Dyreparken i Kr.sand?

HeltPåTur

Elsker forumet
Aprilspirene 2025
Vi har tenkt oss til dyreparken i Kr.sand med lillegutt (som blir 3 i slutten av oktober). Vi drar i så fall til kr.sand om litt under en mnd, altså kommer vi til å besøke dyreparken i lavsesongen.

Det jeg lurer på er om det er noen her med erfaringer fra parken? Får vi sitte på med sabeltann-skuta selv om det er i lavsesongen? Og skjer det noe som helst som har med sabeltann eller kardemommeby å gjøre i lavsesongen? eller er det KUN i høysesongen man får være med på disse tingene?

litt-anonym skrev:
Om du drar i helgene i juni er det enten forsesong, eller høysesong
drar du i ukedagene innbiller jeg meg at det enda er lavsesong.

desverre er det sånn at skuta ikke går, men du kan gå inn i sabeltannsverden.
kardemommeby har og oppe men ingen er der, men husene er åpne.

tømmerrenna går ikke, men kan være de gjør unntak om det er mye folk..

forsesongen er ikke så dyr og da går det meste utenom showene

Jeg har sett at den helga vi har tenkt å gå i dyreparken (lørdag 11. juni og søndag 12. juni) er det høysesong. 

Er det kun i lav- og forsesongen skuta og tømmerrenna ikke går, eller går dem ikke i høysesongen i juni heller? Har SÅ lyst at lillegutt skal få kjøre skuta til sabeltann, om han ikke får treffe dem.. han er klar som et egg for å kjøre «sotte dame» ;) 

men så skal vi til dyreparken en dag (mest sansynlig) i slutten av høysesongen også da.. :)

Vil anbefale dere å kjøpe 2-dagers pass, da kan dere fordele besøket over 2 dager slik at det ikke blir så stress.

Minien din går gratis siden han ikke er fylt 3 år.

Dette står det om skuta:

Sjørøverskutene: Møt opp på brygga i Kaptein Sabeltanns Verden, hvis du vil bli med på sjøslag med Den Sorte Dame og Grevinnen. Avganger hele dagen i høysesongen, fra tidlig formiddag til kveld. Det er ikke nødvendig å ha billett, du bare møter opp på brygga. Traller og vogner er ikke tillatt ombord.

Men vær obs på kø ved bryggene... Vi misset det pga lang kø, de avsluttet relativt tidlig på ettermiddagen mener jeg å huske...

I år skal vi være tidligere ute.

Back
Topp