Ebay tips <3

Jeg har så lyst til å kjøpe på ebay for å spare penger, men er dere ikke redd for at leker og klær og evt. annet inneholder stoffer som ikke babyen bør få i seg? Det er jo ganske strengt hva norske butikker og nettbutikker har lov til å selge til barn ettersom de putter det meste i munnen og mhp kontaktallergier. Har ei venninne jeg vet kommer til å kjøpe ting til meg på ebay, men har hele tiden tenkt at jeg ikke kommer til å tørre å la babyen min bruke det.. Dette er ikke kritikk altså, men mer et spørsmål fra min side :) Jeg er ikke så kjent med ebay, men skulle som sagt gjerne ønske jeg kunne benytte meg av det..

Jeg tørr ikke handle på eBay, har så mange venner som har bestilt ting der og så ikke fått noe eller bare fått tull tilbake :/

Jeg elsker ebay, og kommer nok til å kjøpe mye smånips!

I dag har jeg kjøpt 3 ruller med små poser til å kaste bleier i, og en sånn rund dings til å ha de i. Enkelt i stellebaggen :)

Vis vedlegget 193364

http://www.ebay.com/itm/371625289075?_trksid=p2057872.m2749.l2648&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

http://www.ebay.com/itm/131793187093?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Leitet egentlig etter engangs stellematter, men virker ikke som det er så mye billigere enn hjemme

Sniker fra desember16
Tusen takk for tips, dette måtte jeg også ha, så genialt!

Jeg har så lyst til å kjøpe på ebay for å spare penger, men er dere ikke redd for at leker og klær og evt. annet inneholder stoffer som ikke babyen bør få i seg?
Dette har man selvfølgelig ingen garanti for... jeg velger derfor å styre unna smokker, flasker, leker og andre ting de skal ha i munnen. Derimot leker som henger, altså, som han ikke får i munn, har jeg ingen problemer med.
Og det er jo tross alt endel å spare på "småting" som feks de posene jeg linket til. Jeg ville kjøpt poser til å kaste bleier i uansett.

Jeg tørr ikke handle på eBay, har så mange venner som har bestilt ting der og så ikke fått noe eller bare fått tull tilbake :/
Oi, da tror jeg de har vært uheldige eller kjøpt fra useriøse selgere. Selv prøver jeg alltid å sjekke hvor godt de er ratet fra andre kjøpere. Jeg har selvfølgelig hatt noen uheldige kjøp selv, men i det store og det hele så har jeg veldig veldig mange gode kjøp jeg ikke angrer på.

Jeg er ikke sånn supergira på håndarbeid, men kommer nok til å kjøpe noe skjønt scrapbooking-saker også

Jeg har så lyst til å kjøpe på ebay for å spare penger, men er dere ikke redd for at leker og klær og evt. annet inneholder stoffer som ikke babyen bør få i seg? Det er jo ganske strengt hva norske butikker og nettbutikker har lov til å selge til barn ettersom de putter det meste i munnen og mhp kontaktallergier. Har ei venninne jeg vet kommer til å kjøpe ting til meg på ebay, men har hele tiden tenkt at jeg ikke kommer til å tørre å la babyen min bruke det.. Dette er ikke kritikk altså, men mer et spørsmål fra min side :) Jeg er ikke så kjent med ebay, men skulle som sagt gjerne ønske jeg kunne benytte meg av det..

