Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hei. Er det noen som vet hvilken dynestørrelse det er mest vanlig å bruke i sprinkelseng? Kan man f.eks kjøpe den minste størrelsen (65x80) og bruke den i senga første tida, eller er den størrelsen mest beregnet til vogn?
Vi brukte vogge første tiden men vi brukte vogndyna 60x80 i senga en god stund etterpå. Vi har hatt dyner i alle str. til vår gutt på 3 år og alle har blitt brukt. Gikk over til 150x200 nå rett før jul :-)
I dag kjøpte jeg to sett med dyne- og putetrekk. Kjøpte et i str. 65x80 som vi kommer til å bruke til vogna og et i str. 80x100 som vi vil bruke til senga :) Tror ikke det er nødvendig å ha den minste dyna i senga, de vokser jo så fort allikevel. Og når man har dyne i vogna (som gjerne må være den minste str) så har man jo begge deler:)
Vi brukte den minste strl i sengen med jenta vår. Hun var ganske liten lenge så hadde druknet i en større strl. Er så redd for at dem skal få dyna over ansikte.
Jeg brukte str. 80x100 i sprinkelsenga fra han ble født, bare brettet den litt nederst. Vogndyna brukte jeg kun i vogna.
Gikk over til juniordyne (100x140) da han ble 2 år, og nå før han blir storebror (litt over 3 år) skal han over på stor dyne, 140x200.