Dyne eller vognpose

Lolli

Blir kjent med forumet
Hei!

Skal dere bruke vognpose eller dyne i vognen?
Har to barn fra før som bare har brukt lammeskinn og dundyne men de ble født i slutten av mars og midten av april. Veldig usikker på om jeg skal kjøpe vognpose eller ei denne gangen

Og dere med vognpose, hvilken anbefaler dere? Har stokke trailz.

De har forresten hatt vognpose i sportsdelen, men føler den vi har er litt for stor/lang til bagdel. Mulig det bare er meg som vil ha ny

Last edited:
Vognposen som passer til sportsdel, er den vi også har brukt i bag. Stokke trailz har jo gigantisk bag, så der er det hvertfall plass! :)
Jeg brukte mest lammeskinn, dyne og ullpledd ti hun som ble født i starten av mars. Hun likte ikke vogn så ble ikke mange turene likevel dessverre.
Har med januarbabyen brukt voksi city i bagen

Har voksi urban fra første og tenkte egentlig det var nok. Savnet aldri vår/høst pose med hun, født i januar. Så tenkte bare å bruke dyne/pledd når vinterposen ble for varm, men så kom jeg over voksi sky light på tilbud så da kjøpte jeg bare den. Begge de to kan brukes i bag delen og er med forlenger del så kan også brukes i sportsdelen. Jeg var veldig fornøyd med voksi urban så håper jeg blir like fornøyd med vår posen :happy:

Tenker å begynne med dyne og så gå over til pose. Kan og bruke posene fra bilsetene.

Har april-baby fra før. Da brukte jeg lammeskinn, dundyne og evt pledd på veldig kalde dager (med vogntrekket over).
Har også en voksi urban som vi kjøpte til sportsdelene. Men apriljenta sover fortsatt i bhg, så usikker på om den er ledig til fødsel. Så tror vi går for dundyne. Bor på Vestlandet, så sjeldent det er så kaldt som det er nå:)
Har forresten Stokke trailz

Tenker å begynne med dyne og så gå over til pose. Kan og bruke posene fra bilsetene.
Sniker, helt enig at bilstolpose er veldig praktisk til liggedel! Spesielt når det ikke er super kaldt, men babyen får fortsatt det lunt og koselig. Tar mindre plass enn en vanlig vognpose.

Nå er det jo forsatt kaldt når disse babyene kommer. Men synes dyne er bedre enn pose i starten, med ullskinn under. Litt fordi jeg bruker mye vognen inne også, både hjemme som soveplass og på senter osv. Skal jeg gå en lenger tur ute i kulden derimot vill jeg lagt oppi bilstolposen.
Har kjøpt vår høst poser som er større. Når vi kommer til den tiden så er de litt større og da er dyne mer i veien.

Har vognpose fra da jeg var liten,grei å ha på kalde dager og ved soving , brukte mye dyne i bag delen når det ikke var så kaldt. Soveposene er ofte varme,så en kan ikke ha så mye klær under, men da er det heller ikke lett å ta baby ut av den når man er ute. Når de begynner å bli mer aktive, er det lettere å kle dem etter været slik at de kan ut av vogna og.

For termin i starten av mars, skal jeg gå for vinterpose til bilstol/ vogn eller den tynnere varianten? Har bugaboo fox 3 -vogn. Har ikke kjøpt bilsete enda. Har et lammeskinn på lur og en dyne. Blir vinterposen for varm?

For termin i starten av mars, skal jeg gå for vinterpose til bilstol/ vogn eller den tynnere varianten? Har bugaboo fox 3 -vogn. Har ikke kjøpt bilsete enda. Har et lammeskinn på lur og en dyne. Blir vinterposen for varm?

Til bilstol for mars ville jeg kjøpt tynn bilstolpose også hatt et ullpledd inni posen i starten :) man er så mye inne i starten så plutselig er det midten av april og varmere vær. Men til lenger trilleturer må du ha noe mer enn tynn bilstolpose så der ville jeg ha brukt lammeskinn, tjukk vogndyne og ullpledd. Kommer litt an på hvor du bor da - det blir raskere vår i Stavanger enn Tromsø liksom.
Jeg har hatt tjukk bilstolpose og varm vognpose til han som ble født i midten av januar. Og til søsteren født i starten av mars ble den tjukke bilstolposen fin for henting i barnehage, trengte bare kle på lue før vi dro. Men, med det første barnet måå man liksom ikke ut og inn av bil 4 ganger på tidlig morgen og ettermiddag. Så da vil jeg tro man også kjører mindre, og bruker kortere tid fra utgangsdør til bil - tar sin tid å gå strekninger med en 3åring i tillegg.

