Dupping og våkentid

KML

Glad i forumet
Marsboere 2020
8 1/2 mnd å driver fortsatt med 3 dupper, de to eldre søskene hadde to dupper på samme alder (begynte med d da de va rundt 7mnd)
Han har en våken tid på ente to timer eller tre og en halv. Å hvor lengere vi kommer ut i dagen jo lengere er våkentiden imellom duppene. D gir liksom ingen mening, han skulle jo ha blitt mere å mere sliten iløpe av dagen å trøttere. Men nei slik er d ikke..
Hvor mange dupper har deres barn?
Å hvor lang våkentid har de?

D er ikke noe stress da, han sovne kl syv på kvelden, har vell bare behov for mere søvn enn søskenene...
 
Blir 8 mnd om 1 uke. Har to hviler. Våken 2,5-3 timer mellom hver hvil. Noen ganger kan det gå 4 timer også. Sover 10-12 timer om natten og sovner som oftest mellom 21.30 og 23.
 
  • Liker
Reactions: KML
Gikk han over til to dupper selv?

Nja, begge deler.
Når siste hvil ble i 19 tiden synes jeg det ble unødvendig sent. Og ikke alltid like kjekt å starte dagen halv 11.
Bruker Huckleberry appen og merket han sovnet ikke alltid til tidene den anbefalte ved 3 lurer. Noen dager hadde han ikke alle 3 lurene heller. Justerte til 2 og prøver følge den. Valgt stå opp og legge tid til 9 og 21. Så fordeler den 2 hviler innenfor det tidsrommet.
 
  • Liker
Reactions: KML
Her sovner han kl 19.00 ca på kvelden å er våken igjen mellom 06.30-07.00. Så er han dødstrøtt kl 08.30, sover da i 30-45min. Sover igjen i tolv tiden, 1 til 1 1/2 time. Så er han sutrete å trøtt igjen i fire halv fem tiden, da sover han en halv time...
De to søskenene sov fra ti til halv tolv å fra to til halv fire, d skulle jeg ha ønska lillemann kunne ha gjort å på dagtid. Men han er så trøtt å sur å sovne med en gang han kommer oppi vogna..
 
Her sovner han kl 19.00 ca på kvelden å er våken igjen mellom 06.30-07.00. Så er han dødstrøtt kl 08.30, sover da i 30-45min. Sover igjen i tolv tiden, 1 til 1 1/2 time. Så er han sutrete å trøtt igjen i fire halv fem tiden, da sover han en halv time...
De to søskenene sov fra ti til halv tolv å fra to til halv fire, d skulle jeg ha ønska lillemann kunne ha gjort å på dagtid. Men han er så trøtt å sur å sovne med en gang han kommer oppi vogna..

Høres ut som han får de timene han trenger i det minste. Noen unger er bare slik. Hvis det ikke virker som et problem for ham og ikke påvirker nattesøvnen ville jeg nok ikke stresset med det. Evt. forsøkt å strekke tiden før den første hvilen og sett hvordan det går.
 
Vesla våres sover til ca kl 9. Første hvil er i 11-12 tiden, den varer 30-60 min. Deretter en hvil i 15-16 tiden, ca 1- 1 1/2 time. Legger seg ca 20:30-21. Etter at hun begynte å reise seg opp en mnd før hun fylte 7 mndr har også duppene og legginga blitt vanskeligere. Før kunne jeg legge henne etter klokka så sovnet hun. Nå må jeg legge meg samtidig ellers holder hun det gående :dead:
 
  • Liker
Reactions: KML
Her er det to dupper, en sjelden gang tre, men stortsett to. Hun legger seg rundt 19:30-20:30 og står opp 07:30-09:00. I dag er en sånn typisk ikke vanlig da. Våknet kl 07:30, måtte ha dupp allerede kl 09:30, så ny 13:00 og en siste kl 17:15-18:00 dermed sovnet hun ikke før 21:45. Ble litt krøll i dag. Men her vi ingen rutiner, men hun har funnet sin egen. Dupp nr 3, forsvant av seg selv, ettersom hun plutselig er våken 3-4 timer av slengen. Hun ble 8 mnd på torsdag.
 
9 mnd om tre dager og sover alt fra 2-5 dupper.. Våkentid på 2-4 timer, vi står opp ca 6 og han legges 18.30. Når vi står opp klarer han max 2t før første dupp. Denne duppen varierer mellom 25 min og 2,5 timer. Hvis første duppen blir en lang en, så har vi nesten garantert en god sovedag, og han har da kun to hviler. Da er hvil nr to på 1,5- 2 timer. Våken innpå 4t før legging for kvelden. Det er i meste laget, så jeg prøver å pushe hvil nr to til litt seinere på dagen, for å unngå overtrøtt baby. Virker på mine unger som om jo seinere på dagen det er, og jo trøttere de blir, desto vanskeligere blir de å legge for dupper. På en dårlig sovedag er første hvil aldri mer enn max 40 min, og da har vi ørten huritgladinger gjennom på dagen på alt fra 15-50 minutter. Storesøster var helt lik, så jeg og gubben har bare innfunnet oss med at vi ikke lager barn som man klarer å få inn i rutiner, uansett hvor mye vi prøver:meh:
 
  • Liker
Reactions: KML
Da er vi på dag to med bare to dupper! Tok saken i egne hender jeg, å d fungerer godt. Holder han våken tre timer imellom. Krever litt mere stimulering av oss men sover bedre å lengere på begge duppene :)
 
Sååå den nye dagsrytmen er slik:
Våkne ca 07.00
Dupp nr 1 ca 10.00 til 11.30
Dupp nr 2 ca 14.30 til 15.30
Legger seg og sovner kl 18.45-19.00
 
Sååå den nye dagsrytmen er slik:
Våkne ca 07.00
Dupp nr 1 ca 10.00 til 11.30
Dupp nr 2 ca 14.30 til 15.30
Legger seg og sovner kl 18.45-19.00
Høres perfekt ut. Gutten min blir 9 mnd om en uke. HAn har kuttet ned til 2 dupper nå, men klarer da ikke holde han oppe mer enn et minutt over kl 18. Då sover han aldri lengre enn 5:30. I dag fikk vi inn 3 dupper og da holdt han ut til kl 19, så håper vi han sover lengre i morgen:angelic:
 
Back
Topp