Duste-H&M!!

Bollebaker

Glad i forumet
Er 12 uker i dag, og har kjent at klærne begynner å bli ubehagelig stramme. Siden sjansen for sa er minimal nå, gleda jeg meg til å finne gravidklær på hennes og mauritz.

Men det viste seg å bli en heller frustrende opplevelse. Så ei bukse jeg likte, men alle ti buksene som var på stativet, var enten i 34 eller 36. Så da på buksa ved siden av. Der var det EI i 38, ellers det samme. Etter å sett på fem ulike bukser, alle med fulle stativer, hadde jeg ikke funnet ei eneste bukse over 40. Tror ikke det var 40 engang. Selv om det stod at disse buksene fantes i 34, 36, 38, 40, 42, 44 og 46. Jeg kan skjønne det hvis det var utplukka, men det var det absolutt ikke. Fant 44 og 46 (som jeg må ha) i noe som så ut som ei pysjbukse, noen superløse dongeribukser og ei utvaska svart bukse som jeg ikke likte så godt, men endte med å kjøpe, fordi den i alle fall passa.

Jeg forstår at jeg bruker over snittet stor størrelse, men det jeg reagerer på er at det knapt var ei bukse over 38 å oppdrive. Hallo, tror de ikke flere enn små, slanke kvinner blir gravide! Jeg VET at det er flere enn meg det ute som ikke får på seg 36.

Ja, jeg kunne sikkert vært slankere, men med en høyde på 1,78 hadde det ikke vært naturlig for meg å bruke 36, selv om noen høye kvinner sikkert bruker den størrelsen.

Det er ikke første gang jeg har problemer med å finne bukser, men når det knapt finnes gravidbukser over 38 i den eneste fysiske butikken som selger mammaklær, som jeg vet om, da blir jeg skikkelig provosert!!!

Vet mange som sier det samme, tror dessverre det går på utvalget fra butikk til butikk.

Sånn var det her og, på strømmen sin hm!!! Tok rett og slett og bestilte på nett, de hadde en stygg bukse i butikken i alle str så prøvde den for å finne str min også handla jeg online..... Der har de :) men hm er generelt små i str da!!! Jeg var 36 før jeg ble gravid og måtte jo søren meg opp i 42 allerede i uke 12! Og tightsen jeg har derifra er i L og nesten for liten, kjøpte vanlig tights på Cubus og da måtte jeg ha M :p

Men anbefaler at når du skal handle de gravidbuksene på hm så kjøp kun de med beltefeste!! For de sklir helt sinnsykt ned

Jeg vet det er mye på nett, fra andre butikker også. Men liker å prøve klæreme. Snakka med dama i butikken, og de kunne bestille inn til meg. Dessuten skulle hun ta det videre til de som bestilte inn klærne, at noen savna flere større klær generelt.

Det kan godt være det varierer fra butikk til butikk. Men synes ingen butikker bør ha ei så skeivt utvalg.

Etter min opplevelse er det ikke uvanlig at det bare er små størrelser inne, men nå har jeg ei venninne dom bruker 34/36, ig sim synes det heller bare er støre klær, så opplevelsen er kanskje subjektiv...

Jeg syns det er håpløst å finne gravidbukser! Ikke bare på HM.
Da jeg gikk gravid med første fant jeg kun bukser laget for kvinner med fyrstikkbein!

Jeg syntes de buksene var små i størrelsen. Min fra da jeg var gravid som er for stor nå er i str 36. Kunne bruke den hele graviditeten.

Jeg hadde samme prob... Bodde i gravidthigts og dissa cubusjoggebuksene..

Skjønner deg godt! Det er dårlig påfyll av mammaklær på hm. Jeg har vært innom 3 i dag, fikk ikke kjøpt noe. Tror det lønner seg å ta seg bryet med å kjøpe på hm.no. Jeg skal sette meg ned nå :) vet ikke hvor du bor, men om du skulle bo i Oslo så har jeg godt inntrykk av hm på storo. Der har jeg funnet mye :)

Last edited:
Forstår du er skuffet ja.. Men prøvde du mindre størrelse? Jeg bruker 38 til vanlig i bukser og måtte ha 34 i mammabuksene på hm. De er veldig store i størrelsen. Så forresten idag at lindex(eller var det kappahl?) har begynt med mammaklær;)

Er 12 uker i dag, og har kjent at klærne begynner å bli ubehagelig stramme. Siden sjansen for sa er minimal nå, gleda jeg meg til å finne gravidklær på hennes og mauritz.

Men det viste seg å bli en heller frustrende opplevelse. Så ei bukse jeg likte, men alle ti buksene som var på stativet, var enten i 34 eller 36. Så da på buksa ved siden av. Der var det EI i 38, ellers det samme. Etter å sett på fem ulike bukser, alle med fulle stativer, hadde jeg ikke funnet ei eneste bukse over 40. Tror ikke det var 40 engang. Selv om det stod at disse buksene fantes i 34, 36, 38, 40, 42, 44 og 46. Jeg kan skjønne det hvis det var utplukka, men det var det absolutt ikke. Fant 44 og 46 (som jeg må ha) i noe som så ut som ei pysjbukse, noen superløse dongeribukser og ei utvaska svart bukse som jeg ikke likte så godt, men endte med å kjøpe, fordi den i alle fall passa.

Jeg forstår at jeg bruker over snittet stor størrelse, men det jeg reagerer på er at det knapt var ei bukse over 38 å oppdrive. Hallo, tror de ikke flere enn små, slanke kvinner blir gravide! Jeg VET at det er flere enn meg det ute som ikke får på seg 36.

Ja, jeg kunne sikkert vært slankere, men med en høyde på 1,78 hadde det ikke vært naturlig for meg å bruke 36, selv om noen høye kvinner sikkert bruker den størrelsen.

Det er ikke første gang jeg har problemer med å finne bukser, men når det knapt finnes gravidbukser over 38 i den eneste fysiske butikken som selger mammaklær, som jeg vet om, da blir jeg skikkelig provosert!!!

Vi kan ikke ha vært i samme butikk, for der jeg var for å se hadde de kun fra 38 og oppover og masse i de største størrelsene. Jeg bruker 34/36. Tipper du bare var uheldig med utvalget der.

Varierer vel fra butikk til butikk. Når jeg gikk gravid opplevde jeg motsatt problem på h&m. Hadde ikke det jeg ville ha i 34/36:P

Jeg hadde motsatt problem da jeg gikk gravid. Skulle ha 38 men det hadde de aldre, mens de store str hang det masse av, og str 34.

Jeg kunne ha skrevet akkurat det samme innlegget! Usj, så skuffa jeg var!! Bare skinnyjeans i str 38 og nedover. "De gjør det med vilje", tenkte jeg da jeg trampet ut derfra. Usj!!

Så kjipt :(

Jeg har handlet mye mammaklær på h&m etter jul i 42/44 og det var null problem :) handlet på lagunen i Bergen da vel og merke.

Bor i Aust-Agder, så var i Arendal. Joda, vet jeg kan få tak i både her og der, men er ingen god opplevelse å føle seg unormal. Om jeg prøvde en mindre størrelse? Tja, litt stort sprang fra 46 til 36...? En i 44 fikk jeg ikke over hoftene. Og jeg er ikke egentlig det man vil kalle tjukk.

Ser at flere har hatt det motsatte problemet, og som sagt har jeg ei venninne ( ikke gravid) som også har det. Men jeg skal innrømme at jeg også følte at de gjorde det med vilje..

Når det gjelder Lindex, har de bare gravidklær på nett, forresten.

Back
Topp