Duxola malingsfjerner på babyseng???

***Mariana***

Flørter med forumet
Noen her som har erfaring med bruk av duxola malingsfjerner?

Har en gammel barneseng/skuvseng som skal brukes som dagseng/krybbe til babyen... den har flere lag gammel maling, tror det innerste strøket er oljemaling, så det er nesten håpløst å få pusset det bort med pussemaskin...og pussemaskina røyk i forsøket! Har derfor fått tips om malingsfjerner... duxola, men er skeptisk til at denne kan avgi kjemikalier, ifht at en baby skal ligge i sengen om få uker. Dama i butikken mente det ikke skulle være et problem, men kjenner at jeg ikke helt tør å stole på det. :/

Sengen skal vaskes etter å ha fjernet malingen og deretter males med Sense eller liknende....

Hva synes dere? Virker det trygt nok, dere med erfaring???

Har solgt duxola i mange år, men dette tør jeg ikke svare på helt sikkert.

Ta kontakt med "krefting & co as" og hør med de! :)

Hun i butikken ringte " en eller annen"... sa det var hun som solgte dem det, som mente det skulle gå bra...men jeg vet ikke om det var dit hun ringte? Tør liksom ikke stole helt på det da... :/

Ring de selv og spør. Da får du førstehåndsinformasjon. Er ganske sikker på at du får et positivt svar, men jeg rådgir aldri ting jeg ikke er sikker på.

De er nok vant med at forbruker selv ringer, det er ikke ufarlige produkter dette. Prøvde å lese på teknisk datablad men fant ikke noe om ettervirkninger dessverre.

Back
Topp