Dyner...

Mininr3

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Oktoberlykke2020❤
Planen var å handle to nye dyner, en vuggestrl og en til sprinkelseng. Men etter å ha rota i babytingene etter vesla fant jeg 3 dyner til sprinkelseng og1 til vugge. Kan jeg bare vaske disse dynene og bruke de til knerten, eller må jeg kjøpe nye? Madrassen i sprinkelsengen blir selvfølgelig byttet ut i ny, men er det like viktig å bytte dyner også? :p

Vask i vei.og ikke egentlig nødvendig med ny madrass heller gitt at den er etter søsken og av god kvalitet og ikke utsatt for masse uhell alle veier fra den eldste. Slitt skumgummimadrass hadde jeg byttet uansett da.

Vask i vei.og ikke egentlig nødvendig med ny madrass heller gitt at den er etter søsken og av god kvalitet og ikke utsatt for masse uhell alle veier fra den eldste. Slitt skumgummimadrass hadde jeg byttet uansett da.

Da vasker jeg og bruker de:) madrassen gikk i søpla når hun fikk juniorseng, grunnet ødelagt glidelås på trekket og jeg synes det er ekkelt med senger det har vært uhell i :p

Jeg har endt opp med å kjøpe to dyner i str vugge/vogn. En tynn dundyne og en tjukk dundyne. Føler at det er greit å ha to dyner uansett :p førstegangs og vil være på den supersikre siden :p

Jeg har endt opp med å kjøpe to dyner i str vugge/vogn. En tynn dundyne og en tjukk dundyne. Føler at det er greit å ha to dyner uansett :p førstegangs og vil være på den supersikre siden :p
Lurer også litt på om jeg skal kjøpe en til eller om jeg bare kjøper 80x100 nå med en gang:) da har jeg jo to i forskjellige størrelser!

Vi kjøpte dundyne igår, på barnas hus til 30%, 65x80, det vi ble anbefalt på butikken. 80x100 virka veldig stort:)

Har dyna både i 65x80 og 80x100. Brukte begge deler te storesøster o. I vogn og kort blei den minste brunt, mens den andre blei brukt i sprinkelsengå :)

Er det bare jeg som ikke kommer til å kjøpe dundyne..? :-P Her blir det kjøpt inn fiberdyne, siden det ligger mye astma i familien, og jeg selv tetner av dundyne.. Vil ikke "framprovosere" noe hos baby :-)

Ikke dun her heller, Høie allegro. Pga astma og allergi i familien og hos de to ungene vi har, er der slike dyner de har i alle barnestørrelsene her i huset.

Her har ingen av oss allergier eller astma, men det står jo på merket til dynen at den er allergivennlig eller noe syns jeg :p det var ihvertfall bra kvalitet og anbefalt. Regner med at det meste til baby er det uansett :)

Vi må kjøpe nye dyner, av de minste I hvertfall, for jeg ga hunden vår babydynene etter at minste ikke trengte de lenger. :-P

Det er mulig vi kjøper en til i den minste størrelsen, kun fordi det blir lettere med vask hvis det blir grisa til:p kan vel hende jeg finner et lass til med dyner om jeg leter og:D
Her er det både fiber og dun, men i vogna regner jeg ikke med det blir brukt dyne før utpå våren/sommeren.

Har to trevugger som blir stående i hver sin stue, og der er det alltid så varmt at det holder med pledd. Tipper dyna holder seg på soverommet en god stund:)

Jeg har aldri brukt dyne i vonga tror jeg, tepper inntil vi tok frem posen (som kan brettes ulike veier og derved være av varierende tykkelse på et vis)

Men vi har arva ei lita minidyne også, så vi har to nå. Vasker vel opp begge, så ser vi. Den ene blir boende på soverommet i alle fall.

ImageUploadedByBV Forum1443002723.966200.jpg

Dette er de to dynene jeg har kjøpt. Ene fra kid og andre fra barnashus.
Begge er dun og det står allergi- og miljøvennlig på ene og astma og allergiforbundet på den andre :)

Vi har dyne både til vogn (Emmaljunga), vugge og sprinkelseng fra før:-) Mener de er kjøpt på Princess, og tror ikke det var dun... Så ikke poenget;-) De har funka veldig bra for oss, jenta vår er uansett så varm av seg at hun stort sett ligger oppå dyna uansett:-P

Back
Topp