dyner/puter

menemenem

Gift med forumet
hei..

lure berre på om dokke(dokke=dere) vaska dynene/putene til babyane før bruk eller om dokke berre lofta dej ???

jeg har vasket de jeg

Jeg har vasket dem [:D]

Jeg har vasket dem[;)]

Lufta den nye og vaska de jeg fikk brukt av venninna mi. Sengetøyet har jeg vaska og. [:)]

Men jeg lurer på: Jeg har kjøpt sånn skinnfelle til ha i vogna. Har skjønt jeg bør vaske den. Kjører dere den på ullprogram med spesialsåpe? Den er jo bare helt insaine myk og glatt og go,,,vil jo ikke ødelegge den [X(] Noen som vet?

Vi har Ikkje fått det enda, Men dersom det tåler vask, Blir vi sikkert og vaske Det..

Må man vaske skinnet da??? Har ikke vurdert det enn gang jeg. Ser ut som jeg kanskje kommer til å vasker pute og dyner siden det er så mange som gjør det.

Men hva med sprinkelbeskytteren, dere vasker den også?

Tror ikke du kan vaske skinnet FirstTime, da går det sikker i stykker.

Når det er brukt noen ganger kan du fryse det, får å ta knekken på midd.
Midd stortrives i skinnet og gror villt[&:] Så pakk det inn i plast, legg den i fryseren. På vinteren kan du legge den ut når det er minus 10 grader.

Det skinnet jeg har kjøpt, står det vaskeanvisning bakpå. Kan vaskes på 30 grader. Børstes når det er tørt. Men om det  blir like fint etterpå, vet jeg ikke. Har ikke vasket mitt, tenkte bare jeg skulle henge det  ut til lufting før bruk. Monicus råd om å stappe det i frysen, er jo flott da!

har bare luftet dynene eg, har ikke pute....bruker bare putetrekket som pute,trenger ikke noe mer til så små.
Det skinnet dere snakker om er det sånne saueskinn?? Langhårete??

Jeg har planer om å vaske både dynene og sengekanten.

Jepp, jeg har også vasket sengekanten.
Har vasket alt egentlig bortsett fra madrassen[;)]

ORIGINAL: Monicus

Jepp, jeg har også vasket sengekanten.
Har vasket alt egentlig bortsett fra madrassen[;)]

Samme her[;)]

Tror ikke du kan vaske skinnet FirstTime, da går det sikker i stykker.

Skinnet kan vaskes.. På ullprogram. Iallefall det jeg har.. [;)]

ja ej he vaska sengekanten å sengekleda... men tenkte det kansje va nok å lofte dyna ?
men skada vel ikkje å vaske det..
skinne ej kjøpte på jysk , kan vaskast sto det på , på ullprogram... men om det blir like fint ettepå vejt ej ikje...
Takk før tips om å legge det i frysaren [:D] trur kansje det e litt lurare.... [:)]

Dette skrev jeg et annet sted her inne...
--------------------------------------

Dessuten så elsker midden skinnet. Den formerer seg sinnssykt mye raskere der enn noe annet sted. Bør fryses ofte!!

Midd drepes på 60 grader maskinvask og det tåler nok ikke skinnet.

Til sommeren så tror jeg det holder med madrassen, overmadrassen jeg har i vogna + et lite helseteppe. På kvelden eller kjølgere dager har jeg en god dyne.  evt teppe over der igjen.
Til vinteren har jeg voksipose. (trekket kan vaskes, og jeg fryser resten)

Men, har lyst på skinn jeg og.. Syns det er så fint!!

Dette skrev jeg et annet sted her inne...
--------------------------------------

Dessuten så elsker midden skinnet. Den formerer seg sinnssykt mye raskere der enn noe annet sted. Bør fryses ofte!!

Midd drepes på 60 grader maskinvask og det tåler nok ikke skinnet.

Til sommeren så tror jeg det holder med madrassen, overmadrassen jeg har i vogna + et lite helseteppe. På kvelden eller kjølgere dager har jeg en god dyne.  evt teppe over der igjen.
Til vinteren har jeg voksipose. (trekket kan vaskes, og jeg fryser resten)

Men, har lyst på skinn jeg og.. Syns det er så fint!!

mhm det skinne ej kjøpte tåle ikkje 60 grade... tru det va 30grade det tålte... so du he kansje masse rett i det du seje...[8|]
ej vejt ikkje ka so e best ej...
he ivertfall kjøpt skinn , åsso ska ej få arve en voksipose i frå store systå mi... so då he no ej begge dele ....

Det er nok helt supert det Menemenem!!
Kjekt å vite at den vasken ikke funker like bra som fryseren[;)]

Back
Topp