Dyne til vogn og seng?

LittleBebis

Betatt av forumet
Hva er vanlig størrelse på dyne til vogn og til sprinkelseng? Tenkte å kjøpe helårsdyne i dag.. Noen som har noen gode forslag til hvor man får tak i bra dyner til en grei pris? [:)]

Og; kjøper dere pute til de minste også? Ser at det følger med putevar på sengesett man kjøper, så tenkte kanskje å ha en til pynt bare..

Vanlig str til dyne i vogn er 65*80 og til sprinkelseng er det 80*100.

Det er ikke anbefalt å kjøpe pute til de minste, jeg har hørt at det kan være risiko i foh til krybbedød. Men jeg skal likevel leegge på putevaret flatt, så det får være i bruk det også[;)]

Jeg skal ha den minste dynen i første omgang, til både vugge og vogn. Skal ikke ha sprinkelseng før til høsten, så kan hende jeg bare bruker den minste dynen så lenge hun holder seg under 80 cm i lengde. 

kjøper i minste str i dyne til vogn å vugge. men ville tatt hakke større om du skal ha det i en grindseng. der er to str som er nesten like store.....
har hatt sånn pyntepute. den er vel 1cm tjukk, kansje ikke det en gang. gutten min tok ej den bare vekk, han hadde ikke pute før han var sikkert to år, han låg aldri på den. mens jenta mi begynte veldig tildlig med juniorpute. ho sov myyyyye bedre!!

Vi kjøper 65x 80 til vogna[:)]

Har kjøpt pute til sprinkelsenga, kommer nok til å kjøpe ei pute til vugga også. Bare for å kunne ha trekket på, ikke bruke den[:)]

65x80 cm i vogn/vugge
80x100cm i senga. (til jenta vår brukte vi denne dyna fra hun ble født og til hun var 10 mnd gammel... Etter det gikk vi opp til juniordyne som er 100x140 cm)

Princess har gode dundyner som ikkje er så dyre[:)]

Putetrekket brukte eg under hodet som gulpeklut[:)]

Det er ikke anbefalt med pute for bittesmå babyer, men putetrekket er (som flere her sier) en glimrende gulpeklut å ha liggende uten pute inni.

Back
Topp