Dvd-spiller til bil, bakovervendt

BMC

Februar 14's Miss Skravle
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡Junigull 2016♡
Hvordan er det å bruke dvd-spiller i bilen når barna sitter bakovervendt? Mener å ha lest at festene til skjermene ikke er sterk nok til å tåle kraften som oppstår ved en bråbrems/frontkollisjon? Noen som vet? Finnes det noen som er godkjent for bruk til bakovervendt? Mini syns de lengre bilturene gjerne er litt kjedelig. Greit nok når vi er to, da kan en sitte baki og underholde, men når jeg kjører alene hadde det vært greit å kunne sette på en liten filmsnutt etter hvert ;) har dvd-spiller i bilen, men har ikke turt å prøve den. Vil jo ikke han skal få skjermen rett i fleisen om ulykken først er ute.

Sent from my iPhone using BV Forum

Er vel ingen fester som er testet for kollisjon hverken frem- eller bakovervendt så vidt jeg har skjønt, men enkelte ting er jo mer solid enn annet. Se litt i butikken hva som fins. Syns selv det ser mer solid ut med noe som er festet godt med stropper og borrelåser enn de som har feste i sprø plastikk som er lett å løsne når barnet blir eldre.

Eg har akkurat montert DVD spiller med borrelås rundt nakkestøtten for at mini skal bli underholdt når vi kjører, for at eg skal slippe å stoppe på annethvert busstopp for å roe han... Så det funker som gull.. :) er surret fast med borrelås og så har eg nakkestøtte som når er helt nede så er den inntill ryggen på setet, så den DVD skal ikkje flytte på seg om uhellet er ute.. :)

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Eg har akkurat montert DVD spiller med borrelås rundt nakkestøtten for at mini skal bli underholdt når vi kjører, for at eg skal slippe å stoppe på annethvert busstopp for å roe han... Så det funker som gull.. :) er surret fast med borrelås og så har eg nakkestøtte som når er helt nede så er den inntill ryggen på setet, så den DVD skal ikkje flytte på seg om uhellet er ute.. :)

Kanskje det er det vi og må teste?! Mini HATER å kjøre bil.. :(

Kanskje det er det vi og må teste?! Mini HATER å kjøre bil.. :(

Eg prøvde og å ha han forran i lag med meg så han kunne se meg og holde meg i hånden, men hjalp ikkje... Så eg tror at selv om forskere ikkje er enige, no sitter jo han så han kan se ut, og eg tror kanskje han blir bilsyk og derfor skriker... Så eg hadde bestemt meg for at om DVD ikkje funket så måtte eg evt bare snu han fremover og prøve det... For det heter det at de skal sitte bakover så lenge det er mulig... Og å kjøre Øst-Vest i 6 timer er ikkje mulig å gjøre med en baby som hylskriker.... Men no må eg bare huske på når eg skal fly østover og ta bil hjem igjen at eg må ha med DVD spilleren :P

Eg prøvde og å ha han forran i lag med meg så han kunne se meg og holde meg i hånden, men hjalp ikkje... Så eg tror at selv om forskere ikkje er enige, no sitter jo han så han kan se ut, og eg tror kanskje han blir bilsyk og derfor skriker... Så eg hadde bestemt meg for at om DVD ikkje funket så måtte eg evt bare snu han fremover og prøve det... For det heter det at de skal sitte bakover så lenge det er mulig... Og å kjøre Øst-Vest i 6 timer er ikkje mulig å gjøre med en baby som hylskriker.... Men no må eg bare huske på når eg skal fly østover og ta bil hjem igjen at eg må ha med DVD spilleren :p

Jeg har også prøvd å ha mini framme uten hell :( Er vist så mange som 1 av 5 barn som blir bilsyk sa en mann på barnashus!

Vi droppet bilferie i år, da mini ikke liker biltur.. Hørt av andre at det gjerne blir litt bedre når de blir eldre :D

Sniker... Her har storesøsken dvd spiller i bil. Mini på 7 mnd ser på den samme spilleren som storesøskenet sitt. Så om vi kjører uten h*n, så kan vi ha den på alikevel når mini er utålmodig. H*n snur seg bare etter lyden og finner fort ut hvor filmen er :)
Så man kan feste spilleren lenger bort hvis man vil ha det sikrere for baby :)
Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Ja, kanskje det :) den vi har er i alle fall bare festet med to tynne borrelåser og det tviler jeg overlever kreftene som oppstår i en bråbrems/frontkollisjon... Hjelper ikke å sikre med de beste bilstolene om dvd-spilleren moser hauet i en ulykke uansett :/

Jeg er veldig streng på ingen løse dippedutter i bilen. Mannen prøvde å la mini få ha en hard leke, han forstod ikke hvor farlig det kunne være før jeg begynte å mase :(

Har dere egen dvdspiller i bilen eller brukere dere paddo?

Jeg er veldig streng på ingen løse dippedutter i bilen. Mannen prøvde å la mini få ha en hard leke, han forstod ikke hvor farlig det kunne være før jeg begynte å mase :(

Har dere egen dvdspiller i bilen eller brukere dere paddo?

Fulgte med en dvd-spiller når jeg kjøpte bilen. Hadde vært greit om mini kunne se dvd på lengre turer da han blir lei, men jeg stoler ikke på at skjermene sitter fast ved en bråbrems/kollisjon :/

Februar-14 mamma <3

Back
Topp