Dupping

Lillelima

Limaaa
Hvor mange og hvor lange dupper har deres små nå?

Mi har 3-4 dupper. En Langlur midt på dagen fra1-2.5 time. De andre er alt fra 30min-1time. Kan sove lenger på de også hvis jeg gidder å trille. ;-)

Han har 2-3 dupper på formiddagen, kommer litt ann på hvor tidlig han starter dagen. De varer Fra 10 min til 45 min, sover 2-3 timer fra rundt kl 13 og er som regel da våken frem til han legger seg kl 18.

Det er slik det ser ut nå da, men det kan forandre seg fra uke til uke :P

Litt forskjellig fra dag til dag, men som regel og nesten alltid sovner hun en liten time etter vi har stått opp. Sover da 2-3 timer. Så dupper hun litt frem og tilbake på 10-30 min. Har en lang dupp på 2-3 timer igjen på ettermiddagen. Så er hun våken til hun legges for natta (med litt små dupping inni-mellom her og, på 5-15 min). Da sover hun fra 19-20 ish til 08 (+/-) :)

Mi sover for det meste hele dagen, når hun er våken så klarer hun å være våken max 1 time så må hun sove igjen og kan da sove alt fra 2 til 4 timer sånn er det hele dagen før jeg legger hun for natta mellom 20 og 22 på kvelden så sover hun til neste morgen :-)

Han sover sjeldent mer enn 1-1,5 time av gangen! Får han ligge i ro ute i vognen sover han så lenge, men med forstyrrelser om vi ikke er hjemme eller mye bråk kan det bli kortere dupper. Går jeg tur kan han sove i 2 timer, men våkner gjerne en gang på turen for å bare si ifra at han er der ;) Han klarer å være våken maks 1,5 time per gang, men lenger på kvelden selv om han da blir overtrøtt. Vanskelig å legge på kvelden og sovner rundt 22. Da kan han sove til alt fra 6-9(våkner han 6 må han ha mat og sovner med en gang igjen).

maks 30min her.. 2-3 ganger...
hjelper ikke hvor vi er eller hva vi gjør, sjeldent over 30min...

30-45 min hvis hun ligger alene, gjerne 2-3 timer hvis hun får ligge i armene.. Har 3-4 dupper i løpet av dagen :)

Og bare for å få sagt det: dere som bare kan legge ned babyen når de er trøtte, og har barn som kan sove lange strekk uten foreldrekontakt aaaner ikke hvor heldige dere er :P

Som oftest 3 dupper om vi er hjemme. Sovner Kun trillende i vogn eller i bæresele på dagtid (men kan sove videre om vi setter henne på baksiden av huset etter 5 min trilling):p Hviler ca 09.30 (30 min -2timer), 12.30 (1-2 timer) og en kort dupp ca 16.30 (30 min-1time) før hun legger seg senest 19.30. Er vi på besøk, ute på noe eller kjører bil så sover hun mindre og blir fort overtrøtt:nailbiting:

alt over 1 time regner jeg som bonus. hun må iallefall ha en time dupp, tre ganger daglig. men de dager hun klarer å sove 2 timer, eller 3 - så er det herlig både for meg og henne. de gode dagene er når vi er hjemme hele dagen. for da holder hun rutinene sine. ellers blir hun fort overtrøtt og nekter og sove om vi er ute på farting.

alt over 1 time regner jeg som bonus. hun må iallefall ha en time dupp, tre ganger daglig. men de dager hun klarer å sove 2 timer, eller 3 - så er det herlig både for meg og henne. de gode dagene er når vi er hjemme hele dagen. for da holder hun rutinene sine. ellers blir hun fort overtrøtt og nekter og sove om vi er ute på farting.
Enig!!! Så mye bedre dager når man holder seg til rutinene og er hjemme! Et mareritt spesielt på kvelden de dagene vi er ute og farter :) men man vil jo gjerne gjøre litt også :P

Enig!!! Så mye bedre dager når man holder seg til rutinene og er hjemme! Et mareritt spesielt på kvelden de dagene vi er ute og farter :) men man vil jo gjerne gjøre litt også :p

ikke sant! Hjemme er vi nesten klokkestyrte med både mating, bæsjing og spising. Med en gang vi skal ut anna enn en liten tur på butikken, går alle rutiner rett ut av vinduet :P

Få lange dupper for tida. Hun sovner gjerne 7-8 tida på kvelden og sover i 9-11 timer, spiser også kan hun da sove 3-4 timer igjen på morgenen. Hun dupper gjerne av litt mens hun spiser eller henger i sjalet nå, men våkner igjen innen 30 min ca om jeg legger henne fra meg.

