Dyne

marutt

Glad i forumet
Hvor stor dyne har babyen din nå? Vi har den 80x100, men han sparker og tuller bare i den, så lurer på om jeg skal kjøpe en større... (?)
 
Her bruker han hakket større nå, men sparkes fortsatt av... Jeg har en veldig varm sønn som svetter lett så vet ikke om han sparket det av fordi han er varm? Tenkte uansett at jeg snart må invistere i sånn nattpose sak:)
 
Brukte 60x80 frem til han var 3 mnd, da byttet vi til 80x100. Passer helt perfekt til han enn så lenge :)
 
Vi har 60*80 nå,men vi tenkte å kjøpe juniordyne nå som vi skal bytte seng. Og den dynen hun har nå er jo vinterdyne, så begynner å bli ganske så varmt. Men uansett hvilken dyne du har, så tror jeg nok at de sparker bort dynen uansett...

Her legger vi dynen over henne når hun har falt i ordentlig søvn..
 
Tror vi har 80x100 i sprinkelsengen. 60x80 dynen som var i voggen og så i vognen henger nå fint på en stol. Dynen blir sparket av her også. Men vi får heller se om vi kommer til å bytte dyne eller investere i nattposer.
 
Bare et spm, siden jeg ikke har noe erfaring med nattposer... Blir det ikke like varmt? Så hvis det er det som er problemet til ungen, at det bare blir plage...? Skjønner jo at de ikke kan ligge uten hele natta, men...
 
Her her ikke problemet at hun er varm tror jeg. Hun ligger og kjeder seg og vil ikke sove, så da løfter hu beina.
Jeg kjenner etter i nakken hennes når hun er utålmodig, og er hun varm så tar jeg av soveposen. Syns de ikke er noe varmere enn dyna egentlig.
 
Ja her sparkes dyna av pga uroligheter før hun sovner.. hun spreller og tuller så mye før hun sovner:p så ikke varmen som plager henne;)
 
Her går den også av før han sovner. Og om han kaver mye på natten går den av, men innen en time kan du være sikker på at han gir lyd fra seg om det da slik at jeg må inn å legge over han igjen. Tviler på at det er for at han er spesielt varm. Men nå er det varmt nok i leiligheten vår til at han ikke lider noe nød av å ikke ha dynen på heller.
 
Hadde ikke tenkt over dyna før jeg så denne tråden,og fant ut at det kanskje var på tide å skifte str ja. Brukte den minste i sprinkelsenga,men bytta til en litt større nå når vi flytta henne på eget rom. Hun sparker den nedover også,men jeg syns det er verre om hun skal få den over seg. Men dyneklyper er kjøpt inn,så det problemet er tatt hånd om. :p
 
De festes i sprinklene og med klype i dyna,i hjørnet f.eks. Kjøpte på en "barnebutikk",hvor de har klær og babyutstyr. :)
 
Back
Topp