MalinDalin
Forumet er livet
Aaaargh!! Var på tur med Nadde til stranda og på veien kommer en gubbe løpende. "vil du ha simit?" spør han. "Nei takk!" svarer jeg. "joda" sier han, neida" svarer jeg. "hva med dattra de da?" -"det er en gutt" -"men, han har langt hår?!"- "stemmer!" -"kanskje HAN vil ja da?" jeg merker jeg begynner å bli sint. "nei, han skal bli konge i skjønnhetskonkuranse for barn i USA, så han går på lavkarbo!" -"hæ" -"lavkarbo!!" så bare stapper han en simit i vogna til nadde å står der med den teite hånda si ute. "5 lire"sier han. Det er varmt, jeg er svett å så irritert at jeg har permanent i nakken. "glem det!" sier jeg. "han har allerede spist av den" sier han. "ikke mitt problem" svarer jeg. "fakir madder!" sier han (tyrkere tror det betyr mother fucker) til nå har samtalen foregått på engelsk, men jeg blir så sint at jeg bytter over til tyrkisk. "snakker du til moren din med den tungen der?" spør jeg. "hæ er du tyrker??" -"spiller ingen rolle. Om noen sier nei takk så stapper du vel ikke maten til ungen og ber om penger etterpå! Du burde faktisk betale meg for du har sikkert ødelagt karrieren til sønnen min!" så sa jeg dust og gikk for hadde jeg stått der mye lenger hadde jeg sikkert gjort noe som hadde ført til opphold i tyrkisk fengsel evt tvangsinnleggelse.