Dyreparken i Kristiansand

Allegodetingermange

Betatt av forumet
Septemberlykke 2016
Hei :)
Vi tenkte å overnatte 3 netter i Kristiansand i sommer. Vi skal bruke noen dager i dyrehagen :)
Jeg lurer på overnatting...hvor er det fint å overnatte????? Jeg så litt på Scandic...det som "hører til" dyrehagen, men jeg tenkte ikke at vi skulle bruke ca 8000,- på 3 netter.

Setter stor pris på anbefalinger ;)

Har ingen anbefaling men dere må nok regne med å betale litt. Sørlandet er dyyyrt. Søk etter coop hotellkupp :)

Det hotellet er dyrt i høysesong ja. Vi var der i slutten av august og betalte 2000kr for en helg.
Det er mye campingplasser i Kristiansand, også en del hoteller. De som ligger litt lengre unna dyrehagen er ofte billigere.

Hva med campinghytter istedenfor da? Er en del billigere :) vi leide leiligheten for noen år siden. Tror det var Hamresanden camping. 5 min fra dyreparken, men husker ikke prisen...

Det er kanskje ikke like lett for noen få dager, men om du kikker på Finn så er det mange som leier ut hus privat:) mye billigere enn både hotell og camping, iallfall hvis man er fler. Men de fleste leier kanskje ut for en uke av gangen.

Da koster det kanskje like mye (eller mer) i Abra havn da.. For der kunne jeg tenke meg å prøve å overnatte en gang :)
Ellers er ikke Hamresanden et dårlig forlag :)

Vi skal ha hotell midt i Kristiansand by, nede mot havet.
Vi skal overnatte i to netter da.

Koster 3478,- for 2 voksne og 2 barn.
Hotell Scandic Kristiansand bystranda.

Vi leide leilighet ved bystranda... Kjenpe fint og billig, tok ca 10 min til parken ;)

Vi bodde i leiligheter i nærheten av sentrum, gikk buss fra rett utenfor så det var veldig greit. Mener det het Roligheden ferieleiligheter

Vi var veldig fornøyde med Scandic Kristiansand Bystranda. De har rom med køyeseng. Med Scandic Friend medlemskap får man ofte litt rabatt også. Vi betalte 2600 for tre netter i påsken. Kjekt med Aquarama vegg i vegg dersom det blir dårlig vær.

Vi lå i abrahavn, 9000kr for 3 netter,2 voksne å 1 barn.. Syns ikke det er så dyrt?:p 1000 per pers + da fikk vi 3 stk kombilett og en kveld med forestilling :)

Kan anbefale Nordic Choice rett over veien :) Skal bo der igjen i sommer :)

Hei :)
Vi tenkte å overnatte 3 netter i Kristiansand i sommer. Vi skal bruke noen dager i dyrehagen :)
Jeg lurer på overnatting...hvor er det fint å overnatte????? Jeg så litt på Scandic...det som "hører til" dyrehagen, men jeg tenkte ikke at vi skulle bruke ca 8000,- på 3 netter.

Setter stor pris på anbefalinger ;)
Ikke ta Thon inni byen i Vertfall, var der i fjord

Vi har overnattet på Tingsaker i Lillesand når vi har vært i dyreparken. Ca 15 min med bil til dyreparken.:) Helt greie hytter og fin badestrand. Koster 1000 kr døgnet.:)

Tusen takk for mange gode tips! :) :) :) skal sjekke ut alle :)

Abra Havn hadde vært kult å overnattet i! Ca 4500,- for 1 natt. Skal vurdere det. Det er jo en opplevelse det kanskje er verdt å betale for :)

Vi ønsker helst campinghytte med eget bad istedenfor ett hotellrom :)

Tusen takk for mange gode tips! :) :) :) skal sjekke ut alle :)

Abra Havn hadde vært kult å overnattet i! Ca 4500,- for 1 natt. Skal vurdere det. Det er jo en opplevelse det kanskje er verdt å betale for :)

Vi ønsker helst campinghytte med eget bad istedenfor ett hotellrom :)
Det var helt magisk :) fikk en stemmning som jeg ikke kan beskrive og det ble en helhet i hele ferien om du skjønner hva jeg mener :p

Vi var på camping rett ved dyreparken, og betalte noen hundrelapper for natten

Vi lå i kardemommeby. Ikle billig. Men gøy å hente frokost hos bakeren, ungene hentes av røverne når parken stenger, kunne stille seg i kø ved tømmer renna/Nilen før folk kom løpende klokka ti (helt sykt å se på faktisk, familier med unger på vogn, skuldrene og båret og slept mens hele familien løp spm gale fra inngangen og bort til Nilen.)

Vi skal helt klart til dyreparken flere ganger og vurderer både kardemommeby, Abrahavn, hotellet rett utenfor og camping lenger unna. Campingplassene er dog ofte for ei uke og i alle fall ofte ganske fullbooket. Så lurt å planlegge nå

Jeg anbefaler virkelig Scandic-hotellet (Noas ark) som ligger i tilknytning til parken. Det er vel verdt det:) Veldig fint og ekstremt barnevennlig både i restauranten og med lekerom og det at det bare er å tusle bort i parken - vi kommer alltid til å bo der når vi skal til Dyreparken fremover:)

Bodde i habrahavn var virkelig en opplevelse for ungen og oss voksne:) kan man komme utafor høysesong er d ikke så veldig dyrt og prisen er jo inkludert parken.

Back
Topp