Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
her har meg og far d. det er ikke noe å gjøre man må bare være obs på det og egentlig vente og se. no går eldste i 3 klasse å de ser ikke noe ennå de vil ikke teste for det før 4 klasse.
det kommer ann på ka barnet trenger hjelp til.Hmmm, får smøre meg med tålmodighet da. Jenta mi skal ha det lettere enn det faren og familien har hatt det i alle fall!
Vet du hvilken oppfølging barnet får om det har dysleksi?
Jeg ser at jeg ordla meg dårlig. Med forebygging mener jeg å forebygger prodblemer, sette igang tiltak før det går så langt at barnet går glipp av mye læring.Man får vel ikke gjort noe med det før?
Her har far dysleksi. Sønnen min ble sjekket i 5. klasse, men fikk beskjed om at han ikke har det. Nå går han i 7. klasse og skal gjennom mer omfattende tester snart
Datteren min går i 3. og ho har absolutt ikke det![]()
Hmmm. Om du har rett så er det en fordel her, siden jeg ikke har det. Hun har allerede arvet dårlig syn fra far, så den følger vi opp. Lillemor er bare 3 1/2 år, men jeg bekymrer meg pga opplevelsene min mann har hatt, og hans bror og mor. Men nå er man ikke sett på som dum lenger, så jeg bekymrer meg kanskje unødig sånnsett.Det sies at det slår ut mer fra mor til sønn.. Som hos oss. Min sønn har dysleksi samme som meg. Vi merket vell at noe var galt fra første klasse egentlig. Noe bare skurret.. Men ble ikke satt noen diagnose før i 4 klasse. Nå har han ekstra undervisning i diverse fag. Tilrettelagte lekser. PC til skole og hjemmet. (Dekket av diagnosen). Fritak fra enkelte prøver. Ja mye å holde styr på.. Veldig sårt for gutten min å ikke føle seg som alle de andre barna.. De vil jo ikke skille seg ut.. Takk og lov for at han elsker idretten han driver med og har mange venner på skolen og nær hjemmet. For å dra han gjennom skoledagene og lekser er TUNGT til tider. Alltid en kamp.. Han trekker ned "rullgardinen" og sier han føler seg dum. Uansett hvor mange ganger og hva jeg sier..
Han går nå i 6 klasse.
Det første vi testet og utelukket var synsproblemer btw. Ta eventuelt kontakt med en øyelege. Det vil skolen anbefale at dere starter med hvis mistanke om dysleksi.
Har nå fått en liten jente og forhørte meg med ppt og leger ang henne. Og de sa at det ikke er noe must at henne får det også. Men nå er jeg litt mer obs på de små tegnene å se etter og sette inn tiltak fra dag 1![]()
Det sies at det slår ut mer fra mor til sønn.. Som hos oss. Min sønn har dysleksi samme som meg. Vi merket vell at noe var galt fra første klasse egentlig. Noe bare skurret.. Men ble ikke satt noen diagnose før i 4 klasse. Nå har han ekstra undervisning i diverse fag. Tilrettelagte lekser. PC til skole og hjemmet. (Dekket av diagnosen). Fritak fra enkelte prøver. Ja mye å holde styr på.. Veldig sårt for gutten min å ikke føle seg som alle de andre barna.. De vil jo ikke skille seg ut.. Takk og lov for at han elsker idretten han driver med og har mange venner på skolen og nær hjemmet. For å dra han gjennom skoledagene og lekser er TUNGT til tider. Alltid en kamp.. Han trekker ned "rullgardinen" og sier han føler seg dum. Uansett hvor mange ganger og hva jeg sier..
Han går nå i 6 klasse.
Det første vi testet og utelukket var synsproblemer btw. Ta eventuelt kontakt med en øyelege. Det vil skolen anbefale at dere starter med hvis mistanke om dysleksi.
Har nå fått en liten jente og forhørte meg med ppt og leger ang henne. Og de sa at det ikke er noe must at henne får det også. Men nå er jeg litt mer obs på de små tegnene å se etter og sette inn tiltak fra dag 1![]()
Hva gjør man når en av foreldrene til barnet har dysleksi?
Venter man og ser om barnet får problemer, eller gjør man forebyggende arbeid?
Når du skriver at dere merket at noe skurret, hvordan da (om jeg kan spørre)?
Har en andreklassing og hun sliter sånn i både norsk og matte, så jeg har spurt lærerne, men de sier det er for tidlig enda..
Sent from my iPhone using BV Forum