E dokker i full jobb?

Har vært i 100 % jobb hele svangerskapet, og regner med at jeg blir det fram til permisjonen.
Er i god form, og har en kontorjobb. Jobber vel egentlig mer enn 100 % nå da det er den mest hektiske tiden på jobb og mye overtid, så mange lange dager. I tillegg hjelper jeg faren min en del på gården der det fremdeles er midt i lamming og klipping (han klipper selv, så det tar litt lengre tid).
Så jeg er heldig som er i såpass god form!

Jeg har hoppet litt rundt med prosentandel av sykemelding siden uke 6. Men fra ca uke 10-12 har jeg jobbet meg litt oppover i arbeidsmengde gradvis. Nå jobber jeg 60%, og det funker veldig fint. Har store smerter nederst i magen og i ryggen og jobber i barnehage, så selv om mye kan tilrettelegges er det svært krevende å ha en så aktiv jobb med så mye plager som jeg har fått. Hadde håpet å jobbe som normalt, men den gang ei. Er veldig takknemlig for å kunne hente meg litt inn i hverdagen :)

Jeg ble 100 % sykemeldt i uke 6 pga HG, startet i 20% jobb igjen for 2 uker siden (uke 18). Jm skal ordne med søknad om 80% sv.skapspenger, da jobben kun kan tilrettelegge for 20% jobb. Vi hadde møte med jm 6.mai, og da skulle hun lage og sende sønknaden til min leder, men vi har enda ikke fått den :wideyed: Så akkurat nå er jeg ikke sykemeldt, men jobber bare 20%, så håper ikke det blir noe krøll av dette :hungover: Hvordan har dere som har svangerskapspenger løst det i forhold til søkeprosessen, jobbet dere redusert allerede fra dere søkte, eller ventet dere til det var godkjent?

100% jobb og satser på å være det ut hele svangerskapet.

Må ha hjemmekontor og har hatt det fra september i fjor (med små møteunntak), så det går veldig fint.

Sist fikk jeg bekkenlåsning, men arbeidsgiver la til rette for at jeg kunne dra til kiropraktor i arbeidstiden og ha kortere arbeidsdager(komme litt senere, gå litt tidligere), så jeg er ikke stressa for det heller.

Jeg ble 100 % sykemeldt i uke 6 pga HG, startet i 20% jobb igjen for 2 uker siden (uke 18). Jm skal ordne med søknad om 80% sv.skapspenger, da jobben kun kan tilrettelegge for 20% jobb. Vi hadde møte med jm 6.mai, og da skulle hun lage og sende sønknaden til min leder, men vi har enda ikke fått den :wideyed: Så akkurat nå er jeg ikke sykemeldt, men jobber bare 20%, så håper ikke det blir noe krøll av dette :hungover: Hvordan har dere som har svangerskapspenger løst det i forhold til søkeprosessen, jobbet dere redusert allerede fra dere søkte, eller ventet dere til det var godkjent?

Jobbet ikke fra jeg søkte. Men jeg måtte selv ta med meg søknaden til jobben og få den underskrevet, for så å laste den opp og sende til Nav selv.

Jobber 100%. Var 100% sykemeldt i to uker, deretter 50% sykemeldt i fire uker. Nå har jeg vært tilbake for fullt i en god del uker. Det går veldig fint :)

Ja, foreløpig har jeg vært det hele graviditeten, jeg er i uke 20 nå. Men jeg husker fra sist graviditet at det var veldig tungt på slutten av graviditeten og jeg merket plutselig til vondt i skambeinet i dag som gjør det litt vanskelig å bevege seg så vi får se hvordan det går fremover. Jeg jobber som sykepleier så det er en aktiv jobb hvor tilrettelegging ikke er det letteste.

Sniker.

Jeg søker fra i dag, men har heller ikke fått erklæring fra jm enda. Hun jobber i bedriftshelsetjenesten, og var helt tydelig på at man får penger fra den dagen man søker, og at det ikke skal skape noe kluss. Behandlingstiden er flere uker i følge henne.

Jeg er i uke 29+5 og jobber nå 50 %. Jobber som leder i bhg og kjenner det er tungt å jobbe i avdeling, så veksler mellom kontoroppgaver (tilrettelagt) og å være med barna. Jobber fra 7.30 til 11.30 hver dag. Har en ryggskade i isjasnerven, så tungt å gå hele dager av den grunn. Samtidig er det godt å jobbe så mye jeg klarer. Jeg er 38 år nå, og merker at det er tyngre å være gravid nå enn når jeg var 26:) trener og prøver å gå turer når jeg kjenner jeg er opplagt til det.

Jeg tok med skjemaet til legen, han fylte ut, jeg tok med til arbeidsgiver som fylte ut sin del, før jeg sendte inn søknaden til NAV. :) Gikk ut av jobb samme dag som søknaden ble skrevet, var i forkant av dette sykmeldt 100%, men var ikke sykmeldt mens søknaden ble behandlet. Behandlingstiden her er 4 uker, men tok bra nøyaktig 14 dager før den ble innvilget :)

Jobbet ikke fra jeg søkte. Men jeg måtte selv ta med meg søknaden til jobben og få den underskrevet, for så å laste den opp og sende til Nav selv.
Her var det bedriftsjordmor som skulle ordne søknaden og sende med internpost til leder, så håper bare det løser seg! Takk for svar :happy:

Sniker.

