DYRT

ORIGINAL: Maiå

Må og sei at eg isje meine någe vondt men du kan få så mye mer billigere[:)] Lykke te me kjøpe[:D]

Må si jeg ble overraska over alle "herregud er du helt dum i hodet"- svarene jeg fikk med å legge ut et innlegg om at barneutstyr er dyrt.

Var ikke klar over at vi var et sånn "halshuggings"-forum [:)]

Men, takk til alle som har foreslått konkrete, billigere ting å kjøpe ettersom jeg tydeligvis er dårligere på google enn jeg trodde [:D] Skal sjekke ut mer før jeg tømmer pengeboka [:)]

ORIGINAL: Nyttårslykke

ORIGINAL: Becky87

Man er tydeligvis fisefin når man har lyst til å kjøpte nytt til babyen [8|]

Beklager at jeg klager når jeg vil kjøpe nytt og sikkert!

Som jeg sa så har jeg hentet prisene på Barnas Hus, har ikke sjekket rundt andre steder.

På Barnas hus har de ingen bilstoler til 2800. De har noen på rundt 1500 - 2000. Og så har de besafe izi combi til nærmere 4000. Men dette sete kan brukes helt til barne er 4 år ca. En trenger jo ikke har base til stolen hvis en synes det blir så veldig dyrt.

Men vis du ikke har skjønt det før, så er ikke det å få barn noe billig. Det er vel noe av det dyreste vi gjør her i livet.[:)]

Bilsetet kjøpte vi i Sverige sammen med vogna. Og med base og stol (maxi cosi) så ble prisen på setet 2753,- eller noe [:)]

Kjøpt på Babyproffsen (tror jeg det heter) i Gøteborg [:)]

Er jo en grei pris du har fått for sete med base. Er jo ett sete som kommer veldig bra ut i tester, så derfor det har en høy pris. Er samme sete vi har tenkt å ha, og skal ha base. Men vis vi ikke hadde hatt greit med penger, hadde vi nok bare sløyfet å ha base, for setene er jo bra når en fester dem med belte også.

Vis det virket som jeg kom med litt halshuggings svar, så var ikke det meningen. Ville bare vise at det er billigere ting å få kjøpt, bare en er innstilt på det liksom. Selv er jeg ikke en som trenger alt nytt, men vil allikevel at ting skal se bra ut, så vi har litt jobb foran oss for å finne ting som passer meg.

Må og sei at eg isje meine någe vondt men du kan få så mye mer billigere[:)] Lykke te me kjøpe[:D]

Må si jeg ble overraska over alle "herregud er du helt dum i hodet"- svarene jeg fikk med å legge ut et innlegg om at barneutstyr er dyrt.

Men, takk til alle som har foreslått konkrete, billigere ting å kjøpe ettersom jeg tydeligvis er dårligere på google enn jeg trodde [:D] Skal sjekke ut mer før jeg tømmer pengeboka [:)]

Det er nok sikkert ikke ment sånn.. [:)]
Folk prioriterer jo pengene forskjellig og dersom dere ønsker å kjøpe nytt, så har dere tatt en vurdering på det!

enig..[:)]

Nå vet jeg ikke hvor du bor i landet Nyttårslykke men jeg vet at på rudo.no så har de masse fint og de sender rundt i landet. Tror nok også at det du trenger kan man få pakke pris på rundt om på butikker [:)]. Og ja baby utstyr er dyrt og så klart vil man bare det beste for den lille [:)]. De minste baby dynene som vi har til vogn og vugge og kurv har vi kjøpt på steder som jysk, kid, princess osv. Der er de testet for allergier og slike ting. Vet at på rudo finnes det senger med madrass og dyne til en pris [:)]. Lykke til i allefall og god tur på shopping [:)]

