Dyne til 1-åring?

det er vel de med fjær ja.. jeg har hvertfall kutta ut alt som heter dundyne, enten det er de med digre fjær som trenger seg gjennom puta og igrunn er ganske ubehagelig å sove på uansett, eller om det er de små fjærene..

Liker ikke de, bruker bare bomull dyne her.. fra Høie![;)]

ja vi og bruker dem ! de er kjempe gode!! :D

var ikke meningen å overta din tråd destiny85.
ville som sagt bare understreke det med dundyner, for jeg selv er imot den slags dyreplageri :)

ORIGINAL: Heijdii

Liker ikke de, bruker bare bomull dyne her.. fra Høie![;)]

Samme her[;)]
Har ikea dyna som vogndyne i barnehagen[:)]

Men har dundyne som vinterdyne selv, og den er så god og vaaarm[:D]

ORIGINAL: Marinah

ja vi og bruker dem ! de er kjempe gode!! :D

var ikke meningen å overta din tråd destiny85.
ville som sagt bare understreke det med dundyner, for jeg selv er imot den slags dyreplageri :)

Går så bra så[;)]

ORIGINAL: Beijbi

Jeg har junior dyne i sprinkelsenga, å det går veldig bra det.
me 2

har hatt 100*140 siden minsten var under året, funket helt fint. kjøper kun vanlig dyner her, pga hater dun. det bråker sånn i puta at jeg ikke får sove, også stikker det. også får du kjøpt sånne (husker ikke navnet) men dyner som er bra mot allergi og astma. har de her.

ORIGINAL: Skravlemor

har hatt 100*140 siden minsten var under året, funket helt fint. kjøper kun vanlig dyner her, pga hater dun. det bråker sånn i puta at jeg ikke får sove, også stikker det. også får du kjøpt sånne (husker ikke navnet) men dyner som er bra mot allergi og astma. har de her.

Begge dynene som jeg nevnte over er godkjent av Norges astma og allergiforbund[:)]

ORIGINAL: Marinah

jeg ville ikke kjøpt dundyne.. men det er fordi jeg er imot gåsedun.. for det har forekommet at de har blitt nappa fjæra på uten bedøvelse og sydd igjen uten bedøvelse .. dyreplageri.. ikkeno dun a no slag kommer inn her hvertfall.. andre dyner minst like bra :)

Dundynene fra Princess har ikke dun nappet fra levende gjess. Det finnes det dokumentasjon på.

ORIGINAL: Destiny85

Begge dynene som jeg nevnte over er godkjent av Norges astma og allergiforbund[:)]

Jeg hadde absolutt gått for en dundyne. Dunen puster bedre enn fiber, og den omkranser kroppen på en bedre måte enn fiber. Den er rett og slett mer behagelig å sove i.
Dundyner som er av god kvalitet stikker ikke, Da er det dyner som har mye fjær i seg.

ORIGINAL: fairy

Jeg hadde absolutt gått for en dundyne. Dunen puster bedre enn fiber, og den omkranser kroppen på en bedre måte enn fiber. Den er rett og slett mer behagelig å sove i.
Dundyner som er av god kvalitet stikker ikke, Da er det dyner som har mye fjær i seg.

Vet du noe om det å ha astma og dundyne? Så redd for å bomme der[&o]

min gutt er 1. år og har brukt 100x140 i flere måneder..... den andre sparket han så fort av ;)

ORIGINAL: fairy

Vet du noe om det å ha astma og dundyne? Så redd for å bomme der[&o]

Det skal ikke ha noe å si. Gamle dundyner er ikke å anbefale, heller ikke noen av dårlig kvalitet. JEg kan bare snakke  for de dynene jeg vet mest om, og det er Andungendynene. Det astmatikere og allergikere oftest reagerer på er det "støvet" som er rundt dunen naturlig. Dunen i andungen er vasket på 100 grader, for å fjerne dette. Dermed er de sikre for allergikere og astmatikere å bruke. Midd og støv, som mange reagerer på, trives faktisk bedre i fiberdyner fordi de puster dårligere og holder på fuktighet.

JEg har solgt endel dunprodukter til folk som tror de er allergiske mot dun, og bedt de kommer tilbake med dyna/puta og få pengene igjen hvis de reagerer. Har ikke fått en eneste kunde tilbake igjen.[;)]

Back
Topp