E dokker i full jobb?

Jeg er 65% ufør, og har en deltidsjobb med ca 24-30t pr mnd. Står forhåpentligvis i det frem til jeg går ut i «perm».

Jeg søker engangsstønad så har sånn sett ikke perm, men har sagt at fra midt september blir det ikke mer jobb. Holder på å søke høyere ufør, men ting tar tid, spesielt når doktoren bare gjør halve jobben sin…

Jobber 20% nå og får 80% svangerskapspenger. Jobben kunne bare tilrettelegge 20% som tilsier mandag og tirsdag: 7-11 :) Det har gjort hverdagen mye enklere for meg, og har kun administrativt å forholde meg til! Har stor tro på å klare å jobbe 20% i de resterende ukene frem til permisjonen starter i midten av september! :Heartred Veldig takknemlig for at jordmor «pushet» det på meg da jeg ikke visste at det var en mulighet en gang! Har litt for tung og fysisk jobb til å skulle klart å holde ut 100% i så mange mnd..:smiley-ashamed004

Jeg har fått 80% svangerskapspenger, og jobber tirsdag og torsdag 08-12 :) Da jobber jeg inne på kontoret med medisiniansvar og eventuelt hjelper samhandlingssykepleieren med hennes oppgaver om hun har mye. Unngår på denne måten pasientkontakt! Har nå 4 uker ferie, kommer tilbake på jobb når jeg er 28+4, og satser på at jeg klarer å holde ut til permisjonsstart :rolleyes:

Dere som er sykemeldt: hvor lenge har dere fått sykemelding av gangen? Føler legen min er så gnien og hun ikke forstår hvordan jeg har det. Jeg er dævvsliten, sliter med konsentrasjon, sliter med å sitte (har kontorjobb) og har mye hodepine, men allikevel vil hun bare sykemelde meg én uke av gangen, og da bare 30%. Det ender opp med at jeg blir stresset og får dårlig samvittighet ovenfor jobben fordi jeg ikke klarer å jobbe så mye. Og jeg bekymrer meg for om jeg får en ny sykemelding neste uke. Skulle ønske jeg kunne blitt sykemeldt 50% over fire uker feks for å få litt ro. Eller er jeg kravstor?

Dere som er sykemeldt: hvor lenge har dere fått sykemelding av gangen? Føler legen min er så gnien og hun ikke forstår hvordan jeg har det. Jeg er dævvsliten, sliter med konsentrasjon, sliter med å sitte (har kontorjobb) og har mye hodepine, men allikevel vil hun bare sykemelde meg én uke av gangen, og da bare 30%. Det ender opp med at jeg blir stresset og får dårlig samvittighet ovenfor jobben fordi jeg ikke klarer å jobbe så mye. Og jeg bekymrer meg for om jeg får en ny sykemelding neste uke. Skulle ønske jeg kunne blitt sykemeldt 50% over fire uker feks for å få litt ro. Eller er jeg kravstor?
Min lege pleier å skrive sykemelding for 4 uker av gangen, som regel fra time til time, synes ikke det er for mye å be om. Men det kan jo være pga at jeg sliter med korsryggen og trenger å hvile meg, mot det at jeg har en litt hektisk jobb i barnehage. Kanskje du kan overdrive plagene dine litt, hvis legen ikke er villig til å høre på hvordan du faktisk har det?

Min lege pleier å skrive sykemelding for 4 uker av gangen, som regel fra time til time, synes ikke det er for mye å be om. Men det kan jo være pga at jeg sliter med korsryggen og trenger å hvile meg, mot det at jeg har en litt hektisk jobb i barnehage. Kanskje du kan overdrive plagene dine litt, hvis legen ikke er villig til å høre på hvordan du faktisk har det?

Takk for svar. Kanskje jeg skal prøve å beskrive det bedre/ overdrive litt mer neste gang:)

Ble sykmeldt 100% pga covid situasjonen på jobb - umulig å holde avstand hele tiden. De fikk tilpasset kontor til meg så jeg jobber nå 8-12 til jeg går ut i ferie. Etter ferien er det derimot mer usikkert og må vel 100% i sykmelding. Legen min har heldigvis full forståelse og sykmelder i en måned dersom sannsynligheten for å bli bedre eller bra ikke er tilstede. Enklere for hun - enklere for meg både praktisk og med samvittigheten på jobb - enklere for jobb som får beskjed i god tid og kan erstatte meg mye enklere. Bare tull å holde på med en uke i gangen for alle parter når man vet at situasjonen ikke blir bedre.

Back
Topp