Jeg søker fra i dag, men har heller ikke fått erklæring fra jm enda. Hun jobber i bedriftshelsetjenesten, og var helt tydelig på at man får penger fra den dagen man søker, og at det ikke skal skape noe kluss. Behandlingstiden er flere uker i følge henne.
her var det også bedriftsjordmor som søkte. Er bare så bekymret for at det blir noe tull eller at jeg får avslag og så har jeg gått ut av jobb nå liksom :rolleyes: Takk for svar :)

Jeg tok med skjemaet til legen, han fylte ut, jeg tok med til arbeidsgiver som fylte ut sin del, før jeg sendte inn søknaden til NAV. :) Gikk ut av jobb samme dag som søknaden ble skrevet, var i forkant av dette sykmeldt 100%, men var ikke sykmeldt mens søknaden ble behandlet. Behandlingstiden her er 4 uker, men tok bra nøyaktig 14 dager før den ble innvilget :)
Her var det bedriftsjordmor som søkte, og skulle sende søknaden med internpost til min leder. Syns det er merkelig at det går så lang tid før vi får søknaden, det er jo jeg som må laste den opp på nav i følge henne, så har jo ikke søkt enda sånn sett! Håper den kommer snart og at det blir kort behandlingstid :rolleyes: takk for svar :)

Jeg er 21+5 og har jobbet 100% frem til nå. Men skal til legen i morgen, sliter med vondt i korsryggen som stråler ned i sete/rompe og begge beina. Noen dager merker jeg lite/ingenting, mens andre dager har jeg vondt gjennom hele dagen, som i dag. Mulig jeg spør om 20% sykemelding, selv om jeg ikke føler det hjelper å være hjemme.

Her var det bedriftsjordmor som skulle ordne søknaden og sende med internpost til leder, så håper bare det løser seg! Takk for svar :happy:

her var det også bedriftsjordmor som søkte. Er bare så bekymret for at det blir noe tull eller at jeg får avslag og så har jeg gått ut av jobb nå liksom :rolleyes: Takk for svar :)

Her var det bedriftsjordmor som søkte, og skulle sende søknaden med internpost til min leder. Syns det er merkelig at det går så lang tid før vi får søknaden, det er jo jeg som må laste den opp på nav i følge henne, så har jo ikke søkt enda sånn sett! Håper den kommer snart og at det blir kort behandlingstid :rolleyes: takk for svar :)

Aha, jeg har ikke erfaring med bedriftsjordmor. Er det egen jordmor i bedriftshelsetjenesten?

Søknaden tok bare 3 dager å få innvilget her :)

Jeg er 21+5 og har jobbet 100% frem til nå. Men skal til legen i morgen, sliter med vondt i korsryggen som stråler ned i sete/rompe og begge beina. Noen dager merker jeg lite/ingenting, mens andre dager har jeg vondt gjennom hele dagen, som i dag. Mulig jeg spør om 20% sykemelding, selv om jeg ikke føler det hjelper å være hjemme.
Da jeg slet mest med plager nedi ryggen, ved halebenet og nedover i setet, hjalp det ikke å være hjemme og sitte rolig. Da var det beste å finne en balanse mellom hvile og aktivitet, hvis ikke stivnet alt sammen til. Håper du finner en balanse som passer for deg :happy:

Aha, jeg har ikke erfaring med bedriftsjordmor. Er det egen jordmor i bedriftshelsetjenesten?

Søknaden tok bare 3 dager å få innvilget her :)
Ja, jeg jobber i kommunen, og de har en jordmor tilknyttet seg slik at man kan få hjelp til feks tilrettelegging på arbeidsplassen etc :) Oi det var raskt! Jordmor her sa at nav har så mye å gjøre pga corona at de stort sett bare godtar alle søknader om svangerskapspenger raskt nå, for de har ikke tid til å styre så mye med det :angelic::hilarious:

Da jeg slet mest med plager nedi ryggen, ved halebenet og nedover i setet, hjalp det ikke å være hjemme og sitte rolig. Da var det beste å finne en balanse mellom hvile og aktivitet, hvis ikke stivnet alt sammen til. Håper du finner en balanse som passer for deg :happy:
Er det jeg er redd for. Men for tiden fungerer det dårlig på jobb og. Jobber i bhg og har alt tilrettelagt det jeg kan, men likevel umulig å unngå alle ugunstige stillinger etc, og barna har rett på en tilstedeværende voksen.
Det som fungerer best er turer i ulendt terreng, men jeg klarer ikke kombinere det med full jobb + barn hjemme. Men tenkte å høre med legen om fysio/kiropraktor, mistenker nemlig bekkenlåsning.

Jeg er 20 % sykemeldt fra 120% stilling :confused: og håper jeg kan fortsette med det. Migrenene kommer sjeldnere når arbeidsmengden ikke er helt maxet ut :joyful:

Jeg har vært sykemeldt frem til nå pga ekstrem kvalme og hodepine.
Begynte igjen i dag i 50% , så får vi se hvordan det går :)

Back
Topp