Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Vi gir ikke dyre gaver til datteren vår her av den grunn at leker er morro akkurat når det er nytt også er det ikke så festlig lenger. Værtfall har det vært slik til nå
Da finner vi heller på noe som kan koste litt penger og sp skaper gode minner for fremtiden
Blir ikke så dyre leker på mini her. De dyre gavene han har fått har vært feks sykkel.
Lego har jeg kjøpt endel av på tilbud og ellers får han ønske seg leker av familien eller ønske seg penger så han kan spare.
Vi gav en gave som til sammen kom på 2000 kr. Han fikk en luregave til sånn ca 100 kr. Pluss en liten ting på selve dagen til 250 kr. Den dagen han feiret med familien fikk han lego city tog til ca 1500 kr. (Kanskje mer men var på salg). Så han fikk det han hadde ønsket seg i 8 mnd. Med andre ord, han får ikke gaver ofte.
Men hva andre kjøper for bryr jeg meg ikke om. Man handler gjerne det ungene ønsker seg, da kan det fort bli dyrt.
Hvis hun ønsket seg Lego friends, hadde jeg kjøpt det, og så kanskje evt. et par ting som trengs. Vesla vår fikk to gensere, en strømpebukse og to neglelakker i bursdagsgave. Orket ikke styre noe mer, for hun ønsket seg ikke noe spesielt, og hun får jo ting hele tiden siden hun er med i flere bokklubber osv.
Prøver å unngå dyre ting her da vi rett og slett ikke har all verdens råd.
Til bursdagen hennes i år så gikk vi sammen med en god del andre i familien om sykkel.
De trenger ikke tusen ting så ble sykkel og noe småting.
Veldig vanlig i vår familie å gå sammen om litt dyrere ting, enten det er sykkel, lekekjøkken, større Lego ting... Feks.
I år blir det ca 1300 kr på dem hver.
Men praktiske gaver i år.
Vi har nettopp vært og kjøpt treningspakke med bukse, genser, strømper, shorts og trøye (fotballaget sitt eget utstyr) til 1100 kr.
Han har bursdag på mandag, men de skal spille cup på lørdag. Greit å ha utstyret nå i forkant.
Så får han 300 kr på dagen sin. Og en gave fra lillesøster.
Frøkna blir 4 i juni, hun ønsker seg sykkel (frost-sykkel) og den koster 1299 kr. Så da blir det det i år.
Men vi pleier vanligvis å ligge lavere i sum til bursdager
Vi har ikke noen fastsatt pris. Ett år kan gaven koste 600,- og så 250,- det neste. Nå er våre to og fire år, og de har ikke noe begreo om pris og verdi. Etter hvert som de blir eldre kommer vi nok til å fastsette en cirkasum som vi går ut i fra, men jeg regner ikke med at det blir snakk om over tusenlappen. De får så mye året gjennom og ønsker de seg noe veldig dyrt kan de få spare selv i tillegg, eller vi kan slå oss sammen med andre.
Helt enig i at barndommen er dyrebar, men dessverre tror jeg nok guttene våre er bortskjemte nok til at det gagner dem mer å fokusere på gode minner og oppkevelser enn dyre gaver
Eldste ønsker seg stort sett Lego, og han får gjerne ein stor som han har ønska seg lenge. I tillegg får han gave fra lillebror. Det blir da fort 1000-2000kr.
Yngste har ofte enkle ønsker enda, som ein ball feks. Prøver å gi ein skikkeleg ting likevel, i år blir det balansesykkel trur eg
Her får ikke gutten vår leker utenom bursdag og jul, så da koster det gjerne litt mer også. Vi hater plastikkleker, så da koster lekene mer også. Men samboer er nok verre enn meg. Han bryr seg ikke om pris.
Våre to på 6 og 9 får av og til dyre gaver, men da ny sykkel, skøyter eller annet de trenger. Av og til får de leker, men sjelden noe som er over 7-800 kroner.
Tror min tanke er det at det kommer an på hva det er. Er det noe solid man kan bruke eller bare en leke man ikke vet om faller i smak. Er det noe man fort vokser fra? Jeg har faktisk allerede jule gave og bursdagsgave til min. Kjøpt på tilbud..
En av de mest brukte gavene her var på tilbud til 2000,,den ble brukt i 4 år før den ble solgt for 600 kr.
Gaveteadisjoner er jo veldig forskjellig fra familie til familie