Dyne

Glede86

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg har et spørsmål angående dyne til vogn og sprinkelseng. Tenkte å kjøpe helårsyne og bruke i vogga vi har + i vogna. Holder det med helårsdyne i vogna, eller er dundyne best? Hva med sprinkelsenga...hva anbefaler dere der? Takknemlig for svar :)

har kjøpt dyndune (tror jeg) til sengen og skla kjøpe dette til vognen. regner vel med at det blir vognpose når det blir kjøligere ute...

Anbefaler at du kjøper en lett dyne. Blir barnet kaldt legger du bare over et teppe, er mye verre om de blir varme. Jeg synes ikke selv at dundyner er behagelig, så jenta mi har ikke det heller, men det er smak og behag;) Og så er det bare tull å ha den minste dyna i sprinkelseng (50x80 ellerno), den er så lita at en aktiv baby sparker den av. Den er fin i vogna da, men til sprinkelsenga ga ville jeg gått rett på neste str. (80x100 tror jeg det er). Fant forresten ut etter hvert at det var mye greiere med sånne soveposer med hull til armene, de blir på uansett hvor mye babyen beveger seg, og så er de supre når du nattammer for da slipper du ta babyn ut fra varmen i senga, og babyen blir ikke mer våken fordi du har lagt den tilbake i kald seng:) Brukte nesten kun det fra hun var 2-3 mnd frem til hun var 1,5-2 år;) (Den ekstra bonusen er at de fleste ikke kommer seg ut av springende ga med en sånn på:p

Har tenkt å kjøpe den minste størrelsen til vogna/vogga og 80 x 100 til sprinkelsenga ja. Er i hvilket materiale jeg er usikker på. Men er vel greit å regulere det med klær som du sier. Takk for gode råd :)

Jeg hadde i dun både til vogn/vugge og i sprinkelsenga. Synes ikke det ble for varmt. Brukte heller et pledd bare i vogna de dagene det var veldig varmt. Dyna til sprinkelsenga villa jeg ihvertfall hatt i dun fordi de skal jo vare utover vinteren :)

Back
Topp