ORIGINAL: Nåssåbjønn

Vogn: 6500,-
Bilstol: 2800,-
Stelleveske: 330,- Må ikke ha stelle veske, kan bruke vanlig veske[:D]
Grind: 1399,- Det trenger du ikke med det første, men vi kjøpte for 399 (mener jeg) på bohus - Istendenfor å kjøpe vugge som kan brukes i 3 mnd så kjøper vi heller en grind med hevebunn som babyen kan sove i istedenfor å ligge på gulvet f.eks. Vi har en nysgjerrig liten hund som ikke kommer til å la den babyen ligge i fred på gulvet [:D] Så derfor skal vi ha grind med en gang. Men så at det fantes endel billige på finn.no [:)]
Teppe til grind: 399,-  Hva er det? - Sånn teppe du legger i bunnen, og som går opp på sidene på grinda [:)]
Seng: 999,- Vi har hensvik senga fra Ikea, 845 kr - Ja, den skal vi også ha, ettersom vi allikevel skal ha en kommode fra Ikea [:)]Madrass til seng: 699,- Madrass på Ikea koster ikke så mye
Overmadrass til seng: 699,- Billigere på Ikea
Baby call: 1499,- PrimaNova babycall, enkel og grei, men hører det vi skal høre! 999 kr
Vognpose: 1899,- er ikke de på tilbud nå mange av de???

Hihi nå kom jeg med mine forslag![:)]

Takk for forslag [:D]

Ikea har bra både senger og madrasser - for et par år siden var en IKEA seng en av to senger som ble godkjent i test - av 13 senger, noen av dem rådyre! Kjøp sengekant (sånn stoffkant til å beskytte mot sprinklene) der også - koster litt over hundrelappen, om jeg ikke husker feil, koster 400 og oppover i barneutstyrsforretningene...

Hadde aldri lekegrind selv, men vil tro at du kan bruke et vanlig teppe i lekegrinden som koster mindre enn 400.
Om det er sånn myk gummimatte det er snakk om, så hadde de i hvert fall for noen år siden geniale puslespillmatter med tall på både på Nille og Biltema m.fl. - kan pusles sammen og passe ulike kroker, og når barna blir eldre kan de være morsomme å pusle med.

Vognposer er ofte på tilbud, mange gode å velge mellom, spesielt om du ikke bor i Nord-Norge. [;)]

Mitt beste tips, sånn helt ubedt, helt til slutt:
Selg Babybjörn-selen og kjøp et elastisk bæresjal, eller en formsydd bæresele av typen Manduca eller Beco!
Holder hele bærekarrieren - fra nyfødt til ca. 20 kg, på mage eller rygg!

skal for all del ikke rakke ned på deg, for jeg å ville ha alt nytt...
og jeg har rottwailer og vi må ha lekegrind fra dag 1...
vi kjøpte en stoor lekegrind av ei venninde som ikke hadde brukt den for 50,- hun ville gi den til meg...men..
seng kjøpte vi på ikea til 395,-
stellebord på ikea til 595,-
stelleveske på ikea til 198,-
balje til 79,- ikea
fikk tak i en 3 mnd gammel vogn veeldiglite brukt.. maxi cosi mura med bilstol ikke brukt til 3300,-
samme dama hadde ammepute og babysele ubrukt til 200,-
(hadde fått jente og de var i blått.. vogna hadde hun kjøpt men ville ha en annen så hadde satt den bort.. jenta hennes var 6 mnder no..)
 dette er totalt 4817,- og da har vi nesten kjøpt alt nytt... med litt flaks kan man finne det utroligste..
det er en jungel der ute men veedlig morro å lete seg igjennom [;)]

Tusen takk for alle tips, skal sjekke ut samtlige!! [:D]

Enda godt jeg la ut en tråd om hvor dyrt (jeg trodde) alt var før jeg kjøpte noe [:D]

Jeg kjøpte alt utstyr å sånt nytt da jeg fikk Markus, men blir ikke så mye nytt den her gangen [;)]

ORIGINAL: Pernillen

Det er nok sikkert ikke ment sånn.. [:)]
Folk prioriterer jo pengene forskjellig og dersom dere ønsker å kjøpe nytt, så har dere tatt en vurdering på det!

