Dyr og barn?

Tine_mor

Elsker forumet
Noen her som har dyr? Vi har to nyydelige katter, men har veeldig lyst på en hund også[:)]
En fransk bulldog! De er råtøffe[:)]
Men vet ikke om vi skal vente til han blir litt større?
Synes også det er greit å få hund når han er så ung slik at hunden er vant til å komme i "siste" rekke!

Vi har en to år gammel hund. Hun er blitt skikkelig "mamma" for mini. Ligger ved kurven hans å passer på når han sover, og er med på stellerommet når han skal skiftes på. Hun er blitt litt mer på vakt etter at det kom baby i huset, likerf.eks  ikke at fremmede skal holde han, men det er noe hun må venne seg til selv om det tar litt tid. Hun er veldig forsiktig ovenfor mini da, og slikker aldri på han på hender eller i ansiktet (det er noe jeg syns er helt unødvendig at en hund skal få lov gjøre på et så lite barn, så heldigvis har det ikke vært noe problem).

Jeg syns det er flott at unger får vokse opp sammen med dyr. Den ubetingede kjærligheten et barn får fra et dyr er gull verd. Så her vurderer vi å gå til anskaffelse av en ny valp om ikke så lenge *gledermeg* [:D]

Hvis du skal ha en valp, må du huske at det er mye arbeid med en liten hund. blir som å ha to babyer samtidig[:D]
Men på en annen side er det greit å få en liten hund nå imens barna er så små. Jeg fikk min siste hund når storebror var ca 9mnd..... å himmel og hav, det var travelt[8|] Prøv å gjør hunden stueren samtidig som gutten begynte å reise seg og går rundt.[8D]
En liten hvalp trenger også mye ro og hvile når de er små. og ikke minst kos.

men de to har fikk et veldig godt forhold. de er jo praktisk talt vokst opp sammen[:D][:D]
Og ikke mins, hunden er nederst på rangstigen!!

Signerer over med at det blir som å ha to babyer på en gang, er mye jobb med en valp også. Men kanskje bedre nå enn når mini begynner å krabbe for da venner valpen seg til babyen, og blir litt eldre før krabbingen begynner. Vi skal skaffe en valp til når vesla er over året. Holder med den vi har foreløpig, nok dårlig samvittighet for den. Tiden strekker ikke til med alt.

Vi har hund, en whippet. Hunden er kjempesnill med ungene, selvom ungene kom etter henne[:)]. Hunden går og ser til ungene på soverommet til og med[;)]

Her har vi mops[:D] Har lyst på en til, evt en boston terrier. Hadde inntil i sommer ei boxer/rottweiler blandingsstispe som ble 8,5 år, så er iallefall vandt med to hunder, men neste gang (evt ved en hund til..) blir det ikke en stor hunderase[:)]
Kjempekoselig med hund som en del av familien![:)]

Vi har 2 små dachser, som er svært så krevende[&o] Men de er verdens snilleste da.. Bare veeeldig adhd[8D] hehe.. Men de er veldig glade i barn og er super flinke med Engelina <3

Samboer er veldig skeptisk for han vil ikke det skal bli stressmoment for meg.
Men nå sover jo lillegull mye! Ser for meg at det hadde vært et HELVETE når lillegull blir rundt 8-9 mnd og skal opp å stå!![8|]
Nei, takka meg til å lære en hund å tisse ute da [:)]

Men se så søøøt hun er:
(Den som er selgt til norge er våres)

http://www.sealyham.dk/DK_Hvalpe.htm

Vi har en liten terrier nå, hun er 3 år nå i februar, å er veldig valpete enda,som fører litt "med seg". Som i at hun driver å løper rundt og leker med lekene sine, så vi kan ikke ha hennes leker fremme når Serine er på gulvet f.eks(går ALDRI fra de da), for det kan skje ett uhell, at hun tråkker på henne eller noe.

Vi skal ha ny schæferhund når Serine er blitt eldre, hadde aldri tatt valp nå, litt har det med ambisjonene mine, at jeg skal ha mye tid til hund, men også det at en valp er en baby, å jeg gidder ikke å måtte ut på natta med den, samtidig som man må opp med baby.f.eks[:)]
Så er jo valpetiden den viktigste for å få det beste grunnlaget, så jeg hadde venta litt, men det er jo min mening da[:)]
Jeg TROR ikke valpen får være nok valp når man har en så liten baby, for hunden vil jo komme i andre rekke(det vil den jo forsåvidt alltid men som valp trenger den jo mye stimulering,sosialisering og trening)[:)]

Men vet mange som gjør det, å mener det er perfekt, for man er jo hjemme i permisjon[:)]

Jeg ville ikke gjort det om dere ikke har hage, men har dere hage som valpen kan luftes i innimellom er det jo ikke så mye stress å skaffe seg valp [:)] Den krever jo mye selvfølgelig og man må jo regne med å stå opp om natten osv.. for å få valpen stueren. Da er det et problem om man ikke har hage og kanskje er alene hjemme med den lille som ligger og sover. Kan jo ikke bare ta med seg babyen ut midt på natten for å lufte hunden.... [&:]

Jeg ser det er nesten umulig å være hjemme alene nå med 2 små + en hund. Jeg får jo ikke luftet henne på kvelden og ikke vil jeg rekke lufte henne på morgenen når jeg begynner å jobbe. Da må jeg ta med meg begge barna ut å trille på morgenen før vi drar til barnehage og jobb isåfall.. Dvs opp kl 5 eller noe... [&:] Så merker at vi er temmelig avhengig av å være 2 stykker hjemme hele tiden når man har små barn og hund! Nå har vi hage, så er ikke noen krise om hunden ikke får seg kveldstur, men de trenger jo litt mer trim enn å gå ut i hagen og tisse...

Ellers er det helt topp å ha hund og barn. Storebroren her har utrolig mye glede av henne! Hunden vår er en alaska husky, en helt utrolig snill og rolig hund. Barn kan hoppe oppå henne og løpe rundt uten at hun reagerer og jeg føler meg 99% trygg på henne sammen med barn [:)] Så mest kos, men en del utfordringer som nevnt over som er greit å tenke over og være forberedt på før man skaffer seg hund [;)]

Vi har en rottweiler, og i dag vil jeg SPY! Har vasket vekk hundehår til den store gullmedaljen, jeg er svett, ekkel og har ikke fått kosa så mye med snuppa som jeg vil!

(Men det er jo i dag - i morgen er jeg sikkert kjempeglad for å ha hund igjen)

:)

Vi har en strihåret Vorsther og det går veldig bra med han og Joselyn. De koser seg sammen og han følger med og passer på lillesnuppa vår=)

Vi har to hunder på 5 og 1/2 OG 7 ÅR. Har hatt de fra de var valper, og kunne aldri tenkt meg et liv uten de. Det har heldigvis gått veldig bra sammen med babyen. Bryr seg ikke noe særlig om han. Stopper opp og ser litt på han, før de tussler videre. Spent på koss det blir når "mini" blir større. Kan bli en utfordring når han begynner å tussle rundt med en kjeks i hånden, eller når de skal begynne å slåss om lekene [8D] Utfordringen for meg har vert at vi ikke har hage,så eg må ut for å lufte de. De har ikke alltid vert så lett når samboer er på jobb (han er borte 4 uker i slengen). Har heldigvis greie foreldre som har stilt opp å hjulpet meg masse med hundene når han har vert borte. Skal med tid og stunder kjøpe oss noe større å bo i, og da kommer hage til å være et must!

Back
Topp