Dyrking av urinprøve

Shauri

Forumet er livet
VIP
Hvor lang tid går det før man får svar på det?
Legen min sa at de skulle gjøre dette fordi jeg hadde høye verdier i urinen min og mest sannsynlig har urinveisinfeksjon. Hadde ikke noen symptomer på dette i morges, men etter hun nevnte det så kjenner jeg jo mer og mer etter og er ganske enig i at det er stor sjangs for at jeg har urinveisinfeksjon. Er sikkert helt i begynnelses-stadiet.

Spørsmålet er jo om jeg skal vente til de får svar på den dyrkingen, eller om jeg bare skal ringe ned i morgen og si at jeg har symptomer og trenger resept?

Om du ikke har alt for mye plager, ville jeg vente på svar på dyrkningen, det tar bare noen dager. Da vil du få rett type antibiotika med en gang:-)

Når min ble sendt på dyrkning var dette en fredag, så fikk jeg svar på mandag! så det går nok fortere når det ikke er helg [:)]

Her pleier det å ta 2-3 dager før jeg får svar[:)]

Eg hadde det helt likt, når jeg kom hjem følte jeg at alle symptomene var der. Jeg drakk masse vann og appelsin juice, og ventet på resultatet fra legen. Som viste at jeg ikke hadde UVI. Men min lege sa at jeg skulle gi beskjed hvis jeg hadde vondt når jeg tisset. Så det spørs jo hvilke symptomer du har :)

Får se hvordan det går med meg i morgen. Er ikke så ille symptomer - litt hyppigere vannlating, og litt ekstra press på blæren. Kan jo bare skyldes lillegutt også.. men ble litt skeptisk siden legen nevnte urinveisinfeksjon. Er vel 2-3 år siden jeg har hatt det sist, og da hadde jeg så kraftige symptomer at det ikke var noen tvil før jeg i det hele tatt gikk til legen - så skulle jo være litt rart om jeg fikk det nå omtrent uten symptomer. Legen min sa at det var ganske vanlig at gravide fikk urinveisinfeksjon uten å ha symptomer.

Back
Topp