Dyne til babyen

solia.molia

Flørter med forumet
Hvilken dyne har dere valgt? Jeg har kjøpt inn to stk dyner, i str 65x80 og 80x100. Jeg stusset litt på tykkelsen til dynen når jeg i dag pakket den opp. Den er ganske tynn. Jeg har kjøpt typen "sval dundyne" fra Kid. Jeg lurer på om jeg nå må kjøpe en litt tykkere dyne i tillegg, eller om babydynen bare skal være relativt tynn?? Med tynn dyne må en ha det varmere på rommet, og gjerne bruke sovepose.

Jeg har bare brukt den minste typen i vogna og vugga (65×80) og 80×100 i senga helt fra starten :-)

Hvilken dyne har dere valgt? Jeg har kjøpt inn to stk dyner, i str 65x80 og 80x100. Jeg stusset litt på tykkelsen til dynen når jeg i dag pakket den opp. Den er ganske tynn. Jeg har kjøpt typen "sval dundyne" fra Kid. Jeg lurer på om jeg nå må kjøpe en litt tykkere dyne i tillegg, eller om babydynen bare skal være relativt tynn?? Med tynn dyne må en ha det varmere på rommet, og gjerne bruke sovepose.
Har kjøpt samme dyner som deg. Tenker at det er helt greit at de er tynne. De er uansett varme og jeg vil ikke ha en tung dyne som kan komme over ansiktet på en liten baby. Man bør vel holde soverommet på ca 17 grader og da er dette mer enn nok. Når det gjelder i vogna så kler man jo etter forholdene og jeg vil bruke ullteppe i tillegg når det blir nødvendig.

Jeg å har kjøpt Alvøy dundyne på Kid 65x80 som jeg skal bruke både i senga og i vogna. Den er ganske tynn ja, men tror den er fin å bruke i begynnelsen, og om det blir kaldt så har jeg heller over et ullpledd :)

Vi har sommerdundyne til sprinkelsenga, 80x100 og ei fiberdyne i 65x80 nede i stua i vugga :)

Jeg stusset også på at dyna var tynn. Vasket den raskt og kjørte den en runde i tørketrommelen, ble mye bedre etterpå;)

Dyna skal ikke være så tykk, ikke bra at babyen blir for varm. Det skal være svalt og godt på ett soverom. :)

Har 2 av 65+80 og 3 av 80×100. Greit å ha skift om det blir tilgriset av urin/avf/oppkast osv. Da har man en dyne å bytte i om den andre må vaskes.
Kommer til å bruke 65×80 den første tiden.
Har noe i fiber og noe i dun.
Alle er arvet, så har ikke brukt en krone på de. De har blitt vasket 3 ganger (1 av tidligere eier og 2 av meg).
Har ikke bestemt meg for om vi skal ha dyne eller teppe i kurven i stua, tror vi tar det som det kommer ;)

Bruker teppe om dagen og 65*80 dundyne om natta. I tillegg sover han på saueskinn og han er god og varm. Vi sover med vinduet åpent. Legger han i ull også siden han gulpet endel, da blir han ikke kald. :)

Fordelen med tynn dyne er at han kan sparke den bort om han blir for varm ;)

Har kjøpt 65x80 til vogn og vugge, den er ganske passe tynn - trenger ikke så tjukk tror jeg tilfelle det kommer over ansiktet osv :) Kjøpte også dyne til sprinkelsengen, men den blir ikke brukt før hun er blitt større :)

Jeg bruker 65x80 i vogn og seng i starten! Går vel over til større dyne når babyen begynner å sparke fælt og dynen blir for liten:) kler han etter været i vogna og har jo voksipose jeg bruker om vinteren:)

Min mor jobber på kid og sier her at det er så indeviduelt. Om dere har vinduet oppe, om ungen har på pysj, om leiligheten er kald om det er kjeller leilighet, eller om det er en varm leilighet o.s.v selv har jeg også samme dyner som deg og tenker at jeg må se ann ungen rett å slett. Vi har en relativt varm topp leilighet. Dynene kan bli for kalde på vinteren. Dynene trenger bare å luftes godt før bruk :)

Takk for svar alle :D jeg føler meg mer "trygg" på dynen nå. Om den skulle bli for kald får jeg heller kjøpe en ny. Men tror det skal gå veldig fint.

Og samme her :)

Vi har fått (!!!) to Doozy dundyner av min mor, og de er ganske tynne. Hun jobber med dette og var veldig tydelig på at dyner til spedbarn skal være lette og relativt tynne, så skal du heller ha et ekstra lag på babyen.

Back
Topp