Dusjing

LittleHunt

Gift med forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Jeg har somregel dusjet om kvelden tidligere og gått rett i senga etterpå men nå har jeg dusjet midt på dagen i et par dager og jeg blir så slapp og sliten av det. Jeg har fint blodtrykk så skjønner ikke helt hvorfor. Varmen kanskje. Må nok la være å dusje på dagtid hvis det er sånn det skal være.

Igår tenkte jeg at kanskje jeg skulle ha spist først så det gjorde jeg idag men det hjalp ikke. :shifty:

Fler som har det sånn etter en dusj?

Jeg‍♀️ helt forferdelig. Jeg dusjer så sjelden jeg kan... har en krakk inni dusjen, sitter på den når jeg f.eks. Barberer leggene eller tar på scrub. Jeg holder på å besvime hver gang. Legen min sa det var helt normalt! Jeg får også blodtrykksfall ofte når jeg reiser meg, selv om blodtrykket ser fint ut når jeg måler det.

Jeg‍♀️ helt forferdelig. Jeg dusjer så sjelden jeg kan... har en krakk inni dusjen, sitter på den når jeg f.eks. Barberer leggene eller tar på scrub. Jeg holder på å besvime hver gang. Legen min sa det var helt normalt! Jeg får også blodtrykksfall ofte når jeg reiser meg, selv om blodtrykket ser fint ut når jeg måler det.

Jeg måtte sette meg ned i dusjen idag mot slutten. Også satt jeg på gulvet og fønet håret og nå ligger jeg i senga og halvsover. Planen var å dusje også sette meg i solveggen :hilarious: så slitsomt å være så slapp! Men enda godt legen sier det er helt normalt!

Jeg sitter på gulvet mens jeg vasker håret osv fordi hvis ikke svimer jeg av :p etterpå er det håndkle rundt kropp og hår og et par timer i sofaen før jeg kan gjøre meg «ferdig» på badet..

Dusjing har gått fint, men jeg tok meg et bad for et par uker siden og det gikk ikke fint :wideyed: ble rett og slett overopphetet, og følte meg dårlig lenge etterpå. Måtte slå på kaldt vann, åpne vinduet, vaske håret i en fei og rett inn i senga. Og der lå jeg sikkert nesten en time før jeg orket å stå opp for å kle på meg:bag: Blir ikke flere varme bad her iallefall:facepalm:

Er det ikke rart... at noen får slike problemer som dette mens andre bare ræser rundt som ingenting. :sorry:

Men kanskje du er inne på noe.. mulig jeg bruker for varmt vann!

Men kanskje du er inne på noe.. mulig jeg bruker for varmt vann!
Det er en sammenheng mellom varmt vann og blodtrykksfall iallfall, så selv om du har fint blodtrykk så kan det likevel falle når du dusjer☺️ Jeg blir ofte svimmel i dusjen til vanlig (men svimer ikke av), men jeg liker veldig godt å dusje i veldig varmt vann.

Det er en sammenheng mellom varmt vann og blodtrykksfall iallfall, så selv om du har fint blodtrykk så kan det likevel falle når du dusjer☺️ Jeg blir ofte svimmel i dusjen til vanlig (men svimer ikke av), men jeg liker veldig godt å dusje i veldig varmt vann.

Imorgen skal jeg prøve litt kjøligere vann så får vi se. Men gidder ikke ødelegge en halv dag til så tar det på kvelden heretter :singing:

Sånn var det med forrige graviditet. Svartnet flere ganger og måtte sitte for å vaske håret. Å få tørket og kledd seg var jo nesten som et dagsprosjekt. Kan godt være kaldere vann kan hjelpe. Jeg la meg på badegulvet på et håndkle med beina opp når jeg kom ut av dusjen for å prøve å forebygge litt. Bare ikke ha god fres i varmekablene om du skal prøve det

Sånn var det med forrige graviditet. Svartnet flere ganger og måtte sitte for å vaske håret. Å få tørket og kledd seg var jo nesten som et dagsprosjekt. Kan godt være kaldere vann kan hjelpe. Jeg la meg på badegulvet på et håndkle med beina opp når jeg kom ut av dusjen for å prøve å forebygge litt. Bare ikke ha god fres i varmekablene om du skal prøve det

Det skal jeg også prøve! Takk!

