armbåndene fra apoteket? Noe annet som evt hjelper?
Forslag til hvilken mat som er mulig å få i seg på morgenen uten å brekke seg av tanken?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg kjøpte sea band på apoteket og de hjalp den første dagen, men ikke mer.
Jeg er også mye kvalm, men Mariekjeks og nektariner går greit ellers så er det ikke så mye som frister om dagen..

Jeg er også utrolig kvalm når jeg våkner på morgen, men har funnet ut at hvis jeg spiser noen salte kjeks før jeg står opp av sengen hjelper det veeldig! :)

Kvalmen kommer på ettermiddagen her. Og trøttheten.

Jeg er 10 uker i dag og har ikke vært kvalm verken i dette eller forrige svangerskap. Men di siste dagene har jeg blitt så kvalm og uggen. Orker nesten ikke tanke på mat noen ganger. Håper det bare er kortvarig :-(

Termin 2. februar 2015

Har en liten på 7mnd som sover dårlig og starter dagen tidlig, så blir minimalt med søvn - i tillegg til at jeg er kjempekvalm helt til jeg har spist middag! Trenger tips!

Hjelper egentlig disse armbåndene fra apoteket? Noe annet som evt hjelper?
Forslag til hvilken mat som er mulig å få i seg på morgenen uten å brekke seg av tanken?

Det går an å prøve med postafen hvis du trenger kvalmedempende. Ellers er det å spise jevnt ofte og lite, prøv å komme på noe du har litt lyst på.

Sea band er GULL! Bare les bruksanvisningen så du får satt dem på rette punktet. Jeg hadde vert sengeliggende uten dem. De er litt som Epidural :) de tar ikke alt alltid men de tar toppen av det så du klarer fungere. Ellers spis gjevnt gjennom hele dagen og hvil så ofte du kan. Gjevnt blodsukker holder kvslmen i sjakk for meg. Ellers er seaband fast tilbehør på meg ;)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Tusen takk for gode tips! Vet jo det er et godt tegn, men er helt forferdelig når det står på! :p var kvalm forrige svskap også, men da hadde jeg jo kun meg selv å tenke på.. :p nei, håper det går fort og at kvalmen forsvinner når den 12. Uken nærmer seg!

Seaband er verdt et forsøk ihvertfall :) det funker for meg ;)

Føler med deg.. Har en på 14 mnd hjemme som starter dagengrytidlig, så jeg er med han på dagen, også drar jeg på jobb om kvelden:/ Heldigvis er det sånn bare til 5 aug, da begynner han i bhg, og jeg kan få tilbake turnusen min:)

Føler med deg.. Har en på 14 mnd hjemme som starter dagengrytidlig, så jeg er med han på dagen, også drar jeg på jobb om kvelden:/ Heldigvis er det sånn bare til 5 aug, da begynner han i bhg, og jeg kan få tilbake turnusen min:)

Huff! :( nei, det er jammen ikke lett å være en "god mor" når kvalmen og hormonene herjer i kroppen :(

Har ei på 20mnd. Heldigvis sover hun vanligvis hele nettene og er snill og grei om dagene. Enkel å ha med å gjøre. Hun begynner i bhg i august hun og. Men iom jeg er gravid uten jobb blir d nok at hun er mye hjemme allikevel såblenge formen er grei. Kjenner det tøyer på tålmodigheten når hun tøyer grenser men for det meste er hun bare grei.

Trøtthet og kvalme har kommet for fullt!

Er helt forferdelig. Har hatt det sånn siden uke 6 er i uke 9 nå, håper det snart gir seg ;(

Kvalmen kom for fult når jeg var akkurat 6+0, og jeg er nå 9+4. Her er kvalmen verst når jeg er i aktivitet, så er delvis sykmeldt. helgene er ukas høydepunkt, da ting er noe bedre. Satser på at formen nå bare blir bedre, for det tærer på å gå slik:/ har respekt for dere som i tillegg har barn og ta dere av, jeg klarer så vidt å ta meg av hund jeg. Og huset ser ikke ut!:p

Her er kvalmen og trøttheten verst på dagen/ tidlig ettermiddag. Greitt å ikke våkne kvalm, så kommer jeg meg opp om morran. I egtermiddag har toåringen susa rundt i stua i bare bleien og lekt seg mens mor har dormet på sofaen og vært uggen.

På morgenen prøver jeg og spise enkle ting som knekke brød .. har fått lyst på ting jeg aldri spiser til vanlig fortiden slik som honning , prim om blåbær .. så det pleier jeg å ha på knekkebrød .. utenom av honning er litt kvalmende da . Har prøvd ritt kjeks også kan ikke si av det hjalp noe da dessverre , der hjalp sist jeg var gravid da syns også eple juice og sitronvann hjelper litt ja og jeg er avhengig av et glass cola på modningen mot kvalmen ;)

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Back
Topp