Dusjing

Jeg og skrudde opp varmere og varmere etterhvert som jeg vendte meg til vannet. Var himmelsk å stå sånn å koke leeeenge:hilarious: jeg har aldri likt å dusje i varmt vann. Foretrekker litt lunket, så det var spesielt. Husker jeg glemte å skru ned temperaturen en gang da jeg gikk ut så mannen ble jo nesten skoldet stakkars.

Det er egentlig akkurat sånn jeg (og forsåvidt mannen, apropo skålding :laughing002) har det nå! Og nå er jeg 17+2, ikke på slutten :laughing002 Får ikke håpe det utvikler seg sånn da, da blir det sjukt varmt vann til slutt, haha

Det er egentlig akkurat sånn jeg (og forsåvidt mannen, apropo skålding :laughing002) har det nå! Og nå er jeg 17+2, ikke på slutten :laughing002 Får ikke håpe det utvikler seg sånn da, da blir det sjukt varmt vann til slutt, haha
Ja, det blir sykt varmt. Har prøvd å skru opp til der jeg var noen ganger og det er uutholdelig. Hele badet var fullt av damp tip tross for grei avtrekk. Haha stakkars mann:hilarious: men jeg passer alltid på å justere ned temperaturen når jeg selv går inn i dusjen, så vil tro han gjør det samme nå:hilarious:

Jeg hadde dilla på lange og varme dusjer sist! :hilarious: Det var helt magisk å bare stå i dusjen og skru vannet varmere og varmere etterhvert som jeg ble vant til temperaturen. :bag: Det var helt på slutten da.

Jeg har vært i badekar u der begge fødslene også, men bare en stund før jeg har blitt for varm og måtte gå opp. Har en drøm om å føde i vann, men det spørs om jeg får det.

Min plan sist var å føde i badekar helt naturlig uten noe smertelindring annet enn lystgass. Den planen sprakk i det jeg gikk inn på fødeavdelingen og jeg fikk beskjed om at du kan ikke ha epidural i vann hvor jeg svarte at jeg ikke skulle ha epidural i det hele tatt. Fikk da beskjed om at siden jeg var igangsatt med skyhøyt blodtrykk så måtte jeg ha epidural om jeg skulle føde vaginalt. Var egentlig ingenting med min fødsel som gikk som planlagt i fødebrevet:hilarious: men jeg fødte vaginalt da så det var hinder viktigste.

Min plan sist var å føde i badekar helt naturlig uten noe smertelindring annet enn lystgass. Den planen sprakk i det jeg gikk inn på fødeavdelingen og jeg fikk beskjed om at du kan ikke ha epidural i vann hvor jeg svarte at jeg ikke skulle ha epidural i det hele tatt. Fikk da beskjed om at siden jeg var igangsatt med skyhøyt blodtrykk så måtte jeg ha epidural om jeg skulle føde vaginalt. Var egentlig ingenting med min fødsel som gikk som planlagt i fødebrevet:hilarious: men jeg fødte vaginalt da så det var hinder viktigste.

Hva er det epiduralen gjør i forhold til blodtrykket?

Hva er det epiduralen gjør i forhold til blodtrykket?
Den senker blodtrykket. Hvis man fra før av har veldig lavt blodtrykk kan man bli veldig svimmel av det. Men de fleste sitt blodtrykk øker ved fødsel og de som allerede har veldig høyt må ha epidural siden det reduserer sjansen for komplikasjoner som blodpropp.

Sniker
For min del er det det varme vannet, dampen og at pulsen stiger som gjør meg utslitt, så prøv å dusje i litt kaldere vann evt med god lufting :)

Den senker blodtrykket. Hvis man fra før av har veldig lavt blodtrykk kan man bli veldig svimmel av det. Men de fleste sitt blodtrykk øker ved fødsel og de som allerede har veldig høyt må ha epidural siden det reduserer sjansen for komplikasjoner som blodpropp.

Aha! Det visste jeg ikke. Kjekk informasjon å ha :joyful:

Back
Topp