Dyne eller sovepose?

Miripiri

Flørter med forumet
Hei,

Har lest at mange anbefaler sovepose til de minste, med tanke på at det kan redusere sjansen for krybbedød, babyen klarer ikke å sparke den av seg osv. Har noen erfaringer med sovepose? Og hvilken type burde man kjøpe? Ser at de har noen på IKEA, men er de greie?

Hei,

Har lest at mange anbefaler sovepose til de minste, med tanke på at det kan redusere sjansen for krybbedød, babyen klarer ikke å sparke den av seg osv. Har noen erfaringer med sovepose? Og hvilken type burde man kjøpe? Ser at de har noen på IKEA, men er de greie?
Mener å huske at de ikke skal sove i pose før de er ca 6 mnd... Tror det har noe med at de kan fort bli for varme inni en soveposen og spebarn klarer ikke regulere temp så godt. Nå tenker jeg mest på natta. I vogna kan du fint bruke pose helt fra starten. Da er det bedre at de sparker av seg dyna og blir kalde istedet syns jeg :)

Vi har alltid hatt dyne.
Redd for om baby havner nedi en pose, da kan den ikke sparkes opp sånn en dyne kan.
Har for meg at det er luftigere med dyne også.

Tittet på sånn nattkjole pose en gang. Fikk da vite at den ikke må være for stor rundt halsen/hodet siden de kan "drukne" ned i den med hodet...

Back
Topp