"Dusjcaps"

FruLesehest

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
Hei

Jeg har ei jente som sliter så veldig når vi skal vasket håret og jeg vet jo det finnes "dusjcapser" for å slipper å få shampoo i øynene. Men jeg finner ikke ut hvor man kjøper det, jeg har googla og prøvd å søke på diverse plasser uten hell.

Kanskje noen av dere vet det og kan hjelpe oss å gjøre dusjingen litt mer hyggelig. :)

Tusen takk ☺

værsågo :) Håper det hjelper.

Et tips e sjøl har brukt: Hold en vaskeklut over øynene, da kommer ikke skummet i øynene.
Eventuelt bruk handa di som sperre i tillegg, skyv vannet bort fra ansiktet.
Og få ho til å bøye hodet bakover når det ska skylles. Setter du dusjen ved hårfestet og dusjer bakover så blir det også mindre vann i øynene.

Vi prøvde sånn, og det funket ikke. Så vi måtte dusje med lillemor. Hadde henne i armene og lekte med dusjen, sprutet litt og klappet inn i vannet. Tok mitt eget hode inn under dusjen og lo. Etter hvert prøvde hun selv, da lo vi godt sammen. Bygde veldig opp at dusj var gøy. Og så fikk hun stå i dusjen selv, hadde antiskli så det gikk bra. Så fikk hun utforske selv. Nå har vi kommet dit at hun tar sjampo i håret selv og klarer å vaske det ut. Det har tatt tid, men det går virkelig framover :D

værsågo :) Håper det hjelper.

Et tips e sjøl har brukt: Hold en vaskeklut over øynene, da kommer ikke skummet i øynene.
Eventuelt bruk handa di som sperre i tillegg, skyv vannet bort fra ansiktet.
Og få ho til å bøye hodet bakover når det ska skylles. Setter du dusjen ved hårfestet og dusjer bakover så blir det også mindre vann i øynene.

Jeg bruker å gjøre det samme :)

Vi har prøvd alle gode tips men gutten hyler uansett. Og han elsker å være i vann. Mer under enn over vann når vi er i bassenget. Men skylle håret er grusomt. Men så oppdaget ungen dykkebriller. Og da var problemet løst. Han får på brillene og vips kan håret både vaskes og skylles.

Storebror her sliter også med hårvask.
Her funker dusjcaps bra.

Har også funka med en vaskeklut som han har satt solbrillene utpå.

Funker desidert best at han får dusje og vaske seg alene. Får så være om han ikke får vaska like grundig over alt i håret, er uansett bedre enn ingen hårvask ;-)

Vi har prøvd alle gode tips men gutten hyler uansett. Og han elsker å være i vann. Mer under enn over vann når vi er i bassenget. Men skylle håret er grusomt. Men så oppdaget ungen dykkebriller. Og da var problemet løst. Han får på brillene og vips kan håret både vaskes og skylles.

Det må jeg prøve. Genialt. Tusen takk.

Back
Topp