Dynestørrelser

bringebæra2014

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Kom i butikken og skulle ha meg ei babydyne. Lite visste jeg at det fantes 3 størrelser. Ble tilslutt enig med meg selv at den mellomste størrelsen kanskje passet best, men neida. Butikkdamene var brennsikker på at den minste var høyst nødvendig. Når jeg da kom hjem og pakket dyna ut osv osv så kom tvilen igjen. Altså, ungen blir jo å vokse fortere enn tja, lynet? Hva er da vitsen med å drive å kjøpe større og større og større dyne heletia? Tenker at jeg skal bytte den inn igjen, og ser ikke hensikten med å ha én dyne i vogna, én i sprinkelsenga og evt én i en eventuell vugge? Da kan jeg heller bruke den ene dyna jeg har litt overalt tenker jeg. Kosta faktisk 600kr for dyna i tillegg.. Hva har dere kjøpt?

Sent from my iPhone

Har hatt veldig god erfaring med å ha den minste strl til vogn, og de mellomste til sprinkelsenga. Men nå har jeg hatt vår og sommerbarn. Bruker sikkert dunposen til vogna. Meeen, når jeg tenker meg om har jeg brukt vogna utrolig mye inne også, for barn som sliter med å sovne selv.. da er det greit med minste dyna inne likevel.. så skal ha begge :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Oi, det kikka jeg faktisk ikke på når jeg plukket med meg et par stykker på IKEA... Hmm ... Forskjellige størrelser... Bare så at det var forskjellige tykkelser jeg...

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har den minste til vugga hun skal ligge i. Kjøper en større dyne når hun skal over i sprinkelseng. Synes ikke de dynene var så veldig dyre heller, så da går det jo greit å bytte ut;)

Jeg kjøper den mellomste dynen til sengen å den minste kjøper vi til vognen :-)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Har den største (junior str) i sprinkelsenga, og den minste i ei babykorg på stua :-)
I vogna har jeg sauskinn og voksipose, som er mer enn nok ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har jobbet i butikk som selger dyner og jeg ville og bedt kundene ta den minste. Rett og slett for å unngå kvelningsfare.
Den mellomstore dyna er 80*100 og det er lett for en liten baby å havne under den og ikke få nok luft. Derfor ber de deg starte med den minste dyna til nyfødt. Men 600 kroner? Hos Princess koster den minste dundyna 449.

Enig. Jeg ville også tatt den minste til å starte med. Den hadde vi i vogga i starten, så byttet vi til 80x100 når han flytta over i sprinkelseng. 600 kr var jo overprisa da.. Betalte 299,- jeg, for en Høye dyne fra kid eller noe..

Sent from my iPhone using BV Forum

Har dyner fra sist: 65x80 til vogna, 80x100 til sprinkelsenga og den et hakk større som storebror brukte fra han var ca ett hvis jeg husker rett.

Sendt fra min iPhøøøne

• Liker
Reactions: KS
Jeg har en liten i dun, som brukes i vogn og vugge, og en mellomstor som blir å brukes i sprinkelsenga :) har hatt det med de to andre :)

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Har to stk i 65x80 til vogn og vugge, + en 80x100 til sprinkelsengen. Har dunpose til vognen også, men bruker den som noen over her mye inne i starten, og da blir det for varmt med dunpose. Synes det er veldig kjekt å slippe å dra dynene mellom soveplassene. Mange ganger sovner jo mini under amming f.eks, og da er det greit om vogna/vugga/senga er klar til å bare legge ned og bre over.

Her er planen å kjøpe ei 65*80 til vugga og ei 80*100 til å ha i sprinkelsenga :)

Jeg blir å kjøpe 2 av den minste dyna. En til første tiden i sprinkelsengen og en til vogna. Har ikke lyst å drasse i mellom senga og vogna. Det er ikke like rent ute som inne tenker jeg.

Vi har også to av den minste dyna og ein av den mellomste til Sprinkelseng. Men kjem til å bruke dei to minste i førsteomgang til seng i stua og til seng på soverommet :-) mindre dyne er også lettere å vaske ved behov :-) og tenker også på kvelingsfaren

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Har kjøpt en dyne i den minste størrelsen, + en sovepose. Har egen pose til vogna. Tenker å se hva som blir mest brukt før vi handler inn noe mer :)

Back
Topp