Dyreparken

svizzrulla

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Oktoberbarna 2021♡
Vi tar med oss våre to barn på 6 og 8 til Dyreparken om ca 2 uker, og nå har jeg igrunn begynt å grue meg litt :sour: Jeg sliter litt med bekkenet, spesielt over symfysen, og magen blir steinhard bare jeg støvsuger stua liksom… så den fysiske formen er jo ikke på topp! Men jeg må jo bare gjennomføre det for barnas skyld!
Vi har aldri vært på sørlandet før, har dere noen tips som kan gjøre to dager i Dyreparken overkommelig? :talk017
 
Vi var der i 2 dager for 2 uker siden :D Det er mange plasser hvor en kan sette seg ned og hvile litt :) Vi "delte" opp parken, og tok noen ting ene dagen, og resten den andre :)

Husk at all kjøp av mat inne i parken må gjøres via dyreparken appen :)
 
Vi tar med oss våre to barn på 6 og 8 til Dyreparken om ca 2 uker, og nå har jeg igrunn begynt å grue meg litt :sour: Jeg sliter litt med bekkenet, spesielt over symfysen, og magen blir steinhard bare jeg støvsuger stua liksom… så den fysiske formen er jo ikke på topp! Men jeg må jo bare gjennomføre det for barnas skyld!
Vi har aldri vært på sørlandet før, har dere noen tips som kan gjøre to dager i Dyreparken overkommelig? :talk017
Sniker: I verste fall kan du leie scooter der inne :p det gjorde jeg ett år jeg hadde problemer med å gå
 
Sniker fra september: jeg hadde med campingstol når jeg var i familiepark med barna denne uken, hjalp veldig å kunne sette seg ned med en gang jeg trengte det☺️ Spesielt digg med stolrygg, kjente det fort når jeg satt på en hard benk uten.
 
Scooter? Kuult.. høres både digg ut og litt flaut ut :hilarious: men sikkert verdt å sjekke ut
Hehe. Vi var der med nevøen på 4, så han fikk sitte på med tante opp noen av bakkene. Stor stas! Og jeg var ikke utslitt etter 20 min som jeg ville vært viss ikke :p
 
Var det for en uke siden og vi hadde 30+grader, så vi la opp løpet etter nøye planlegging av hva vi ønsket å gjøre/se hver dag slik at vi ikke endte opp med å ta oss vann over hodet eller ende opp sure/grinete fordi man ikke rakk noe.

Planlegg i forkant hvor og når man skal spise lunsj, begynn alltid tidlig om morgenen med tømmerrenna/jungelbob da disse bygger opp kø opptil 1.5 t på dagen. Book lunsj i appen tidlig slik at man er sikret bord / mat når man ønsker.

Ta dyrene én dag (og klatring/lek i div lekeområder) én dag. Hakkebakkeskogen + kardemommeby + sabeltanns rike.

Nå hadde ikke jeg noen utfordringer med å gå, men som nevnt over, så finnes det vel muligheter for assistanse. Og heldigvis mange benker :))
 
Sniker: I verste fall kan du leie scooter der inne :p det gjorde jeg ett år jeg hadde problemer med å gå
Tuuusen takk for tips! Vi sendte Mail og booket scooter de to dagene vi var der! Jeg ble litt overrasket over hvor stor parken var og hvor mange bakker ikke minst! :jimlad: Jeg hadde ikke fått med meg mye om jeg ikke hadde den scooteren!! Formen har bare blitt verre og verre de siste ukene og nå klarer jeg nesten ikke gå noe særlig! Turen hadde vært et mareritt uten scooteren :p så igjen tusen takk! Du gjorde at opplevelsen ble super for hele familien :happy::happy::happy:
 
Tuuusen takk for tips! Vi sendte Mail og booket scooter de to dagene vi var der! Jeg ble litt overrasket over hvor stor parken var og hvor mange bakker ikke minst! :jimlad: Jeg hadde ikke fått med meg mye om jeg ikke hadde den scooteren!! Formen har bare blitt verre og verre de siste ukene og nå klarer jeg nesten ikke gå noe særlig! Turen hadde vært et mareritt uten scooteren :p så igjen tusen takk! Du gjorde at opplevelsen ble super for hele familien :happy::happy::happy:
Så bra :) ja, det er enorme avstander og bakker, mye mer enn man tror. Og scooteren er ett fint hjelpemiddel i så fall :)
 
Back
Topp