Dyreparken i Kristiansand

Magica87

Gift med forumet
Dere som har vært der; hva er det verdt å oppleve? :)
Kom med alle tips dere har, også gjerne til spisesteder i selve Kristiansand :)

Vi har vært der mange ganger, bor 20 min så tar turen stadig :) Løvene er høydepunktet for ungene og voksne, i Kardemommeby selger di gode bakevarer, Sabeltannsverden kan du sitte på skuten hans og den kjører til Abrahavn (hvor det kan overnattes), gøy å ta tømmerrenna, Kutoppen hvor du hilser på gårdsdyr og kan kjøre traktor :happy: Er så mye å se på at man må ha 1 dag der :)

Alt. Hehe. Vi er der hver sommer. Er der i flere dager. Er umulig å få med seg alt på en dag. Mase spennende å se. Barna elsker det meste og spesielt hakkebakkeskogen toget.

Masse bra, alt ettersom hva man liker og hva ungene har lyst til

Toget i Hakkebakkeskogen er en opplevelse. Samme med overnatting i Abra Havn.
Kardemomme By er stas når det er skuespillere og mye som skjer.
Dyr er alltid kjekt.
Sabeltanns Verden får nytt spøkelseshus neste uke.

Umulig å rekke alt over en dag uten å stresse, er en del avstander

Også har du Badelandet da som ligger inntil, egen inngangsbillett eller kombibillet

Nyttig tråd da vi skal dit i juli! :)

Bortsett fra badeland, er alt «gratis»? Altså trenger ikke stå i billettkø til noe?

Nyttig tråd da vi skal dit i juli! :)

Bortsett fra badeland, er alt «gratis»? Altså trenger ikke stå i billettkø til noe?
Billettkø er vel ikke nødvendig til noe såvidt jeg husker, men er jo nok av kø til attraksjoner og karusellene etc.
Også er det sånne tivoli-boder hvor man kan vinne som koster selvfølgelig.
Badeland har egen inngang og billett, men kan kjøpe kombibillett som dekker begge parkene

Spørs på alderen på barnet/barna; småbarn blir fort slitne og det er greit å ha en trille (evt leie tralle ved inngangen for en liten penge) så man kommer seg litt raskere rundt også.

For min del var det bra med to dager da min var tre år:)

Dere som har vært der; hva er det verdt å oppleve? :)
Kom med alle tips dere har, også gjerne til spisesteder i selve Kristiansand :)

Gamle er barna?

Bor i byen så ofte i dyreparken [emoji3]

Ja, absolutt!! Dyrene er jo høydepunktet, men hakkebakkeskogen teateret, Kardemommeby, Sabeltanns verden, seile med sjørøverskuta, kutoppen, Afrika, tømmerrenna, Bob-banen, altså det er jo ingen ende på alt som er gøy!
Hilsen ei som er der flere ganger i året :D (og som jobbet som badevakt der for 16 år siden :p)

PS Flere dager er absolutt en fordel, så slipper dere å stresse rundt for å rekke å se «alt» Har sett alt for mange foreldre som drar med seg skrikende unger rundt i parken.. ihvertfall en dag til badelandet og en til parken evt..
En fin måte å spare penger på er å ta med matpakke :)

Da ville jeg satset på to dager. Så blir det en kjekkere opplevelse.

Lurt å forhåndsbestille billett til hakkebakkeskogens tog! Så kjøper dere plass på nettet. Dere får oppgitt klokkeslett for når toget går. I mellomtiden kan dere gjøre andre ting. Den vanlige køen er lang!

Lurt å begynne i en ende av parken og være litt strategisk. Legge en viss plan på forhånd:)

Tusen takk for alle gode tips :D Har aldri vært verken i Kristiansand eller dyreparken, så dette blir spennende :)

Tusen takk for alle gode tips :D Har aldri vært verken i Kristiansand eller dyreparken, så dette blir spennende :)

Du har MYE å glede deg til! Jeg elsker Dyreparken, gøy for store og små og jeg blir helt nostalgisk av å vandre rundt i Kardemommeby :D Det er også greit å være tidlig ute!

Vi var der for 4 år siden og skal i år også:)

Vi syntes overnatting i Abra havn er stas, sjørøverforkost skal vi ha og en klatremus tur:)

Badeland er også stas å være innom om man har flere dager!

Back
Topp