Dyne

Kjøpte en dyne i str 65-80 i dun fra princess sist. Og en i str 80-100 til når han var litt større. Veldig fornøyd med dun. Lett og pustende. Det er stadig vekk masse rabatter.: sjekk på black friday feks
 
Vi hadde dun i senga fra Fru Lyng 65x80og fiberdyne 65x80 i vogna. Vogndyna var mer round and about, så trengte vask litt oftere. Kommer til å bruke dem på nytt igjen denne gangen. Husker ikke helt når vi gikk over til den større størrelsen 80x100 i senga , men tror det var ved ca 10 mnd. Har fremdeles helårsdun i senga og vognpose i vogna.
 
Her blir det dun. Syns det puster bedre, så slipper ungen å bli så klam. Har brukt dun til begge de to andre, kjøper Høye på Jysk, de har gode rabatter innimellom, og de er allergivennlig :happy: noe som er viktig med to astma/allergikere i hus :wacky:
 
Har dun dyne til både seng og vogn som jeg også har brukt til de andre to
 
Jeg husker ikke hvilke dyne merke jeg kjøpte til småen som nå er et halvt år. Det jeg vet er at de (kjøpte to) er brukt alt for lite :confused: har brukt en del teppe og nå ligger han mer oppå dyna enn under :hilarious: viktigste er vel å ha en lett dyne, som h*n får spent av seg og ikke blir liggende under uten å få den av. Hadde ikke kjøpt av de dyreste (så sant ikke babyen blir prematur eller har andre utfordringer) Hadde heller investert mer i den neste hakk dynen..
 
Må bare slå et slag for sovepose. Vi begynte med det ved 7 mnd og plutselig som storebror gjennom natten og kom seg over 05-kneika. Jeg sov også bedre fordi jeg viste at han ikke sparket av seg dyna og ble kald. Vi bruker soveposen fortsatt (15 mnd) og sønnen vår sover SÅÅÅÅÅ godt. Våkner aldri på natten og sover gjerne fra 18:30-09:00, og vi mener helt seriøst at sovepose er en av grunnene til den fantastiske søvnen. Alt ble bedre etter vi begynte med den og det er ganske annerledes uten :facepalm::facepalm: Lillesøster skal begynne med pose fra hun er nyfødt. Dynene vi har er altså knapt brukt. Bruke i bagdelen på vogna og litt i sprinkelsengen før vi kjøpte pose. Vi har sovepose fra Easygrow :)
 
Må bare slå et slag for sovepose. Vi begynte med det ved 7 mnd og plutselig som storebror gjennom natten og kom seg over 05-kneika. Jeg sov også bedre fordi jeg viste at han ikke sparket av seg dyna og ble kald. Vi bruker soveposen fortsatt (15 mnd) og sønnen vår sover SÅÅÅÅÅ godt. Våkner aldri på natten og sover gjerne fra 18:30-09:00, og vi mener helt seriøst at sovepose er en av grunnene til den fantastiske søvnen. Alt ble bedre etter vi begynte med den og det er ganske annerledes uten :facepalm::facepalm: Lillesøster skal begynne med pose fra hun er nyfødt. Dynene vi har er altså knapt brukt. Bruke i bagdelen på vogna og litt i sprinkelsengen før vi kjøpte pose. Vi har sovepose fra Easygrow :)
Vi brukte sovepose en liten stund, men jeg ble så redd for at lille skulle bli kald på hendene :oops: vi prøvde det også for å se om hun sov bedre om natta.
 
Når dere snakker om dyner osv.
soverommet vårt får morgensolen/ egt hele dagen, samme med stue. Og giga panorama vinduer som gir kraftig varme i rommene sola står på.
Bebbis skal jo sove med bedside crib sammen med oss i flere mnd, men vi er heldige og ha varmepumpe vi alltid setter på kjøling om natten så vi får en kald bris mens vi sover.
Kan babyen bli syk av at varmepumpen kjøler ? Og hvordan dyne er kurant for vår/sommer?
Kan baby evt ha dyne og lue slik at pumpen kan kjøle? For har vi den ikke på, og solen står opp og begynner og koke opp rommet blir det ofte ekkelt varmt og dårlig luft! :eek:
 
Når dere snakker om dyner osv.
soverommet vårt får morgensolen/ egt hele dagen, samme med stue. Og giga panorama vinduer som gir kraftig varme i rommene sola står på.
Bebbis skal jo sove med bedside crib sammen med oss i flere mnd, men vi er heldige og ha varmepumpe vi alltid setter på kjøling om natten så vi får en kald bris mens vi sover.
Kan babyen bli syk av at varmepumpen kjøler ? Og hvordan dyne er kurant for vår/sommer?
Kan baby evt ha dyne og lue slik at pumpen kan kjøle? For har vi den ikke på, og solen står opp og begynner og koke opp rommet blir det ofte ekkelt varmt og dårlig luft! :eek:

Nå er jeg ingen ekspert, men ser for meg det skal gå fint så lenge baby har nok klær/dyne og hen ikke ligger rett i trekken fra vifta. Babyer sover jo ute i vogna selv om det er kaldt ute. Gjelder jo bare å kle seg godt nok :)
 
Nå er jeg ingen ekspert, men ser for meg det skal gå fint så lenge baby har nok klær/dyne og hen ikke ligger rett i trekken fra vifta. Babyer sover jo ute i vogna selv om det er kaldt ute. Gjelder jo bare å kle seg godt nok :)
Den henger på veggen over senga, men kan blåse slik at vinden ikke går direkte ned på oss! Håper virkelig bebbis tåler kjølinga, for fra april og utover varmer sola bare mer og mer og soverommet blir ulevelig uten:hungover:
 
Back
Topp