Få lange dupper for tida. Hun sovner gjerne 7-8 tida på kvelden og sover i 9-11 timer, spiser også kan hun da sove 3-4 timer igjen på morgenen. Hun dupper gjerne av litt mens hun spiser eller henger i sjalet nå, men våkner igjen innen 30 min ca om jeg legger henne fra meg.
Virker som om du virkelig har vunnet jackpot gjeldende søvn :P

Virker som om du virkelig har vunnet jackpot gjeldende søvn :P

Klager ikke på nattesøvnen ihvertfall:p hehe
Får jeg gjort litt på morgenen også:)
Hun ligger faktisk og sover i skrivende stund og, etter en ukes tid hvor hun ikke vil sove på dagtid og ender opp overtrøtt på kvelden..

Sånn hadde jeg det også. Men nå har han begynt å våkne om natta igjen. Så det varer ikke evig, nyt det mens du kan!

Sover til sammen ca 1-1,5 time i løpet av dagen, fordelt på 2-3 dupper. Og da enten i vogna eller i armene mine. Våkner så snart jeg legger han fra meg, eller vogna står stille! Men heldigvis sovner han greit på nettene nå så skal ikke klage. Sover fra 20.00 til 00.30, etter det våkner han for mat hver annen time, men han er lett å legge etter måltidene :)

Står opp 09, sovner igjen 12 tiden, sover 2 timer også våken fram til 21 på kvelden ca. Blir det en ettermiddagsdupp er han ofte våken til midtnatt

Her har det endelig løsna :D jeg måtte visst kutte ut melk, gitt... Men lille sovner endelig av seg selv!! Har fått en ny baby, med rutine(!!), hvor sovinga ser ca sånn ut:

Natt: 22-09.30 (våkner 1-2 ganger for mat)
Lang dupp: 10.30-12.00
Kort dupp: 13.15-14.00
Kort dupp: 16.00-17.00
Kort dupp: 19.00-20.00

Kjipt å gå på diett, men fy søren så verdt det! :)

• Liker
Reactions: H&H
Her har det endelig løsna :D jeg måtte visst kutte ut melk, gitt... Men lille sovner endelig av seg selv!! Har fått en ny baby, med rutine(!!), hvor sovinga ser ca sånn ut:

Natt: 22-09.30 (våkner 1-2 ganger for mat)
Lang dupp: 10.30-12.00
Kort dupp: 13.15-14.00
Kort dupp: 16.00-17.00
Kort dupp: 19.00-20.00

Kjipt å gå på diett, men fy søren så verdt det! :)

Så deilig at dere fant ut av det! Dietten er hard første uka, men når jeg også fikk en ny baby så gjør det alt mye lettere, er på femte uka nå ;)
Duppene mine er veldig lik dine, nesten identisk :P savner ikke 10 minutters duppene. Det er ikke alltid en times korte dupper, som oftest er det kun halvtime.

PS: havresjokomelk deler jeg ikke med samboer engang :P

Så deilig at dere fant ut av det! Dietten er hard første uka, men når jeg også fikk en ny baby så gjør det alt mye lettere, er på femte uka nå ;)
Duppene mine er veldig lik dine, nesten identisk :P savner ikke 10 minutters duppene. Det er ikke alltid en times korte dupper, som oftest er det kun halvtime.

PS: havresjokomelk deler jeg ikke med samboer engang :P

Ja, merker at den første uka nok er den kjipeste, for det er så mange "Å nei, det kan jeg jo ikke spise"-øyeblikk ;) Og sliter litt med å finne middager som funker! Noen tips? :) Prøver å spise en del asiatisk, siden slik mat ofte ikke har melk i seg, men mannen er ikke så glad i sterk mat :P

Back
Topp