dyner..

kailin

Glad i forumet
Jeg har nå fått svigermor på saken, hvor hun har tenkt å hjelpe meg med vognposen fra risarosa, som jeg har så lyst på:) 
jeg lurer da på, i forhold til dyner, i og med at jeg må kjøpe en så vi kan ha i vognposen hun skal lage:) 

hva er forskjellen på fiberdyne og dundyne?.. 
for jeg sitter å ser på jysk sine sider, hvor en fiberdyne koster 129 kr, og en moskusdundyne koster 399 kr.. 
ikke at det er så veldig dyrt, men hva er forskjellen? dynen skal jo i en vognpose, som skal brukes på vintertid, så .. 

Skal du først lage en så fin pose så bruk iallefall en ordentlig dyne. Jeg sur poser og bruker kun ordentlige dundyner, men de blir så mye mer myke og gode enn om du bruker en fiberdyne. Det er litt herk å klippe til å sy for duna flyr jo rundt, men jeg syr før jeg klipper, også klipper jeg ute :)

*Nyperose* skrev:
Skal du først lage en så fin pose så bruk iallefall en ordentlig dyne. Jeg sur poser og bruker kun ordentlige dundyner, men de blir så mye mer myke og gode enn om du bruker en fiberdyne. Det er litt herk å klippe til å sy for duna flyr jo rundt, men jeg syr før jeg klipper, også klipper jeg ute :)

aha! takk for svar!:D  det var det jeg tenkte, og det klumper seg vel ikke så mye om det er dun?.. eller er jeg på jordet nå ? hehe..

Pluss at en dundyne puster i motsetning til fiberdyne. Noe som er veldig greit ifht om barnet får dynen over hodet. :)

kailin skrev:

*Nyperose* skrev:

aha! takk for svar!:D  det var det jeg tenkte, og det klumper seg vel ikke så mye om det er dun?.. eller er jeg på jordet nå ? hehe..

Herregud for noen skrivefeil jeg har

Nei dunen klumper seg ikke, jeg pleier og å passe på å kjøpe dundyne med sydde firkanter i dynen, ikke slike lange kanaler. Om du skjønte hva jeg mente nå

Enkelte er allergiske mot dun. Man får syntetiske dyner i god kvalitet også.

SingSing skrev:
Enkelte er allergiske mot dun. Man får syntetiske dyner i god kvalitet også.

jeg blir tett i nærheten av dun, så her er det bare fiber. både i dyner og puter.

Back
Topp