Kjøper ikke ting som baby har i munnen, typisk sutter, flasker og biteleker. Alt anna ser jeg ikke noe problem med :)

Kjøper ikke ting som baby har i munnen, typisk sutter, flasker og biteleker. Alt anna ser jeg ikke noe problem med :)

Enig med deg, sånn tenker jeg også. Handler masse klær til baby og meg selv der, samt gardiner og putetrekk og diverse andre ting. Klærne vasker jeg jo før bruk uansett :)

Skal bestille den så fort jeg vet hvilken vogn det blir, og hvilken farge :)
Fant en side hvor de hadde i svart også. Men vi endte på brun. På svart vogn. Tenkte at det passet best her. Men kjøpt en annen sort også så her ble det 2 stellevesker

Vet ikke om dere strikker til baby, men i dag var jeg å kjøpte knapper til noe mamma strikker for meg. Fikk sjokk, 8 kroner pr knapp, kjøpte de jeg måtte ha, deretter tok jeg en tur på ebay for neste runde :)

upload_2016-8-30_19-29-59.pngupload_2016-8-30_19-30-13.pngupload_2016-8-30_19-30-24.pngupload_2016-8-30_19-30-37.png

Da betaler jeg fra en dollar og opp for 100 knapper! Gleder meg til de kommer i posten :)

Jeg har kjøpt vogn, så nå ser jeg etter en sånn liten "veske" til å ha mellom håndtaket på vognen.
Litt vanskelig å forklare, men ofte har de 3 rom, kanskje 1 eller 2 som passer til flaske, og et rom i midten med glidelås hvor man kan legge lommebok og mobil?
Noen som har sett noe sånt, eller vet hva jeg kan søke på?

Har dere kjøpt noe fint på ebay til deg selv eller baby?

Selv har jeg kjøpt en liten "hengekøye" til nyfødtfotografering (har allerede booket time)
Vis vedlegget 193097
http://www.ebay.com/itm/131777989809?_trksid=p2057872.m2749.l2649&var=431149608419&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Og en babyleke som kan festes på seng, lekegrind, bilstol etc
Vis vedlegget 193096
http://www.ebay.com/itm/231760244918?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Har også hørt om flere som har kjøpt urinprøveglass på ebay, så tenkte se litt etter det også.
Noen fler som har gode tips?

Har hørt man skal være forsiktig med leker fra sånne type sider, siden dr kan ha stoffer i seg som ikke er bra, de har ikke samme standar / strenge krav som Norge. Med hva er din erfaring? :)
Frister å kjøpe for er så billig :p

Har hørt man skal være forsiktig med leker fra sånne type sider, siden dr kan ha stoffer i seg som ikke er bra, de har ikke samme standar / strenge krav som Norge. Med hva er din erfaring? :)
Frister å kjøpe for er så billig :p
Jeg tenker at denne leka skal jo henge over barnet, og er ikke til å spise på, så det får være greit. Men biteringer etc ville ikke jeg kjøpt hvertfall. Blir nok ikke så mye leker jeg kjøper inn, mer praktiske småting.

Tusen hjertlig! Da har jeg kjøpt, akkurat det jeg leita etter!

Har dessverre ikke noe å bidra med fra eBay, men synes tråden var bra.

Er veldig glad i disse sakkosekkene: http://www.cocooncouture.com
og har allerede bestilt to (av de på salg). Selv med fortolling blir de MYE billigere enn å kjøpe på Ting eller tilsvarende!

Jeg tenker at denne leka skal jo henge over barnet, og er ikke til å spise på, så det får være greit. Men biteringer etc ville ikke jeg kjøpt hvertfall. Blir nok ikke så mye leker jeg kjøper inn, mer praktiske småting.

Tusen hjertlig! Da har jeg kjøpt, akkurat det jeg leita etter!
Så bra :) mye billigere på ebay :) vi kjøpte en her hjemme sist til over 300 kr.. Men den er litt bedre kvalitet. Men har den typen jeg linket på vognen i bilen :) selv om stoffet ikke føles så sterkt då har ikke vår blitt ødelagt :)

Noen som har handla noe mer siden sist? Jeg har akkurat bestilt en haug med ting. Spent. :)

Noen som har handla noe mer siden sist? Jeg har akkurat bestilt en haug med ting. Spent. :)
Handla for noen dager siden, en del nesten husker ikke hva haha og mannen handla og fant jeg ut. Så blir spennende når det begynner å komme. Håper ikke vi handla likt.
Hva handla du?

Back
Topp