Dusjing etter husvask

• Trådstarter Trådstarter dusj
  • Opprettet Opprettet
D

dusj

Guest
I dag har vi vasket deler av huset, samboer har vasket badet. Han har vasket med salmiakk rundt og nede i toalettet og på gulv. Toalettet var fullt av inntørkede tisseflekker rundt doringen og som hadde rent nedover doen, etter han har hatt kompiser på besøk. Jeg dusjet på eget initiativ etterpå, men han, som har vasket toalettet, nekter å dusje etterpå! Han har ikke dusjet på to dager og jeg vil nå ikke at han skal ta i maten vi skal lage til middag før han har tatt seg en dusj. Jeg synes det er rart og ekkelt at en voksen mann ikke vil dusje etter å ha vasket badet, spesielt med tanke på toalettet. Han nekter nå, fordi jeg har bedt han om å gjøre dette. Er jeg sær, eller er han uhygienisk?

Jeg tenker det samme som deg :p Kanskje han ikke gidder å gjøre det på trass, fordi du ber han om det? :) kan jo hende han blir litt fornærmet..

Åh, mannfolktrass er så teit... :p

Han er ekkel.

Altså, ble han svett mens han arbeidet? Var han borti toalettet med resten av kroppen sin eller bare armene? For hvis ikke så hadde jeg ikke brydd meg. Så lenge han vasker seg godt på de områdene som har vært i kontakt med det skitne så er det greit, men om han ble skitten og svett så må han jo dusje.

Brukte han kroppen sin som dobørste siden du mener han bør dusje? Det holder vel at han vasker seg godt på henda..
Haha!! Ja i grunn, han vasket jo med en klut med armene nedi do, og hvis han har gjort det skikkelig tenker jeg at det innebærer at han har kommet inntil doen med armene ved flere anledninger. Det skjer iallfall med meg når jeg gjør det skikkelig. Når man vasker med salmiakk på varmekabler på badet så vil dette også innebære at mye av det fordamper og setter seg i klær og hår, samt at man sikkert spruter litt. Og man blir jo varm. I mine øyne er det naturlig å ta en dusj etterpå, spesielt når det er nyvasket sengetøy på senga og jeg ikke vil han skal møkke det til allerede første dag. Synes ikke litt personlig hygiene er for mye å forlange.

Om han sitter med armen i do så blir det noe annet enn om han bare bruker dokosten.

Haha!! Ja i grunn, han vasket jo med en klut med armene nedi do, og hvis han har gjort det skikkelig tenker jeg at det innebærer at han har kommet inntil doen med armene ved flere anledninger. Det skjer iallfall med meg når jeg gjør det skikkelig. Når man vasker med salmiakk på varmekabler på badet så vil dette også innebære at mye av det fordamper og setter seg i klær og hår, samt at man sikkert spruter litt. Og man blir jo varm. I mine øyne er det naturlig å ta en dusj etterpå, spesielt når det er nyvasket sengetøy på senga og jeg ikke vil han skal møkke det til allerede første dag. Synes ikke litt personlig hygiene er for mye å forlange.
Hvordan er det dere vasker doen?:p klut og med armene langt nedi do? Stemmer for dobørste og hansker jeg:p

Hvordan er det dere vasker doen?:p klut og med armene langt nedi do? Stemmer for dobørste og hansker jeg:p
Dobørsten vasker man kun NEDI doen med. Det er også andre steder som vaskes når man vasker doen. F.eks dolokk, doring (som forøvrig var helt nedpissa, der vasket han med klut), under doringen og utenpå selve doen, der samler det seg kondens og urin. Hadde han kun vasket nede i doen med børste hadde ikke dette vært et dilemma.

Jeg hadde bedt ham ta av seg klærne og vaske armene skikkelig og ta på nye klær. Ofte spruter det mer og søler mer enn man tror når man vasker toalettet :) Her vasker mannen badet om kvelden før han legger seg om søndagene. Da går han i dusjen etterpå så han er ren og pen til senga :)

Brukte han hele kroppen for å vaske toalettet? Og bruker han hele kroppen for å lage mat? God håndhygiene er jo det viktigste for å unngå smitte. Skulle jeg ha dusja for hver gang jeg vasker over toalettet, hadde jeg ikke gjort annet:p

Visst han ikkje har dusjat på 2 dagar å sen vaskat hus og do så syns eg han kan ta seg en dusj

Dobørsten vasker man kun NEDI doen med. Det er også andre steder som vaskes når man vasker doen. F.eks dolokk, doring (som forøvrig var helt nedpissa, der vasket han med klut), under doringen og utenpå selve doen, der samler det seg kondens og urin. Hadde han kun vasket nede i doen med børste hadde ikke dette vært et dilemma.
Bruker klorin engangs"vipes" på alt annet utenom nedi doen:)

Hvis mannen min ikke har dusja på to dager så ber jeg han om å dusje uavhengig av om han har vasket eller ikke :P men sånn er vi og han gjør det samme tilbake :D
Men når det er sagt så kan han jo ta i mat så lenge han vasker seg på hender og armer først. Håndvask er jo ganske vanlig ved matlaging.

Er ikke alltid jeg dusjer etter å ha vaska badet, men vasker meg selvfølgelig godt på hendene. At han ikke har dusjet på to dager er en annen sak da ;-) Hvis vi her i huset skulle dusjet hver eneste gang vi har holdt på med noe "skittent" eller blitt svett hadde vi ikke gjort annet.

Er ikke alltid jeg dusjer etter å ha vaska badet, men vasker meg selvfølgelig godt på hendene. At han ikke har dusjet på to dager er en annen sak da ;-) Hvis vi her i huset skulle dusjet hver eneste gang vi har holdt på med noe "skittent" eller blitt svett hadde vi ikke gjort annet.
Dusjer før vi legger oss, tenkte jeg å si. Ved matlaging mener jeg god håndhygiene (og eventuelt klesskift) er nok!

Back
Topp