Har døra på gløtt mens jeg sitter på gulvet og kooooser meg med varmt vann. Kunne sittet der i evigheter jeg om jeg hadde ha jegtt uendelig med varmt vann. :p har med meg ei flaske kald saft som jeg nyter samtidig da dusjing er "kvalmestillende" så jeg får i meg mer væske :p
Etterpå napper jeg til meg håndkle og legger over meg mens jeg fortsatt sitter pal og der sitt jeg til jeg er tørr. :p

haha. Når jeg skriver det ser jeg hvorfor samboer ler av meg hver gang :p

Jeg ble også veldig dårlig her en morgen jeg dusjet, og husket da at jeg sleit en del med at jeg nesten svimte av når jeg dusjet i forrige svangerskap, men det var nærmere termin. Nå passer jeg heller på å dusje på ettermiddagen og gå rett ut av badet etterpå for å få kald luft så fort som mulig. Er nok vanlig, men alltid lurt å sjekke blodtrykk neste gang man er på kontroll :)

Jeg kunne få det før jeg ble gravid. Spesielt hvis det var på morgenen og jeg ikke hadde spist. En gang kastet jeg opp og nesten besvimte :hungover: Har heldigvis ikke skjedd nå under graviditeten, men kroppen min er ikke så glad i varme lenger så koker meg ikke i dusjen heller for tiden.. tror det er litt viktig også, så kanskje avslutt med litt kaldere temperatur? :happy:

I forrige svangerskap som nå så må jeg ta en kjapp lunken dusj for å orke å dusje. Men! Fra sånn 7 måneder gravid sist så kunne jeg plutselig stå lenge i dusjen med kjempevarmt vann. Jeg har alltid vært en som sparer strøm og vann, så er helt sjokkert over meg selv de siste to månedene av svangerskapet sist. Men herregud så godt det var. Endte med å kjøpe badekar og lå leeeenge i badekaret med da litt mindre varmt vann sånn at babyen ikke skulle overopphetes.

Hvor langt er dere på vei dere som sliter med det? Hos meg har dette gått veldig fint til nå, eneste halvrelevante jeg kan dra frem var i går da jeg fikk et skikkelig hetetoktstilfelle når jeg kom ut. Men ikke noe mer enn det :dance018

I forrige svangerskap som nå så må jeg ta en kjapp lunken dusj for å orke å dusje. Men! Fra sånn 7 måneder gravid sist så kunne jeg plutselig stå lenge i dusjen med kjempevarmt vann. Jeg har alltid vært en som sparer strøm og vann, så er helt sjokkert over meg selv de siste to månedene av svangerskapet sist. Men herregud så godt det var. Endte med å kjøpe badekar og lå leeeenge i badekaret med da litt mindre varmt vann sånn at babyen ikke skulle overopphetes.
Jeg hadde dilla på lange og varme dusjer sist! :hilarious: Det var helt magisk å bare stå i dusjen og skru vannet varmere og varmere etterhvert som jeg ble vant til temperaturen. :bag: Det var helt på slutten da.

Jeg har vært i badekar u der begge fødslene også, men bare en stund før jeg har blitt for varm og måtte gå opp. Har en drøm om å føde i vann, men det spørs om jeg får det.

Hvor langt er dere på vei dere som sliter med det? Hos meg har dette gått veldig fint til nå, eneste halvrelevante jeg kan dra frem var i går da jeg fikk et skikkelig hetetoktstilfelle når jeg kom ut. Men ikke noe mer enn det :dance018

Jeg er 17+3. Egentlig bare siste uken jeg har slitt skikkelig. Målte blodtrykket på onsdag og det var fint.

Jeg hadde dilla på lange og varme dusjer sist! :hilarious: Det var helt magisk å bare stå i dusjen og skru vannet varmere og varmere etterhvert som jeg ble vant til temperaturen. :bag: Det var helt på slutten da.

Jeg har vært i badekar u der begge fødslene også, men bare en stund før jeg har blitt for varm og måtte gå opp. Har en drøm om å føde i vann, men det spørs om jeg får det.
Jeg og skrudde opp varmere og varmere etterhvert som jeg vendte meg til vannet. Var himmelsk å stå sånn å koke leeeenge:hilarious: jeg har aldri likt å dusje i varmt vann. Foretrekker litt lunket, så det var spesielt. Husker jeg glemte å skru ned temperaturen en gang da jeg gikk ut så mannen ble jo nesten skoldet stakkars.

Back
Topp