Dyp morkake?

Nummertoimars

Blir kjent med forumet
Hei :) i dag var jeg endelig på oul, og vi fikk se en frisk gutt! Termin ble til og med satt en uke tidligere, så nå blir det kortere ventetid Jeg fikk beskjed om at morkaken lå langt nede/dypt, og ble satt opp til en kontrollultralyd om 13 uker. Er det noen her som har fått damme beskjed på oul før, og som har opplevd at dette har «gått seg til» før neste kontroll? Jeg blir jo litt stressa, og håper jeg kan slippe keisersnitt.

Eg fikk den beskjeden på tidlig ultralyd 14+1. Spent på kossen den ligger når eg ska til OUL. Kan ellers ingenting om det, håper det er andre som kan svare deg her? [emoji1]

+ gratulera så masse med frisk guttebaby :)

Fikk samme beskjed, men det var på tul. De sa at som regel trekker den seg opp, så jeg stresser ikke over det :) Oul 3/11.

Det hadde jeg med første, og da flyttet den seg av seg selv til neste gang det var kontroll [emoji4]

Jeg fikk beskjed om at min lå bak men høyt, og at den da ville bli med oppover i mageregionen og ikke ligger foran åpningen. Vet ikke hvor grensen går for lavt/høyt da.

Opplevd det to ganger, og begge ganger flyttet den seg fint før fødsel.

Opplevde det samme på OUL da jeg var gravid med mellomste. Morkaka hadde flyttet seg oppover til oppfølgingsultralyden i uke 32, slik den heldigvis gjør hos de fleste i i god tid før fødsel. :)

Jeg har fått beskjed om at jeg har morkaken på forsiden og den strekker seg ned over mormunn, fikk også beskjed om at den i 90 % av tilfellene trekker seg oppover!

Jeg har fått beskjed om at jeg har morkaken på forsiden og den strekker seg ned over mormunn, fikk også beskjed om at den i 90 % av tilfellene trekker seg oppover!

Fikk akkurat samme beskjed i dag på oul, så blir kontroll ultralyd i uke 32

Fikk akkurat samme beskjed i dag på oul, så blir kontroll ultralyd i uke 32

Jeg fikk beskjed om at jeg må ha første kontroll i uke 22 så en i uke 26 og så en i uke 30. Kan være fordi jeg hadde morkakesvikt i forrige svangerskap i uke 31 at de gjør det så tidlig, men slik jeg skjønte det på legen så var det vanlig at de som hadde morkake over mormunn fikk denne oppfølgingen her :nailbiting:

Jeg fikk beskjed om at jeg må ha første kontroll i uke 22 så en i uke 26 og så en i uke 30. Kan være fordi jeg hadde morkakesvikt i forrige svangerskap i uke 31 at de gjør det så tidlig, men slik jeg skjønte det på legen så var det vanlig at de som hadde morkake over mormunn fikk denne oppfølgingen her :nailbiting:

Her var det kun ekstra UL uke 32 med nr 1 da den lå over åpninga. Det er jo bare for å se om man kan føde vanlig eller må ha keisersnitt, så tror ikke det er vanlig med mer egentlig. Men det er helt sikkert annerledes for deg pga den morkakesvikten, ja [emoji4]

Her var det kun ekstra UL uke 32 med nr 1 da den lå over åpninga. Det er jo bare for å se om man kan føde vanlig eller må ha keisersnitt, så tror ikke det er vanlig med mer egentlig. Men det er helt sikkert annerledes for deg pga den morkakesvikten, ja [emoji4]

Ja, kan nok stemme. Er på papiret definert som høy risiko svangerskap så kan jo tenkes, bare fikk inntrykk på legen at dette var vanlig prosedyre for dem.

Ja, kan nok stemme. Er på papiret definert som høy risiko svangerskap så kan jo tenkes, bare fikk inntrykk på legen at dette var vanlig prosedyre for dem.

Kan jo også hende det er nye prosedyrer altså, det er allerede 9 år siden jeg gikk gravid med nr 1, så mye har jo forandret seg på den tiden [emoji4]

Kan jo også hende det er nye prosedyrer altså, det er allerede 9 år siden jeg gikk gravid med nr 1, så mye har jo forandret seg på den tiden [emoji4]

Ja, det kan jo være! :) skal ikke si noe sikkert da, for de er ikke noe flinke her på å informere om noe som helst egentlig, føles litt ut som man går i blinde :sour:

Hadde det likt i forrige svangerskap. Den flyttet seg til fødsel [emoji4]

Fikk samme beskjed, fikk ny time 2 uker etter OUL for kontroll. Fikk også beskjed om at den nærmest garantert ville strekke seg oppover, men i kombinasjon med en studie ville de gjerne tilby meg den ekstra oppfølgingen. Greit med gratis ekstra ultralyd da[emoji4]

Fikk beskjed om at det mest sansynlig med invendig ultralyd da. Det er jeg mer skeptisk til[emoji30] fikk dere andre samme beskjed?

Fikk samme beskjed, fikk ny time 2 uker etter OUL for kontroll. Fikk også beskjed om at den nærmest garantert ville strekke seg oppover, men i kombinasjon med en studie ville de gjerne tilby meg den ekstra oppfølgingen. Greit med gratis ekstra ultralyd da[emoji4]

Fikk beskjed om at det mest sansynlig med invendig ultralyd da. Det er jeg mer skeptisk til[emoji30] fikk dere andre samme beskjed?

Innvendig UL går helt fint. Har alltid hatt det på tidlig UL med alle mine [emoji4][emoji1303]

Innvendig ul er ikke noe problem. Har tatt det både før og tidlig i graviditeten :)

Jeg har også lav morkake og må tilbake i uke 32. Men, ser jo ut til at det er ganske vanlig, og at den stort sett flytter seg [emoji4]

Innvendig ul er ikke noe problem. Har tatt det både før og tidlig i graviditeten :)

Jeg har også lav morkake og må tilbake i uke 32. Men, ser jo ut til at det er ganske vanlig, og at den stort sett flytter seg [emoji4]

Hos meg henger det bare så igjen etter min første graviditet, da hadde jeg vært å tatt tidlig ultralyd(invendig), fikk se et hjerte banke, og et par dager etterpå begynte jeg å blø og det hele endte i SA. Så det har hele tiden hengt igjen et lite spørsmål om den invendige ultralyden kan ha forårsaket det[emoji30] Så jeg kjenner jeg ikke helt klarer å slappe av mtp den neste ultralyden nå, men jeg går ut ifra at de aldri hadde gjort det om det var farlig..

Back
Topp