Ecco goretex..

Frk.Careface

Glad i forumet
Jenta vår greide å spy ut skoene sine under en biltur i går. Stinket jo så sambo stappa de i ei bøtte med vann og milo. Noen som vet om jeg kan forvente at de blir vanntette igjen?
Får ikke ut all såpen heller, gjør jeg vondt verre viss jeg hiver de i maskinen på 30 grader uten såpe?

Dette er eneste skoparet hun har så haster litt å få de brukende igjen =/

Gore-tex KAN bli ødelagt i maskin, men det er en 50/50 sjanse. Vet om mange som vasker skoene sin i maskinen. Bare IKKE bruk skyllemiddel.
Om du har sånn håndvaskprogram så anbefaler jeg å bruke det :)

Aaaah.. Tenker mest på den såpen jeg ikke har fått ut. Er vell ikke bra at den blir værende i skoen?

Får bare ta sjangsen, og heller dra å kjøpe nye til henne på mandag om de ikke blir bra igjen.

Hvis alternativet er at du kjøper nye ville jeg forsøkt, for det trenger ikke bli ødelagt. Hiv dem i maskinen på håndvask, om gore-texen ryker kjøper du nye ;)
(NB skotørker ødelegger gore-tex)

Har lest at det fins et spesielt vaskemiddel for goretex. Kanskje jeg kan forsøke å få tak i det. Nå har jeg bare latt dem stå på badet oppe. Er litt varme i gulvet der. Kan det også gjøre skade?

Jeg har vasket goretex-sko i vaskemaskin MANGE ganger og aldri fått ødelagt et eneste par. Har ikke brukt tøymykner, men både milo og vaskepulver uten bleking har vært benyttet.

Jeg har egentlig aldri fått ødelagt noe som helst i vaskemaskinen jeg. Må jo være fryktelig heldig siden jeg stadig vekk hører om folk som får ødelagt det ene og det andre i maskin..

HVA er det dere trykker på da liksom??? haha..

Frk.Careface skrev:
Har lest at det fins et spesielt vaskemiddel for goretex. Kanskje jeg kan forsøke å få tak i det. Nå har jeg bare latt dem stå på badet oppe. Er litt varme i gulvet der. Kan det også gjøre skade?

Jeg leste en gang her inne at man ikke skulle tørke goretex-sko på gulv med varmekabler. Om det er fakta vet jeg ikke. Men feks Viking goretex-skoene vi har til eldstemann kan vaskes på 30 grader i maskinen, hang lapp på dem da de ble kjøpt. Er vel ikke så stor forskjell på Ecco sine og Viking sine, begge er jo goretex. Og om du bare vil ha utav såpen så kjør bare skylling da. Tror ikke Milo ødelegger skoene, alt kan jo vaskes med Milo påstår de. :P Men ville kjøp impregneringsspray og satt dem inn med det etterpå. Evt. brukt slik vaskemiddel som er til goretex-sko.

giggsy skrev:

Frk.Careface skrev:

Jeg leste en gang her inne at man ikke skulle tørke goretex-sko på gulv med varmekabler. Om det er fakta vet jeg ikke. Men feks Viking goretex-skoene vi har til eldstemann kan vaskes på 30 grader i maskinen, hang lapp på dem da de ble kjøpt. Er vel ikke så stor forskjell på Ecco sine og Viking sine, begge er jo goretex. Og om du bare vil ha utav såpen så kjør bare skylling da. Tror ikke Milo ødelegger skoene, alt kan jo vaskes med Milo påstår de. :P Men ville kjøp impregneringsspray og satt dem inn med det etterpå. Evt. brukt slik vaskemiddel som er til goretex-sko.

Nå har de stått på badegulvet hele natten og dagen i dag =/ Har impregneringspray så tenkte å spraye dem når de er helt tørre. SURT om vi har ødelagt sko til 700 kr nå!!

Back
Topp