På den andre siden - til nest høst/vinter kommer du uansett til å trenge en vinterpose i normal størrelse til babyen når den skal sitte i sittedelen, så om du kjøper nå og har det liggende som et alternativ så er det ikke et bortkasta kjøp :)

Hei!

Skal dere bruke vognpose eller dyne i vognen?
Har to barn fra før som bare har brukt lammeskinn og dundyne men de ble født i slutten av mars og midten av april. Veldig usikker på om jeg skal kjøpe vognpose eller ei denne gangen

Og dere med vognpose, hvilken anbefaler dere? Har stokke trailz.
Tuuusen takk for mange svar:smiley-bounce012 Vi har arvet en bilstolpose så da ender vi nok opp med å bytte på den og dyne/skinn i vognen etter tips fra dere:love2 Dumt å kjøpe nytt når man ikke må, selvom det er veldig stas:angelic:

Har vognpose fra da jeg var liten,grei å ha på kalde dager og ved soving , brukte mye dyne i bag delen når det ikke var så kaldt. Soveposene er ofte varme,så en kan ikke ha så mye klær under, men da er det heller ikke lett å ta baby ut av den når man er ute. Når de begynner å bli mer aktive, er det lettere å kle dem etter været slik at de kan ut av vogna og.
Så koselig å kunne bruke ting til baby fra du selv var liten:Heartred:Heartred

Vognposen som passer til sportsdel, er den vi også har brukt i bag. Stokke trailz har jo gigantisk bag, så der er det hvertfall plass! :)
Jeg brukte mest lammeskinn, dyne og ullpledd ti hun som ble født i starten av mars. Hun likte ikke vogn så ble ikke mange turene likevel dessverre.
Har med januarbabyen brukt voksi city i bagen
Det er veldig sant, deilig med den store plassen i trailz vogna:) Men da har vi jo litt muligheter da, og kan bytte på med pose og dyne etter behov. Tusen takk for svar:Heartred

Til bilstol for mars ville jeg kjøpt tynn bilstolpose også hatt et ullpledd inni posen i starten :) man er så mye inne i starten så plutselig er det midten av april og varmere vær. Men til lenger trilleturer må du ha noe mer enn tynn bilstolpose så der ville jeg ha brukt lammeskinn, tjukk vogndyne og ullpledd. Kommer litt an på hvor du bor da - det blir raskere vår i Stavanger enn Tromsø liksom.
Jeg har hatt tjukk bilstolpose og varm vognpose til han som ble født i midten av januar. Og til søsteren født i starten av mars ble den tjukke bilstolposen fin for henting i barnehage, trengte bare kle på lue før vi dro. Men, med det første barnet måå man liksom ikke ut og inn av bil 4 ganger på tidlig morgen og ettermiddag. Så da vil jeg tro man også kjører mindre, og bruker kortere tid fra utgangsdør til bil - tar sin tid å gå strekninger med en 3åring i tillegg.

På den andre siden - til nest høst/vinter kommer du uansett til å trenge en vinterpose i normal størrelse til babyen når den skal sitte i sittedelen, så om du kjøper nå og har det liggende som et alternativ så er det ikke et bortkasta kjøp :)
Takk for godt svar:)

Jeg har to vogner, den ene blir nok bilvogn som brukes på senter, besøk osv. Her tenker jeg å ha lammeskinn og dyne. I vognen vi skal bruke hjemme har jeg en lammeskinnspose fra når jeg var liten til og begynne med:)

Har vognpose men inntil videre så blir den nok tatt fram til høsten. Vi har vogn med liten bagdel, så tenker dundyne og skinn :)

Her brukte vi vognpose med jenta vår som ble født i januar, da det er ganske kaldt i jan-mars her oppe i nord. Vi har Easygrow Nature som har funka toppers til kalde dager! Kjøper nok en til siden frøkna vår må ha en til barnehagen. :)

Back
Topp