Vi har råd til å kjøpe nytt, derfor velger vi å gjøre det. Men greit å vite at man kan finne billigere alternativer som man kan vurdere [:)]

Men jeg sa til mannen min idet vi gikk ut av Barnas Hus den dagen vi sjekket priser at "Jeg tror de plusser på noen hundrelapper bare for at de heter Barnas Hus, så tror vi skal sjekke på Ikea også bl.a".

Og jeg hadde jo rett [:)]

ORIGINAL: *mamma87*

ja det er dyrt og få barn:)
Nå har vi masse fra før også da,så vi trenger ikke så mye nytt:)Håper du finner utav det.ikea har masse fint og billigt.vi har handlet myye der[;)] Ellers tror jeg dem har mye fint og billigt på jysk også.
Vi har endel som faktis har kosta litt også da,så ska ikke klage jeg..[:)]Smak og behag synes jeg![;)]

Overtalte min mann i går til å la meg få være med på jobb til Oslo neste gang han skal dit, så kan jeg ha ferie å gå rundt på Ikea å handle mens han er på jobb [:D]

Han ELSKET den ideen, for han HATER Ikea [:D] Så den løsninga var VELDIG attraktiv for han når han bare kan hente meg ved utgangen, nedlastet av ting [:D]

ORIGINAL: Nåssåbjønn

huff sorry, jeg trodde du mente trappegrind når du skrev grind[8D] er nok ikke sikkert du får tak i en til den prisen nei[&:]

Ja, ser at det kunne misforstås [:)]

Ser at det finnes endel lekegrinder på finn til en billig penge, så skal se hva jeg finner... Selv om jeg nok kommer til å ende opp med den på Barnas Hus til 1399, den var kjempefin, og den skal jo brukes lenge [:)]

En venninne sa til meg i går (hun vet at jeg ønsker flere barn ettehvert, iallefall 2):
"Du må huske at utgiftene på alt du kjøper nå kan deles på 2, ettersom du skal bruke det til nestemann også"

Og det var egentlig godt sagt! For jeg kjøper ikke alt i blått bare fordi jeg skal ha gutt, så skulle jeg få jente den gangen vi ønsker å øke familien igjen så har jeg jo alt av utstyr [:)]

ORIGINAL: elva

Jeg er enig i at det er veldig dyrt med babyutstyr... man kan selvfølgelig finne billige ting, slik som mange her gjør... Men jeg og samboeren min er heller av typen som spytter i litt mer penger, for å få akkurat det vi vil ha.. så vi havner på rundt 25000. Det er mye, men da har vi utstyret i orden når nestemann kommer, og i tillegg har vi akkurat det utstyret vi har lyst på... Når det skal være sagt, så har vi fått en del ting også, av søstera mi, som kommer godt med.. sparer endel penger på det [:D] (men havner likevel på 25000...) Men vi er ikke av typen som liker å kjøpe brukte ting av folk vi ikke kjenner, som f.eks vogn, vognpose, madrass... Men kjempegreit for de som ikke bryr seg om at ting er brukt, for de kan jo gjøre noen veldig gode kjøp på den måten. [:D] Vi er alle forskjellige, noen kjøper brukt og synes det er kjempegreit, andre kjøper nytt men billig, og andre der igjen kjøper nytt og bruker mye penger på det. Det er helt opp til hver enkelt.. [:)] 

Ja, er enig i nesten alt du sier her! Jeg har søkt litt på finn og sånn, men nå er det nå engang sånn at jeg vil at lekegrinda skal være hvit, vognposen skal være ny og tåle kulde så babyen kan ligge ute å sove, madrassene skal være ubrukt og av topp kvalitet for babyens beste og babycallen skal la være å ta inn radio-signaler og naboens babycall...

Så da blir det gjerne litt dyrere [:)] Men, godt å få litt tips uansett, man kan jo komme over ting man liker som er litt billigere, så skader ikke å sjekke tenker jeg [:)]

Men vil fortsatt ha den lekegrinda til 1399 på Barnas Hus, hehe [:D]

Back
Topp