Dynestørrelser

Juice

Glad i forumet
Januarhula 2014
Hei. Er det noen som vet hvilken dynestørrelse det er mest vanlig å bruke i sprinkelseng? Kan man f.eks kjøpe den minste størrelsen (65x80) og bruke den i senga første tida, eller er den størrelsen mest beregnet til vogn?

Vi brukte vogge første tiden men vi brukte vogndyna 60x80 i senga en god stund etterpå. Vi har hatt dyner i alle str. til vår gutt på 3 år og alle har blitt brukt. Gikk over til 150x200 nå rett før jul :-)

Kommer til å bruke 65x80 i vogna her, og 80x100 i senga....

Unnimamma91 skrev:
65x80 brukte vi i vugga :) I sprinkelsenga brukte vi 80x100 tror jeg..

Her også

I dag kjøpte jeg to sett med dyne- og putetrekk. Kjøpte et i str. 65x80 som vi kommer til å bruke til vogna og et i str. 80x100 som vi vil bruke til senga :) Tror ikke det er nødvendig å ha den minste dyna i senga, de vokser jo så fort allikevel. Og når man har dyne i vogna (som gjerne må være den minste str) så har man jo begge deler:) 

eg brukte den miste dynå i vognå og den andre i sengå

Bruker den minste størrelsen i sengen i begynnelsen

Vi brukte den minste strl i sengen med jenta vår. Hun var ganske liten lenge så hadde druknet i en større strl. Er så redd for at dem skal få dyna over ansikte.

Jeg brukte str. 80x100 i sprinkelsenga fra han ble født, bare brettet den litt nederst. Vogndyna brukte jeg kun i vogna.
Gikk over til juniordyne (100x140) da han ble 2 år, og nå før han blir storebror (litt over 3 år) skal han over på stor dyne, 140x200.

Back
Topp