Oppdrag Nemo
Gift med forumet
ORIGINAL: Bitzyh
ORIGINAL: Oppdrag Nemo
ORIGINAL: Bitzyh
Men hva er vitsen i å forlenge livet til et dyr som på sikt ikke blir bedre og som lider? For å snu det; er man da ikke gla nok i dyret sitt, siden man unner de smerte?
Kan ikke alltid være egoistisk å holde et dyr igjen... Et dyr er et dyr og et menneske er et menneske - vi fungerer ulikt...??[8|]
NOEN ganger bare må man avlive for sitt dyrs beste!
Det er vel ikke noe annet som er sagt i denne tråden heller [:)]
Tror du missforstod / jeg var nok ikke klar nok... mente at noen ganger må man avlive dyr selv om de lider av en "ikkedødelig" sykdom... Tenker på f.eks. jenta som hadde en hest som hadde allergi for sin egen pels og høysnue +++... Ja, kan sikkert behandles med medikamenter over hele livet- men er det verdig?
Eller om du tenker på de ikke dødelige sykdommer hunder ofte kan ha pga ihjelavl...
Ene kattungen jeg hadde hadde "bare" noen defekter i beina, men den ville ikke fått et fullverdigt liv som voksen - om den kom seg ditt... Til tider skulle man ønske tårer kunne løse alle problemer, men jeg angrer ikke på at vi fikk han avlivet...
Da skjønner jeg.
Og er enig med deg.
Så lenge livet ikke blir fullverdig, selv ved hjelp av medisiner og operasjoner, synes jeg også at man må gi slipp på dyret. Dessverre.
Hadde selv en hund som var i grensetraktene for avlivning. Han hadde ryggskade, entropion, masse hudproblemer, kronisk ørebettennelse, kronisk betente analkjertler, forallergi og ja,..detvar vel det!