Dyne eller vognpose?

Tinemp

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Siden vi alle skal ha barn i samme måned så lurte jeg litt på om dere har gjort dere opp noen tanker om dere skal ha dyne eller vognpose i vognen? Og eventuelt hva slags type dere har/skal kjøpe?

Synes det er en jungel av muligheter, og som førstegangsforeldre er det nesten umulig å vite hva som er best og hvilke type vognpose/dyne man skal velge :smiley-ashamed008 Og rådene varierer veldig utfra hvem man spør. I tillegg aner man jo ikke hva slags vinter vi får.
Vi har ikke noen i vennekretsen som har fått barn på vinteren, og de bak kassa er jo selgere så jeg stoler ikke helt på at man får det mest praktiske :p

Jeg bor i nord og er ganske sikker på at det blir vinterpose her.:) dyne er jo også åpen så du vil jo aldri kunne få pakket babyen godt nok inn tenker jeg.
Da jeg hadde julibaby brukte jeg vogndyne og av og til bare helseteppe. Varm sommer.:)

Fikk baby i slutten av september og da brukte vi dyne i et par måneder og så byttet til pose. Siden denne babyen kommer et par måneder senere og at november er en "vintermåned" ville jeg gått rett på pose. Man kan alltids kle ungen lett inne i posen.

Er visst "god" på å lage høstbarn, så her har vi tidligare brukt litt dyne i starten, så vognpose. Det gode er jo at dei har fått pose til bilstolen og, så det skal eg invistere i. Blir sikkert veldig greit å berre kunne legge nurket nedi, så ut, utan mykje ytterklær ol når dei er så små.

Vi har dyne fra før og kjøper nok en pose til før baby kommer. Hva vi bruker i starten kommer nok anpå temperaturen, det varierer jo sånn fra år til år :) Hvilken pose har jeg ikke bestemt meg for.. Har voksi urban til lillegutt nå og er godt fornøyd med den, særlig med den korte delen, syns den lange er litt for lang egentlig. Husker vi måtte brette den opp så den ikke subba nedi bakken/hjula da storebror brukte den!
Ønsker i alle fall en pose med glidelås, mulig det blir en urban til, men må se litt mer.. Den er i alle fall veldig varm, lun og god og liker at det er ull i bunnen og man kan ta overdelen helt av og kun bruke ulldelen som underlag. Må ha en pose til siden lillegutt nok kommer til å bruke sin lenge ennå!

Vi tenker på easygrow eller voksi urban. Har ikke bestemt oss ennå, må inn å kikke på dem og se, ta på dem :)

Her blir det vognpose. Har veldig god erfaring med Voksi Urban, og denne gang blir det enten den eller voksi city. Vi brukte den helt til snuppa var ferdig med vogn da hun var 2 år (såklart på høst & vinterstid bare!). Den har en kort del som passer til nyfødt i vognbagen, og etterhvert som barnet vokser kan man sette på en større del. God og varm pose :)

Jeg skal få låne en pose fra tanta mi i tillegg til at vi skal ha dyne. Tror det er greit med pose siden de ofte er vind/vanntette og pakker barnet ordentlig inn.

Voksi urban har! Strålende fornøyd med den :) + lanmeskinn i bånn av bagen :)

Her blir det også vognpose, men usikker på hvilken. Har Voksi Urban etter jenta vår, men jeg likte ikke at den har glidelåsen i siden. Mye lettere å åpne opp og brette litt vekk når man trenger det når glidelåsen er på midten. Urban er såpass tykk at den bare "spretter tilbake" når man prøver å brette bort bare litt av den ;) Dette var noe som irriterte meg veldig, hehe.

Har brukt saueskinnspose i begynnelsen på de to andre(nov og des barn), hadde dyne over den noen ganger for å få det helt tett :)

Bruker stort sett lammeskinnspose med dyne ovenpå når de er nyfødt, ellers er jeg veldig fornøyd med Voksi urban.

Vognpose.
Har flere. Både tynn i fleece hjemmelaget, arvet lammeskinnspose og vinterpose fra elodie details.

Jeg bor i nord og er ganske sikker på at det blir vinterpose her.:) dyne er jo også åpen så du vil jo aldri kunne få pakket babyen godt nok inn tenker jeg.
Da jeg hadde julibaby brukte jeg vogndyne og av og til bare helseteppe. Varm sommer.:)
Enig!

Vi kommer nok til å bruke voksi urban posen etter storesøster, den er jo så fantastisk iom at det er "vintermåned" regulerer vi heller påkledningen inni posen etter temperaturen ute. Blir dyne når våren kommer.
Bilpose skal jeg også investere i! Så praktisk å slippe tjukke dresser på små babyer i stolene og ha alt klart i gangen og bære ut i bilen :)

Pose til bilstolen er et must på vinteren syns jeg. Barn i bilstoler skal ikke ha på yttertøy i bilstolen pga at selen ikke kommer nære nok kroppen og barnet blir dermed på langt nært sikkert sikret. :)

Mye klokere på en ettermiddag her enn en runde i barnebutikken, tror det blir vognpose :happy:

Her blir det også vognpose, men usikker på hvilken. Har Voksi Urban etter jenta vår, men jeg likte ikke at den har glidelåsen i siden. Mye lettere å åpne opp og brette litt vekk når man trenger det når glidelåsen er på midten. Urban er såpass tykk at den bare "spretter tilbake" når man prøver å brette bort bare litt av den ;) Dette var noe som irriterte meg veldig, hehe.

Har du sjekket ut Voksi city? Den har glidelås midt på, synes den var så fin på nettet, men ikke sett den "live" enda :P Står mellom den og urban her, av samme grunn (glidelås). Det andre irriterte ikke meg :P

Vi har voksi urban. Brukt den til de to første og kommer til å bruke den til tredjemann også. Hvis jeg kunne valgt på nytt så hadde det blitt voksi med glidelås på midten. Mye enklere og så følger jeg at barnet får posen tettere rundt seg da:). Jeg bor på østlandet og regner med at vi kommer til å bruke posen fra november. Regulerer heller med hvor mye klær barnet har på seg. På milde vår og høstdager blir det dyne, og på sommeren kun et tynt teppe eller ingenting hvis det er veldig varmt.

Back
Topp